چند ماه بعد از فینال آسیا، آزادی مخروبه شد



اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه آزادی

درگیری بین هواداران دو تیم سپاهان و پرسپولیس به حدی بود که تغییرات ویژه که برای فینال آسیا انجام شده بود بر باد رفت و حالا باید آزادی را در چهره‌ قبلی خود دید.

به گزارش ورزش ‌سه،  صعود پرسپولیس به فینال آسیا کافی بود تا یک خرد جمعی ایجاد و با کمک شرکت تجهیز و توسعه، وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس کار ماندگاری صورت بگیرد و ورزشگاه آزادی بعد از نزدیک به چهل سال از نو بازسازی شود. البته شماره گذاری صندلی‌های طبقه دوم از مسابقات مقدماتی جام جهانی آغاز شد و پس از آن جمعیت ورزشگاه از صد هزار نفر به 78 هزار نفر کاهش پیدا کرد. 

 

چهره قدیمی ورزشگاه آزادی به واسطه برگزاری بزرگترین مسابقه باشگاهی قاره چهره نوینی به خود گرفت. علاوه بر استقرار گیت‌های الکترونیکی که صرفا برای آن بازی بود به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و هم‌چنین فضای موجود برای تماشاگران جلایی داده شد تا نوید وجود یک استادیوم مدرن برای سال‌ها در دل هواداران ایجاد شود. 

 

وضعیتی آرمانی که از ماه آذر استارت خورد و تا به الان ادامه داشت. هیچ حاشیه خاصی در مسابقات استقلال و پرسپولیس ایجاد نشد تا هواداران خشم خود را بر روی صندلی‌های پلاستیکی یا شیشه‌های استادیوم خالی و آن‌ها قربانی خود کنند. 

 

گویی تمامی این ناراحتی‌ و خشونت‌ها به مانند فنر در یک جا جمع شده و در انتظار فرصتی مناسب برای رهایی بود. روز ششم اردیبهشت و استادیوم آزادی بهترین زمان و مکان برای آزادی این انرژی منفی نهفته شده به حساب می‌آمد. بازی حساس پرسپولیس و سپاهان که نتیجه‌اش تاثیر زیادی در تعیین قهرمان داشت و چشم همه فوتبالی‌های ایران به زمین مخملی بزرگترین ورزشگاه ایران دوخته شده بود.

 

یواش یواش عقربه‌های ساعت به ساعت 8 نزدیک می‌شد و هواداران با مراجعه به ورزشگاه در جایگاه مورد نظر خود استقرار یافتند. بی شک قرار گرفتن هواداران سپاهان کنار پرسپولیسی‌ها در طبقه اول با توجه به اشتباه مسئولان برگزاری مسابقه، باعث شروع جنگ‌های به مانند صلیبی بین این دو قشر شد. هواداران  تیکه‌های سیمانی را کندند و به سمت یکدیگر پرتاب کردند. اما این کافی نبود؛ صندلی‌های پلاستیکی تازه نصب شده قدیمی ترین سلاحی است که مورد استفاده هواداران قرار گرفت تا اولین خسارت به ورزشگاه اینگونه وارد شود. 

 

هواداران تا انتهای بازی با همین دو سر کردند و حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند. اما با به صدا درآمدن سوت توسط پیام حیدری، سلاح جدید وارد دست هواداران شد. آن‌ها لوله‌های تعبیه شده در راهروهای آزادی را از جا درآوردند و به سمت یکدیگر پرتاب کردند. فضایی که به تازگی تعمیر شده بود و حالا مورد غضب هواداران قرار گرفت. بعد از آن شیرهای سرویس بهداشتی و شلنگ‌ها مورد استفاده واقع شد. آن‌ها با از جا کندن این وسیله‌ها به شدت دعوای خود اضافه کردند و آسیب بعدی را به این ناحیه وارد کردند. 

 

گزینه نهایی هواداران برای متلاشی کردن  شیشه‌های استادیوم بود. آن‌ها به طرق مختلف شیشه‌های دم دست خود را خرد کردند تا میزان خسارت‌های وارده بیشتر از قبل شود. با توجه به سخنان رییس کمیته انضباطی، مسئولان ورزشگاه آزادی می‌‍توانند تمام خسارت را از باشگاه پرسپولیس طلب و آن‌ها چون اجاره کننده بوده‌اند موظف هستند تا این مبلغ را پرداخت کنند. مسابقه‌ای که تنها یک امتیاز را نصیب دو تیم کرد اما در این بین چند صد میلیون تومان باید برای خسارت‌های وارده رد و بدل شود.

اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه آزادی

اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه آزادی

اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه آزادی

اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه آزادی

اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه آزادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------