کارشناس داوری دیدار سپاهان و استقلال/ گل مردود آبی پوشان صحیح بود



ااخبار,اخبار ورزشی,دیدار استقلال و سپاهان

محمد فنایی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان تأکید کرد گل استقلال روی ضربه کرنر در دقیقه ۸۷ به اشتباه مردود اعلام شده است.

محمد فنایی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد در دیدار سپاهان اصفهان - استقلال و صحنه گل مردود اعلام شده تیم استقلال در دقیقه 87 اظهار داشت: گل استقلال در این دقیقه کاملاً سالم بود و اصلاً حرفی نداشت. نمی‌دانم داور چرا این صحنه را خطا اعلام کرد. به‌هرحال در محوطه جریمه همیشه جزئیاتی وجود دارد، اما زننده گل استقلال روی ضربه کرنر هیچ مشکلی نداشت.

 

وی ادامه داد: مردود اعلام کردن این گل‌ها می‌تواند آنالیز قضاوت داور در طول یک مسابقه را زیر سؤال ببرد. نه اینکه خدای نکرده عمدی در کار داور باشد، اما تشخیص این صحنه‌ها از یک داور باتجربه بعید است. در تمام دنیا گل‌های اینچنینی زده می‌شود و داور تا خطای مسلمی رخ نداده،‌ نباید گل را مردود اعلام کند.

 

کارشناس داوری کشورمان در ادامه تصریح کرد: به‌هرحال درگیری‌های دیگری هم در جریان بازی وجود داشت،‌ اما اگر گل ثانیه‌های پایانی استقلال به ثمر نمی‌رسید،‌ قضاوت داور در نتیجه مسابقه تأثیر داشت و می‌توانست جود داوری‌ را بدتر از این کند. مگر می‌شود در یک بازی حساس داور این گل‌ها را مردود اعلام کند؟! من دیدگاه کارشناسی خودم را می‌گویم و اگر این صحنه برعکس هم اتفاق می‌افتاد همین نظر را می‌دادم. به نظرم داور باید دقت بیشتری می‌کرد.

 

حیدر سلیمانی: گل استقلال سالم بود

حیدر سلیمانی، پیشکسوت و کارشناس داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره قضاوت زاهدی‌فر در این دیدار اظهار کرد: من از قضاوت آقای زاهدی‌فر که کاملا مسلط به بازی بود، خوشم آمد. او بدون استرس داوری کرد و تصمیمات خوبی گرفت با این حال دو اشتباه در کل بازی داشت.

 

او درباره اشتباهات زاهدی‌فر گفت: دقیقه ۷۵ ضربه آرنج پژمان منتظری به مدافع سپاهان از سوی زاهدی‌فر دیده نشد در صورتی که منتظری باید کارت زرد می‌گرفت.

 

این پیشکسوت داوری فوتبال ایران درباره صحنه گل علی کریمی به سپاهان که توسط داور مردود اعلام شد، توضیح داد: تاثیرگذارترین صحنه داوری این بازی دقیقه ۸۶ بود که گل سالم استقلال مردود اعلام شد. در این صحنه علی کریمی حتی برخوردی با مدافع سپاهان نداشت و خطای بصری از زاهدی‌فر رخ داد. با این حال شماره ۱۳ استقلال با مدافع سپاهان درگیری داشت که فکر می‌کنم زاهدی‌فر خطای او را اعلام کرد که با توجه به این که این دو نفر در جریان موثر بازی نبودند، می‌توانست خطا اعلام نشود و گل استقلال سالم بود.

 

رودنیل: گل دقیقه 86 استقلال سالم بود

کارشناس داوری فوتبال، گفت: در دقیقه 86 مسابقه مهمترین صحنه بازی اتفاق افتاد که استقلال گل زد اما نمی‌دانم داور در این صحنه خطای چه چیزی را اعلام کرد زیرا گل استقلال در شرایط کاملاً درست به ثمر رسید.

 

این کارشناس داوری در مورد اینکه 7 دقیقه وقت تلف‌ شده برای نیمه دوم محاسبه شد، گفت: محاسبه وقت‌های تلف شده کاملاً درست بود زیرا 4 دقیقه بازی به خاطر پرتاب یک شیء به داخل زمین متوقف شد، 6 تعویض هم داشتیم و چند بازیکن هم مصدوم شدند. گل استقلال هم در وقت‌های قانونی و درست به ثمر رسید. تصمیمات داور به جز مردود شدن آن گل استقلال در سایر دقایق درست بود. البته چند خطا هم به سود طرفین نگرفت اما در مجموع قضاوت خوبی داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------