کارشناسی داوری دیدار پیکان و استقلال/ پنالتی پیکان باید تکرار می‌شد؛ در دقیقه 81 خطای هند رخ نداد



اخبار,اخبار ورزشی,کارشناسی داوری دیدار پیکان و استقلال
حیدر سلیمانی معتقد است موعود بنیادی فر قضاوت کم اشتباهی را در دیدار پیکان و باشگاه استقلال پشت سر گذاشته است.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار استقلال و پیکان اظهار کرد: داور بازی کم اشتباهی را سوت زد و در این روزها که اشتباهات زیادی از سوی داوران دیده می‌شود، بنیادی‌فر عالی ظاهر شد و قضاوت موفقی را پشت سر گذاشت.

 

وی ادامه داد: او ۲ کارت زرد درست نشان داد. در صحنه پنالتی پیکان، روزبه چشمی پای چپ مهاجم حریف را زد و داور به درستی پنالتی اعلام کرد. البته پنالتی باید تکرار می‌شد زیرا در هنگام زدن ضربه، حسین حسینی ۲ گام جلوتر از خط دروازه بود. البته داورهای ما این روزها خیلی جرات برگرداندن پنالتی را ندارند و این انتظار از بنیادی‌فر هم نمی‌رفت که چنین کاری انجام دهد. در دقیقه ۸۱ شوت تبریزی به دست مدافع پیکان برخورد کرد اما دست این مدافع در راستای بدنش بود و فضایی را اشغال نکرده بود و داور تصمیم درستی مبنی بر ادامه بازی گرفت.

 

سلیمانی در پایان گفت: خطای انجام شده روی بازیکن پیکان در دقیقه ۲+۹۰ خطا بود و در ریباند هم آفساید نبود و گل دوم شاگردان فرکی کاملا درست بود.

 

همچنین سعید مظفری زاده کارشناس داوری فوتبال با بیان این موضوع در باره صحنه های داوری بازی پیکان-استقلال گفت:


در دقیقه 23 اخطار داور مسابقه به فرازامامعلی سختگیرانه به نظر می رسید چرا که این صحنه یک خطای معمولی بوده و بی ملاحظگی نبود.


در دقیقه 32 مدافع پیکان با زانو توپ را به دروازه بان داد و تصمیم داور برای ادامه بازی درست بود.


در دقیقه 42 حرکت مغانلو در داخل محوطه جریمه استقلال با خطای روزبه چشمی همراه بود که داور و کمک داور پشت دروازه با کمک و هماهنگی هم به درستی اعلام ضربه پنالتی کردند.


اخطار موعود بنیادی فر به مغانلو در دقیقه 24 و روزبه چشمی در دقیقه 78 به دلیل اعتراض بسیاردرست و قاطعانه بود.


در دقیقه 80 ضربه مرتضی تبریزی در محوطه جریمه به دست مدافع پیکان خورد که این صحنه به هیچ وجه خطای هند نبود چون دست در حالت طبیعی و سرعت توپ زیاد بود . در اینجا تصمیم داور برای ادامه مسابقه صحیح بود.


در مجموع تیم داوری علیرغم حواشی زیاد پیش از مسابقه  و جو سنگین در ورزشگاه توانست به خوبی این بازی را قضاوت کرده و یک قضاوت موفق را از تیم داوری شاهد بودیم.

 

 مظفری: گل دوم پیکان باید مردود اعلام می‌شد

نوید مظفری در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه قضاوت موعد بنیادی‌فر در بازی استقلال و پیکان اظهار داشت: مهم‌ترین صحنه بازی در دقیقه 90 + 3 رخ داد جایی که یک ضربه کاشته به سود پیکان اعلام شد و پیکان با این ضربه گل مساوی را زد.

 

وی افزود: طبق قوانین جدید بازی فوتبال این گل باید مردود اعلام می‌شد زیرا در قوانین جدید آمده است، بازیکن حریف حق ندارد در دیوار دفاعی تیم مقابل قرار بگیرد و در صورتی که چنین کاری انجام شود بازی باید قطع و یک ضربه آزاد غیرمستقیم به سود استقلال اعلام شود. اما این قانون جدید در بازی استقلال و پیکان رعایت نشد و پیکان یک گل مردود به ثمر رساند.

اخبار,اخبار ورزشی,کارشناسی داوری دیدار پیکان و استقلال

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------