چرا برنامه «فوتبال برتر» موفق نیست؟



اخبار,اخبار ورزشی,برنامه فوتبال برتر
برنامه فوتبال برتر از روز نخست با رقیبی به نام ۹۰ مواجه بود که درست یا غلط به دلیل جذابیت‌هایی که عادل فردوسی‌پور ایجاد می‌کرد برنامه‌ای «مجری محور» شد؛ درست در نقطه مقابل که مجری فوتبال برتر هرگز چنین موقعیتی پیدا نکرد.

به گزراش خبرورزشی، هنوز برنامه ۹۰ از کنداکتور شبکه ۳ به طور کلی حذف نشده بود که گفته می‌شد عادل فردوسی‌پور به دام تکرار مکرارت لغزیده و برنامه‌اش، آن ظرفیت سابق را ندارد.


۹۰ هنوز پخش می‌شد که خیلی‌ها ادعا می‌کردند پس از ۲۰ سال حضور مستمر در تلویزیون، این برنامه باید از همه لحاظ به روز شود.


«فوتبال برتر» اگر به روز شده همان نسخه برنامه ۹۰ باشد اما امروز در چه شرایطی است؟ چند ماه بعد از حذف ۹۰ در این باره چه قضاوتی دارید؟


***


۹۰ برنامه‌ای بی‌ایراد نبود؛ اتفاقا ۹۰ مثل تمام رسانه‌هایی که حضور همه جانبه در جامعه دارند، ایرادهای ماهیتی و فنی زیادی داشت که بخشی از آن به خود فردوسی‌پور مربوط بود اما «فوتبال برتر» به دور از هر گونه قضاوت‌های غیرمنصفانه در دوران محاق ۹۰، هرگز در قامت یک برنامه تأثیرگذار ظهور نکرد.
«فوتبال برتر» از روز نخست با رقیبی به نام ۹۰ مواجه بود که درست یا غلط به دلیل جذابیت‌هایی که عادل فردوسی‌پور ایجاد می‌کرد برنامه‌ای «مجری محور» شد؛ درست در نقطه مقابل که مجری فوتبال برتر هرگز چنین موقعیتی پیدا نکرد.


او چون یک گزارشگر میدانی بود، وقتی در استودیو قرار می گرفت و همه‌کاره یک برنامه پخش زنده می‌شد، کارکرد فردوسی‌پور را نداشت. این مهم‌ترین اتفاقی است که «فوتبال برتر» را در مقام مقایسه با برنامه ۹۰، محو می‌کند و اثری از آن باقی نمی‌گذارد.


مجری برنامه «فوتبال برتر» اما طبق توصیه‌ها، عمل و چنان که خودش ادعا می‌کند دو نفر را مقابل هم نمی‌گذارد؛ اما او در مصاحبه‌های حضوری با میهمانان برنامه‌اش هم قادر به ایجاد جذابیت نیست و سوالات و مناقشه‌هایش با آنها، رغبتی برای تعقیب و تحریک مخاطبان فراهم نمی‌کند.


«فوتبال برتر» یک کپی ناشیانه و ظاهرا به روز شده‌ای از برنامه ۹۰ است؛ در واقع ملغمه‌ای از همه تجربه‌های فردوسی‌پور در این سال ها که به صورت امروزی روی آنتن می‌رود اما «فوتبال برتر» تأثیرگذار نیست و فردای پخش آن، در جامعه کسی سوال نمی‌کند دیشب چه خبر بود و در این برنامه چه اتفاقی افتاد؟


واقعیت مطلب این است که در ۹۰ حتی اگر اتفاق خاصی هم رخ نمی‌داد، تا واپسین دقایق این برنامه همه منتظر یک حادثه جذاب بودند اما «فوتبال برتر» نه تنها این کشش را ایجاد نمی‌کند که مجری‌اش با همه استعدادی که دارد نمی‌تواند بیش از این برنامه‌اش را در معرض دید قرار بدهد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------