گل محمدی: شاید استراحت کنم و یا به تیم دیگری بروم/ برای بیرانوند بازی کردیم نه جام



یحیی گل محمدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه کوچکترین سهم را در این قهرمانی‌های این فصل داشته است، گفت: از نظر روحی خسته هستم؛ شاید نیم فصل استراحت کنم و یا به تیمی بروم که تنش کمتری داشته باشد.

به گزارش مهر، یحیی گل محمدی درباره ثبت هت تریک قهرمانی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر فوتبال گفت: ابتدا درگذشت یکی از هواداران فوتبال را که هنگام بازگشت از دیدار فینال جام حذفی دچار حمله قلبی شد تسلیت می‌گویم. من کمترین سهم را در این موفقیت دارم. برای خودمان هم باور اینکه به چنین موفقیتی برسیم سخت بود. ولی با اعتمادی که به هم داشتیم تصمیم گرفتیم با هم ببندیم. اراده خاصی در تیم ایجاد شد که ما می‌توانم همه بازی‌ها را ببریم. همین موضوع نقطه عطف مهمی شد. در این مسیر آدم‌های زیادی کنار باشگاه بودند و کمک کردند. بازیکنان خیلی تحت فشار بودند اما خدا را شکر خیلی خوب توانستند از این فضا خارج شوند و تمرکز خیلی خوبی برای موفقیت داشته باشند. من از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

 

سرمربی پرسپولیس با تقدیر از هواداران این تیم یادآور شد: همیشه دلگرمی دادند و در سخت‌ترین شرایط ما را حمایت کردند. ما مدیون هواداران و بازیکنان هستیم. البته زحمت زیادی هم باشگاه کشید که از آنها تشکر می‌کنم

 

قوانین دست و پاگیر است

او درباره خالی بودن جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در ویترین این باشگاه گفت: باید هدف مشخص باشد تا برنامه‌ریزی شده و امکانات خوب فراهم شود. ما همچنان خیلی از مشکلات را در ساختار ورزش که فوتبال هم جزئی از آن است، داریم. ‏‬وقتی امکانات سخت افزاری را با سایر کشورها که با سرعت سرسام آور جلو می‌روند مقایسه می‌کنیم می‌بینیم قوانین دست و پا گیری وجود دارد. امکانات خوب و پیشرفته مورد نیاز است. ما نه تنها اینها را فراهم نمی‌کنیم بلکه دست و بال باشگاه‌ها را می‌بندد.

 

یک تیم معمولی ۷۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد

گل محمدی تاکید کرد: همین الان تیمی را می‌شناسم که فقط بخواهند تیم معمولی ببندند نزدیک ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد آن‌وقت چطور با ۳۰۰ میلیارد می‌خواهند تیم ببندند. نمی دانم در جمع کسانی که قوانین وضع کردند افراد فوتبالی مثل مدیر و مربی و بازیکن بوده است؟!

 

شاید نیم فصل استراحت کنم و یا به تیم دیگری بروم

سرمربی پرسپولیس در خصوص برنامه اش برای فصل آینده و ادامه کار در این تیم یادآور شد: کار کردن در این تیم افتخار است. فشار کاری خیلی بالایی در چنین تیم‌هایی وجود دارد. وقت و زندگی ات را می‌گذاری. فشار خیلی زیادی را باید تحمل کنی. من خودم یک مقدار از لحاظ روحی روانی و جسمی خسته شده‌ام. نمی دانم می‌توانم نیم فصل استراحت کنم یا به تیمی بروم که تنش فوتبالی کمتری داشته باشد. به هر حال جلسه‌ای با آقای درویش خواهیم داشت. اگر بخواهیم ادامه دهیم از همین امروز باید آغاز کنیم.

 

باید صحبت می‌کردم تا خیلی‌ها دست و پایشان را جمع کنند

وی درباره صحبت‌هایی که در طول فصل علیه داوری و فدراسیون کرده گفته بود که "نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود" تصریح کرد: در همان مقطع آمار و بازی‌ها هستند. می‌توان فلش بک به همان دوران زد. در سه چهار بازی اتفاقات عجیب و غریب فوتبالی افتاد که واقعاً برای ما غیر طبیعی بود. من به عنوان سرمربی تیمی پر طرفدار باید طوری صحبت می‌کردم که خیلی‌ها دست و پای خودشان را جمع می‌کردند. این اتفاق هم افتاد. آمار اشتباهات داوری که داده شد همه چیز را روشن کرد. در آن مقطع واقعاً تیم ما اذیت می‌شد. مقابل آلومینیوم اراک در تهران ۱۰ نفره شدیم. در همان مدت دو پنالتی باید گرفته می‌شد اما داور خیلی راحت از این صحنه‌ها گذشت. همان باعث شد صدر جدول را از دست بدهیم. البته باز هم می گویم اتفاقات فوتبالی بود که رخ داد.

 

دربی برگشت در لیگ اوج کار ما بود

«چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس به یکباره روی نوار پیروزی افتاد و در نهایت به قهرمانی رسید؟» گل محمدی در پاسخ به این سئوال گفت: بعد از باخت به سپاهان تصمیم جمعی گرفتیم. شاید در همان جمع ۱۰ نفر هم در دلشان خندیدند اما با تمام توان کارمان را شروع کردیم. ما از دوم فروردین ماه کارمان را شروع کردیم. اراده کردیم ببریم. بازی به بازی که می‌بردیم اعتماد به نفس ما بیشتر می‌شد. همه بازیکنان باور داشتند می‌توانیم تمام بازی‌ها را ببریم. خیلی همه چیز با هم هماهنگ شده بود و یکی یکی توانستیم از پس حریفان بگذریم. اوج آن هم دربی (دربی برگشت لیگ) بود که باید می‌بردیم. ما خوشبختانه آن بازی را بردیم و همان هم اوج کار ما بود.

 

دو بازی به نفع ما شد

گل محمدی با مرور اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ برتر تاکید کرد: همان هفته هم سپاهان مقابل ملوان امتیاز از دست داده بود. جلوی تراکتور هم سه امتیاز را از دست داد. این دو بازی خیلی به نفع ما شد. ما توانستیم پس از برد دربی به صدر جدول برگردیم. بیشتر تمرکز کردیم و بیشتر از قبل توانستیم موفق باشیم. لطف خدا هم کمک کرد تا نتیجه بگیریم.

 

نگران بازی با هوادار بودم

وی درباره صحبت‌های ساپینتو علیه علیرضا بیرانوند قبل از فینال جام حذفی گفت: ما بعد از پایان لیگ برتر تمرینات خودمان را شروع کردیم. من خودم خیلی نگران بازی با هوادار در نیمه نهایی بودیم. دو گل زودهنگام زدیم و سپس یک گل دیگر هم زدیم. به هر جهت آن بازی را رد کردیم.

 

صحبتهای ساپینتو به ما کمک کرد

او افزود: به هر حال مشکل انگیزشی هم در چنین مواقعی برای تیم قهرمان به وجود می‌آید. مربیان نگران این موضوع می‌شوند. من خودم خیلی به این مساله فکر کردم. صحبت‌هایی که ساپینتو قبل از بازی که کرد دستاویز خوبی برای تیم ما شد. ما توانستیم به خوبی از این مساله استفاده کنیم. اینکه بیرانوند را مقابل هواداران استقلال قرار دادند کار غیر حرفه‌ای بود. ما در سخت‌ترین شرایط هم چنین مشکلی نداشتیم.

 

برای بیرانوند بازی کردیم نه جام

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: وقتی وارد ورزشگاه شدیم جو خیلی مسموم بود و توهین‌ها و بی احترامی‌هایی علیه بیرانوند وجود داشت اما این موضوعات باعث شد انگیزه‌های ما بیشتر شود و بازیکنان خیلی متحد تر شدند. ما برای علیرضا بیرانوند بازی کردیم نه جام! تصمیم گرفتیم این جام را برای علیرضا بگیریم. خدا کمک کرد. بازی خوبی را انجام دادیم. از لحاظ فنی و روحی روانی توانستیم خودمان را به حریف دیکته کنیم. جام را به هواداران عزیزمان تقدیم کردیم.

 

پرسپولیس باید در چند پست تقویت بشود

گل محمدی در ادامه سوالات مجری برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» در خصوص ماندن در پرسپولیس و تقویت این تیم گفت: ما در چند پست باید تقویت بشویم. ما با گولسیانی صحبت می‌کردیم که گفت "من قرارداد ریالی نمی بندم". قرارداد بازیکنان خودمان را هم نمی توانیم با این قوانین جدید ببندیم. نمی توانیم بازیکن با کیفیت خوب خارجی از آمریکا یا اروپا بیاوریم. نمی دانم قرارداد ریالی را قبول می کنند یا نه. اینکه مثلا این حجم پول را کجا نگه دارند و بحث انتقالش به خارج و کم شدن کارمزدش هم هست.

 

امکان جذب بازیکن استقلال؟ بعید است

یحیی درباره لیست خرید پرسپولیس و امکان حضور استقلالی‌ها در لیست فصل آینده اش، گفت: من هنوز لیستی به باشگاه ندادم اما امکان اینکه از باشگاه استقلال بازیکن بخواهم خیلی بعید و ضعیف است.

 

***

 

محمدی: دوست داریم شرایط مهیا شود و یحیی بماند

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس به نقش یحیی گل‌محمدی در موفقیت‌های اخیر این تیم اشاره و ابراز امیدواری کرد او در جمع سرخپوشان بماند.

 

محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در مورد این موضوع که چه اتفاق مدیریتی در باشگاه پرسپولیس رخ داد که باعث شد پس از اُفت مقطعی، این تیم به صدر جدول و قهرمانی در دو جام رسید، گفت: ما از ابتدای فصل که شروع به یارگیری کردیم مهمترین شاخصه‌مان آرامش تیم بود. مهمترین فاکتور موفقیت ما، مدیریت خوب یحیی گل‌محمدی بود. فارغ از اینکه او مربی توانمندی است، سرمربی تیم‌مان تیم را مدیریت کرد. حفظ تیم بعد از قهرمانی در لیگ کار بسیار سختی بود. ما مثل سال‌های گذشته  مشکلات مالی داشتیم و در پرداختی‌ها عقب بودیم و علی‌رغم اینکه مدیریت تلاشش را می‌کرد تا بدعهدی نکنیم، ولی مدیریت گل‌محمدی باعث شد تیم ما شاکله‌اش حفظ شود. افشین پیروانی مثل قدیم یک کاپیتان بزرگ بود و همین‌طور کریم باقری که در تیم بزرگی کرد تا باعث شد ما قهرمان شویم. ما جام حذفی را جایی بردیم که گل‌محمدی به سمت ساپینتو رفت و با او دست داد، شاید کمتر کسی به این مسائل پرداخت، ولی گل‌محمدی جو استادیوم را آرام کرد و من آنجا بازی جام حذفی را بردیم.

 

وی که در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» حضور پیدا کرده بود، در واکنش به دست ندادن بازیکنان دو تیم و اینکه خواسته خودشان (پرسپولیسی‌ها) بوده است یا طرف مقابل، گفت: ما اگر نمی‌خواستیم دست بدهیم، یحیی گل‌محمدی به سمت ساپینتو نمی‌رفت. تیم ما فارغ از مسائل فنی، بیشتر با یک مدیریت خوب همسو شد تا در دو جام قهرمان شویم.

 

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره قانون جدید و  اینکه باید با هفت میلیون دلار تیم بست، خاطر نشان کرد: من به‌عنوان نماینده مدیرعامل در آن جلسه بودم و نامه‌ای که از سوی من امضا شده است نامه حضور در جلسه بود و به منظور امضای صورتجلسه نبوده است. مطالبی در آن جلسه عنوان شد و تمام تلاش این بود که همه چیز محفوظ بماند. قرار بود که یکسری پیشنهاد به باشگاه‌ها بدهند تا ما هم نظرات‌مان را بدهیم و بعد تصویب شود، اما نامه‌ای که آمد این بود که همه چیز تصویب شده است. من می‌گویم باید یک صداقت کاری وجود داشته باشد و اگر بازیکن می‌گوید فلان مبلغ و من مدیر می‌گویم نمی‌‌توانیم بدهیم، بازیکن به باشگاه دیگری نرود و دو برابر آن مبلغ را بگیرد. تمام حرف من از طرف بازیکن و مربی است، چون می‌دانم که چقدر سختی می‌کشند. ما هم معتقد هستیم که هزینه‌ها باید کنترل شود و نباید قیمت‌ها بی‌مهابا بالا برود. دو تیم پرسپولیس و استقلال منابع محدودی دارند و بیشتر از آن اجازه هزینه ندارند. در سال گذشته می‌دانستیم که شش بازیکن با این قیمت می‌توانیم بگیریم و چند بازیکن دیگر هم با قیمت پایین‌تر می‌توانستیم بگیریم. چنین شرایطی از گذشته و از زمان آقای پروین وجود داشته است و بازیکنان در یک سطح‌بندی قرار می‌گرفتند و من جوان که به پرسپولیس می‌آمدم در رده سه قرار می‌گرفتم و بازیکنان مثل افشین پیروانی و یا کریم باقری در رده یک قرار می‌گرفتند.

 

محمدی در پاسخ به این سؤال که در قانون جدید نقل‌وانتقالاتی دقیقاً چه موضوعی عنوان شده است، تصریح کرد: من مصاحبه آقای مخبر را ندیدم. در جلسه‌ای هم که حضور داشتم  بند ممنوعیت قرارداد دلاری وجود نداشت. در دربی هم خبرنگاران از من پرسیدند، ولی من اطلاع کافی نداشتم.

 

وی با اشاره به نقش بزرگان پرسپولیس در موفقیت این تیم تأکید کرد: بازیکنانی مثل کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی و همینطور سیدجلال حسینی و حتی امید عالیشاه که 10 سال در این تیم حضور داشته است را نمی‌توانیم کتمان کنیم. عالیشاه در برخی بازی‌ها مثل همین دربی از نیمه اول شروع به گرم‌کردن می‌کرد. این بزرگی او را نشان می‌دهد و برایش فرقی نمی‌کند که چند دقیقه بازی کند. ما باید قدردان این عزیزان باشیم. با توجه به تورمی که وجود داشت بچه‌های قدیمی ما متضرر شدند و هواداران ما این موضوع را لمس می‌کنند که چقدر بازیکنان قدیمی زحمت کشیدند.

 

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در واکنش به این شایعه که پرسپولیس از استقلال بازیکن می‌گیرد، گفت: گل‌محمدی تا الان هیچ لیستی نداده و همه چیز در حد شایعه است. در اواخر فصل این مسائل پیش می‌آید و یکسری از افراد مواردی را مطرح می‌کنند تا بازیکن‌شان را بفروشند.

 

محمدی راجع به صحبت‌های گل‌محمدی مبنی بر اینکه گفته خسته است و شاید کارش را در تیم دیگری دنبال کند، یادآور شد: معمولاً بعد از یک فصل سنگین و کسب نتایج خوب باید اجازه دهیم هم کادر فنی و هم بازیکنان در کنار خانواده‌شان استراحت کنند. بعد از استراحت حتماً گل‌محمدی صحبت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم همانطور که او می‌خواهد تیم‌مان را تقویت کنیم. پرسپولیس نیاز به تقویت در یکسری از پست‌ها دارد و کادر فنی بررسی می‌کند و مثل سال گذشته احساساتی بازیکن نمی‌گیریم. ما براساس نیاز سرمربی بازیکن خواهیم گرفت.

 

وی در پاسخ به این سؤال که «شرایط مدنظر گل‌محمدی چیست و چقدر فرضیه خداحافظی در اوج برای او می‌تواند صدق پیدا کند؟»، خاطر نشان کرد: نمی‌توانم جلو جلو پیش‌بینی کنم، ولی در روز 16 خرداد که مجمع دو باشگاه بزرگ پایتخت برگزار می‌شود و با تغییر و تحولاتی که صورت می‌گیرد نفرات جدید و اقتصادی به هیئت مدیره باشگاه اضافه می‌شوند. جا دارد که از اعضای هیئت مدیره باشگاه‌مان تشکر کنم که همه آنها با جان و دل کار کردند. من امیدوارم که اتفاقات خوبی رقم بخورد، حیف است و این هواداران لیاقتش را دارند. فارغ از بیانیه‌ها و اعتراضات داوری که وجود دارد همه به فوتبال پرسپولیس احترام گذاشتند و عملکرد قابل قبولی داشتیم. با توجه به اینکه تعطیلات را منتظر هستیم که تمام شود، به شخصه دوست داریم شرایطی مهیا شود که گل‌محمدی در پرسپولیس بماند و همه کمک کنیم که گل‌محمدی بتواند کارش را ادامه دهد تا نتیجه‌ای خوب در آسیا بگیریم.

 

***

 

پیروانی: به بازیکنان گفتم بعدها می‌فهمید چه افتخاری کسب کردید

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، سرخپوشان برای تداوم قهرمانی‌های‌شان باید بیش از گذشته زحمت بکشند.

 

افشین پیروانی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «ورزشگاه» درباره اینکه تنها پرسپولیسی است که دبل قهرمانی در لیگ برتر و حذفی به‌عنوان بازیکن و مدیر تیم را دارد، گفت: قهرمانی لذت دارد، به خصوص اینکه به‌عنوان بازیکن برای پرسپولیس بازی کنید. به‌صورت عامیانه به بازیکنان پرسپولیس پس از قهرمانی لیگ برتر گفتم تن‌تان گرم است، ولی بروید جام قهرمانی حذفی را بگیرید و پس از سال‌ها می‌فهمید چه افتخاری کسب کرده‌اید. به شخصه برای موفقیتی که رقم خورد، افتخار می‌کنم.

 

وی در مورد اینکه زمانی مربی پرسپولیس بود، اما امروز در پست مدیر تیم فعالیت می‌کند، تصریح کرد: من به عقب باز نمی‌گردم. کار کردن در پرسپولیس در هر جایگاهی سخت است. در بحث مدیریت باید از رضا درویش تشکر کنم که به همراه هیئت مدیره تلاش کرد و زحمت کشید. شاهد بودم یحیی گل‌محمدی برخی روزها 14، 15 ساعت در ورزشگاه شهیدکاظمی حضور دارد. برای نتیجه گرفتن باید تلاش کنید. در باشگاه پرسپولیس چند گروه زحمت کشیدند. برای رسیدن به این جایگاه، سال سختی را سپری کردیم. در جایگاهی که هستم تمام زحمتم را می‌کشم و جانم را می‌دهم تا پرسپولیس موفق باشد. من کوچک‌ترین سهم را برای پرسپولیس داشتم. خیلی تلاش کردم و خوشحالم این اتفاق رقم خورد. پرسپولیس هواداران زیادی دارد و باید توجه بیشتری به آن شود.

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس راجع به تماس سرپرست تیمی برای گفت‌وگو درباره علت موفقیت او در پرسپولیس گفت: ایشان دوست و همکار ماست و تماسی داشت و مشاوره گرفت. دوستان لطف داشتند و پس از تبریک قهرمانی‌ها از من سؤال پرسیدند که گفتم برای گرفتن حق تیمم وقت می‌گذارم و زحمت می‌کشم. من حامی باشگاه و بازیکنان بوده و رابط باشگاه و آنها هستم. شاید هواداران ندانند، در مقطعی بحث اعتصاب مطرح بود، ولی ریش گروه گذاشتیم که این اتفاق نیفتد. من به لحاظ سنی بزرگ‌تر هستم و دوستان احترام متقابل گذاشتند. اگر وقت بگذارید، نتیجه می‌گیرید. کار کردن در پرسپولیس افتخار است، ولی کار کردن در هر جایگاهی باشید، چندین مراتب سخت‌تر است.

 

پیروانی درباره حضور او و دیگر پیشکسوتانی مثل یحیی گل‌محمدی، کریم باقری و سیدجلال حسینی در پرسپولیس یادآور شد: این عزیزانی که اسم بردید، چندین سال برای پرسپولیس بازی کرده‌اند و عقبه‌های خوبی دارند. علی پروین می‌گفت حتی یک نفر زودتر به پرسپولیس آمده باشد، احترامش واجب است. احترام است که این اتفاقات می‌افتد. دلم نمی‌خواهد شادی هواداران را تلخ کنم و بگویم چه اتفاقاتی افتاد، ولی نسبت به یکدیگر احترام داشتیم. ما همدیگر را قبول داشتیم و دست به دست هم دادیم. برای حفظ قهرمانی باید بیشتر زحمت بکشیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------