قهرمانی بارسلونا در سوپرجام با با فتح قاطعانه ال‌کلاسیکو/ شکست PSG مقابل رن در شب برد رم



دیدار رئال مادرید و بارسلونا در سوپرجام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم فوتبال بارسلونا با کسب یک پیروزی قاطع برابر رئال مادرید در فینال سوپرجام اسپانیا، قهرمان این رقابت‌ها شد.

به گزارش تسنیم، پرونده سی‌و‌نهمین فصل از رقابت‌های سوپرجام اسپانیا شب گذشته (یکشنبه) با برگزاری فینال این رقابت‌ها میان تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در شهر ریاض عربستان بسته شد که این بازی را بارسلونا با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان رساند.

 

گاوی در دقیقه 33، روبرت لواندوفسکی در دقیقه 45 و پدری در دقیقه 69 گل‌های بارسلونا را در اولین ال‌کلاسیکوی سال 2023 به ثمر رساندند تا بارسلونا با فتح قاطعانه این بازی، برای چهاردهمین بار قهرمان سوپرجام اسپانیا شود. کریم بنزما هم در دقیقه 3+90 تنها گل رئال مادرید را برای کم کردن از سنگینی شکست به نام خود ثبت کرد.

 

به این ترتیب بارسلونا جایگاه خود را به‌عنوان پرافتخارترین تیم در تاریخ رقابت‌های سوپرجام اسپانیا تثبیت کرد و این در حالی بود که اگر رئال مادرید به قهرمانی دست پیدا می‌کرد، تعداد قهرمانی‌های دو تیم در سوپرجام برابر می‌شد. بارسلونا آخرین بار در سال 2018 موفق به فتح سوپرجام شده بود.

 

این شانزدهمین تقابل رئال مادرید و بارسلونا در سوپرجام اسپانیا بود که با پنجمین پیروزی بارسلونا همراه شد. رئال مادرید 9 بار برنده شده و مابقی بازی‌ها با تساوی همراه بوده است. همچنین این نودوهشتمین پیروزی بارسلونا در ال‌کلاسیکوهای رسمی است که رئال مادرید 101 بار در آنها پیروز شده است.

 

 ***

 

رم با دبل دیبالا فیورنتینا را شکست داد

شاگردان ژوزه مورینیو در تقابل با حریف فلورانسی خود به پیروزی دست یافتند.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

در چارچوب دیدارهای هفته هجدهم سری A ایتالیا، شب گذشته (یکشنبه) تیم‌های فوتبال رم و فیورنتینا در ورزشگاه المپیکو به مصاف هم رفتند که رم میزبان این بازی را با نتیجه 2 بر صفر برد. هر دو گل این بازی را پائولو دیبالا مهاجم آرژانتینی جالوروسی در دقایق 40 و 82 به ثمر رساند تا میزبان سه امتیاز بازی را از آن خود کند.

 

رم در شرایطی دهمین پیروزی فصلش را کسب کرد که فیورنتینا از دقیقه 24 با اخراج دفاع راستش دودو 10 نفره بود.

 

تیم ژوزه مورینیو با این نتیجه 34 امتیازی شد اما همچنان به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آتالانتا در رده هفتم جدول است. (تفاضل گل رم مثبت 7 است و تفاضل گل آتالانتا مثبت 14)

 

پیش از این بازی هم چند مسابقه دیگر در این چارچوب برگزار شد که نتایج آنها به شرح زیر بود:

ساسولو صفر - لاتزیو 2

تورینو صفر - اسپتزیا یک

اودینزه یک - بولونیا 2

آتالانتا 8 - سالرنیتانا 2

 

***

 

پاری‌سن‌ژرمن با شکست، نیم‌فصل اول را به پایان رساند

مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های لوشامپیونه در آخرین بازی هفته نوزدهم این رقابت‌ها تن به شکست داد.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

پرونده هفته نوزدهم، آخرین هفته از نیم‌فصل اول لوشامپیونه شب گذشته (یکشنبه) با برگزاری یک بازی از ساعت 23:15 به وقت تهران بسته شد که در آن تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبان خود تیم رن شد.

 

هاماری ترائوره در دقیقه 65 تنها گل رن را برای ثبت دومین باخت فصل PSG به ثمر رساند تا مدافع عنوان قهرمانی مسابقات با یک باخت نیم‌فصل اول را به پایان برساند. با این حال لیونل مسی و یارانش همچنان با 47 امتیاز صدرنشین هستند، البته با حاشیه امنیت کمتر (سه امتیاز) نسبت به هفته گذشته.

 

در جدول رده‌بندی لوشامپیونه در پایان نیم‌فصل نخست، بعد از پاریسی‌ها، لانس با 44 امتیاز دوم است و مارسی 42 امتیازی هم در جایگاه سوم قرار دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------