آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

قلعه‌نویی: آماده بازی بودیم، داوران حضور نداشتند/ باشگاه پرسپولیس: سپاهان فرافنکی می‌کند



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار پرسپولیس و سپاهان
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان مدعی شد عوامل این تیم در ساعت ۱۷ امروز آماده بازی مقابل پرسپولیس بودند، اما داوران در زمین حضور نداشته‌اند.

به گزارش خبرورزشی، امیر قلعه‌نویی ضمن بیان این مطلب در مورد لغو دیدار سپاهان اصفهان - پرسپولیس اظهار داشت: من خدا را گواه می‌گیرم که در کل زندگی‌ام به جز حقیقت و عدالت حرفی را نزدم و اگر حرفی زدم خدا را در نظر گرفتم. دیروز از تماشاگران خواستم که از فوتبال لذت ببرند و حتی اگر به من توهین کردند گفتند به کسی توهین نکنید، چون اگر خون از دماغ کسی بیرون بیاید یک عمر شرمنده می‌شویم. اگر حرف دروغی بزنم خدا از من نگذرد.

 

وی همچنین افزود: اولاً از علی خسروی ممنونم,، چون تا الان خیلی از دوستان خودشان به جای کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال نظر داده‌اند و ممنونم که آقای خسروی قانون را یادآوری کرد. اینکه ما وظیفه داریم از قانون تمکین کنیم، یک بحث است و اینکه میزان رأی مردم است هم یک بحث دیگر که البته الان رأی مردم هم خیلی اهمیت ندارد! ما از دیروز برنامه‌های اردویی‌مان را شروع کردیم و آمادگی انجام این بازی را داشتیم. ما تمام کار‌هایی را که برای یک بازی باید صورت دهیم، انجام داده بودیم.

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان همچنین خاطر نشان کرد: سهیل مهدی گفت بازیکنان سپاهان در اتوبوس لخت شوند و لباس عوض کنند! آقای مهدی الان تیم پشتییانی تیم‌ها چند ساعت قبل از بازی در رختکن لباس‌ها را آماده می‌کنند؛ بنابراین لباس‌ها در اتوبوس نبوده و در رختکن بوده است!

 

قلعه‌نویی اشاره کرد: زمانی برای استقلال و فولاد بازی گذاشته شد و باشگاه فولاد از حق خودش و هوادارانش استفاده کرد و گفت برگزاری بازی در این تاریخ به نفع باشگاه من نیست و بازی لغو شد. چطور می‌شود بازی سال گذشته ما با ذوب‌آهن برگزار نمی‌شود و به زمان دیگری (ششم فروردین ماه) موکول می‌شود؟ سؤال دیگر از افرادی که قانون‌مند هستند این است که چطور فینال جام حذفی با چهار ساعت تأخیر آغاز می‌شود، ولی اینجا چنین چیزی ممکن نیست؟! آیا الان شما می‌دانید بازی ما در نیمه نهایی جام حذفی با استقلال چه زمانی برگزار می‌شود؟!

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان کرد: من روحیه مصاحبه‌ای ندارم و عادت ندارم به تلویزیون بیایم، ولی اینجا، چون در حق سپاهان اجحاف می‌شود، صحبت می‌کنم.

 

وی درباره اینکه آیا هواداران مقابل هتل اجازه خروج تیم را نمی‌دادند، تصریح کرد: خدا را گواه می‌گیرم، به جان دو بچه‌ام یک ساعت و نیم از هواداران خواهش کردیم. اول من رفتم و بعد مهدی کیانی به جمع هواداران رفت و خواهش کردیم که اجازه دهند تا از هتل خارج شویم. فیلم‌های مربوط به این مسائل موجود و مشخص است.

 

قلعه‌نویی درباره اینکه مدام تابش اعلام می‌کرد که بازیکنان در کنار زمین آماده انجام بازی هستند، یادآور شد: ابتدا باید جواب فرمانده محترم یگان ویژه را بدهم. طبق فیلم‌هایی که ما داریم، اگر اجازه داده شود نشان می‌دهیم که وضعیت مشخص شود. ما فیلم‌ها را به برنامه شما ارسال می‌کنیم تا اگر دوستان اجازه دادند، پخش کنید.

 

وی درباره اینکه پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند که تأخیر سپاهان عمدی بوده است، بیان کرد: ما از دیروز در اردو بودیم، اما اتوبوس یک ساعت و نیم مقابل هتل منتظر بود. من و کیانی از هواداران خواهش کردیم که متفرق شوند تا ما از هتل خارج شویم، ولی این کار انجام نشد. ما نمی‌توانیم همه اتفاقاتی که رخ داده را بگوییم. ما فیلم‌ها را ارسال می‌کنیم. اگر از بالا اجازه دادند شما پخش کنید. قضاوت با قانون و مردم است.

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه ابراز داشت: برای تیم ما مشکلاتی پیش آمد، اما استاندار و وزیر ورود کردند و گفتند برای مسائل ملی این بازی را انجام دهید، هرچند که از اول هم قرار بود این بازی برگزار شود. با این اوصاف تونلی در مقابل هتل ایجاد شد و ما توانستیم به سرعت به سمت ورزشگاه حرکت کنیم. ما ساعت ۱۶:۱۵ وارد استادیوم شدیم. شما می‌دانید وقتی در آن زمان وارد ورزشگاه می‌شوید، حداقل ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا لباس‌ها عوض شود. تیم ما در ادامه شروع به گرم کردن کرد که فیلم‌های آن هم موجود است. ما دروغ نمی‌گوییم و فیلم را ارسال می‌کنیم. ما به جلال مرادی اعلام کردیم که آماده بازی هستیم. این حرف‌ها عین واقعیت است.

 

قلعه‌نویی با اشاره به اینکه اخیراً از سوی باشگاه السد قطر مورد تقدیر قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: این کار‌ها در دستور کار ما هم قرار دارد و پارسال از سیدجلال تقدیر کردیم. اگر من به دنبال این مسائل نبودم به تیم ملی می‌رفتم. من از ابتدا به دنبال این بودم که این بازی آرام برگزار شود. حتی در نشست خبری پیش از بازی گفتم به من توهین کنید، ولی به یکدیگر تهمت نزنید و توهین نکنید تا اتفاقات تلخی مثل موضوع سرباز احمدی و فینال جام حذفی رخ ندهد. همه حرف‌هایی که زدم عین واقعیت بود. ما در ساعت ۱۷ آماده بازی بودیم، ولی داوران حضور نداشتند. ما باید با داوران وارد زمین شویم، ولی آن‌ها لباس پوشیدند و با چمدان رفتند.

 

وی تأکید کرد: گفتم که اصلاً دروغ نمی‌گویم. سه چهار دقیقه مانده به ساعت ۱۷ بود که به دوستان گفتم هر وقت پرسپولیسی‌ها آماده شدند ما هم به زمین برویم. وقتی به ما گفتند بحث منافع ملی است و ممکن است میزبانی‌های تیم ملی و باشگاهی در آسیا گرفته شود و برای همین گفتیم هرطور شده وارد زمین می‌شویم.

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: ما آماده بازی بودیم و ذکر‌مان را هم گفته بودیم. فیلم‌های دیگری هم موجود است تا بدانید شرایط خارج شدن ما از هتل چطور بوده است. با نخ نرده را بسته بودند تا ما به ورزشگاه نرویم. وقتی بحث منافع ملی شد، گفتیم باید بازی انجام شود. به همه مقدسات قسم ما ساعت ۱۷ تا ۱۷:۰۵ آماده بازی بودیم.

 

وی درباره اینکه باید چه تصمیمی درباره این بازی گرفت، تصریح کرد: من نمی‌توانم قضاوت کنم و کار من داخل مستطیل سبز است. اعتقاد دارم هرچه قانون می‌گوید و منافع ملی است باید اجرا شود. شاید شما از فضای مجازی می‌ترسید، ولی تیم‌های شهرستانی مظلوم هستند. سؤال من این است چرا بازی پارسال ما با ذوب‌آهن در موعد مقرر برگزار نشد و در تاریخ ششم فروردین برگزار شد؟ سؤال من از سهیل مهدی این است وقتی قرار است ۲۸ اسفند استقلال با فولاد بازی کند، چه اشکالی داشت بازی ما و پرسپولیس هم در همان تاریخ برگزار می‌شد؟ ما می‌گوییم همه بازی‌ها باید به یک اندازه باشد تا همه چیز مشخص شود. من می‌گویم چرا یک بازی لغو می‌شود، ولی چرا بازی ما که درگیر کرونا بوده باید برگزار شود؟

 

قلعه‌نویی اضافه کرد: من ۴۰ سال است در فوتبال هستم و تمام بالا و پایین‌های فوتبال را دیده‌ام. من دسته سه رفته‌ام و بازیکن و مربی تیم ملی هم بوده‌ام. تا الان کلی جام داخلی و خارجی داشته‌ام، ولی یک چیز را یاد گرفتم که باید به هم احترام بگذاریم و از قشنگی فوتبال لذت ببریم.

 

باشگاه پرسپولیس: سپاهان فرافنکی می‌کند

حسین قدوسی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس در واکنش به ادعای مدیران سپاهان اظهار داشت: در فینال جام حذفی بازی به خاطر مشکلات روی سکوها با تاخیر زیاد برگزار شد و این  یک مشکل در امر برگزاری بازی بود و ربطی به پرسپولیس نداشت و همانطور که همه می دانند آن دیدار میزبان نداشت.

 

اخبار ورزشی- حسین قدوسی افزود : تشبیه کردن اتفاقات بازی امروز با آن بازی واقعا جای تعجب دارد و فرافکنی است.در بازی فینال جام حذفی هر دو تیم در زمین بودند اما امروز تیم سپاهان به رغم گذشت بیش از نیم ساعت و حضور سرخ ها و تیم داوری برای اغاز مسابقه در میدان نبود.انها خیلی دیر به ورزشگاه  امدند و ادعاهای آقای تابش در خصوص اینکه سپاهان به رغم حضور با تاخیر بسیار در ورزشگاه از رختکن  به زمین نمی امد و در رختکن بودند هم ضد و نقیض بوده است.

 

وی افزود :متاسفانه سپاهان به جای تمکین از تصمیم مسوولان مبنی بر برگزاری بازی ها تا اطلاع ثانوی بدون تماشاگر شروع  به اعتراض و اتهام زدن به پرسپولیس کردند .این نکته  بسیار مهم‌ و قابل توجه است که  فرمانده یگان ویژه سپاهان گفته است مقابل هتل سپاهان  تماشاگران این تیم  ممانعتی نسبت به حرکت اتوبوس نداشته اند و خود سپاهان دیر حرکت کرد و نظم مقابل هتل آنها مثالزدنی بود.

 

مدیر روابط عمومی پرسپولیس تاکید کرد: پرسپولس  اختلاف امتیاز خوبی با سپاهان دارد انگیزه های زیادی برای برد داشت تا فاصله را زیادتر کند. با توجه به این انگیزه و اینکه سپاهان هم به دلیل مصدومیت چند بازیکن خود شرایط متفاوتی داشت بسیار به برد امیدوارتر بودیم و کارشناسان هم با تشریح قوانین گفته اند که بازی باید سه بر صفر شود.

 

قدوسی تصریح کرد :امروز اقایان انصاری فرد،پیروانی و گل محمدی به رغم فشارها زیر بار تصمیماتی  غیرقانونی نرفتند و نظر کارشناسان و قانون را ملاک دانستند و هواداران بدانند که انها دفاع محکم و جانانه ای داشته و هرگز تسلیم برخی مسائل نشدند. ما امیدواریم علاوه بر اجرا و اعمال قانون با اتهام زنی تیم ها هم برخورد قاطع شود و جای تاسف دارد که تلویزیون اصفهان هم مصاحبه هایی با عکاسان پخش کرد که اتهامات واهی به پرسپولیس می زدند.

 

ناظر بازی دیدار سپاهان و پرسپولیس: هیچ آثاری از بازیکنان سپاهان در زمین نبود که بازی را آغاز کنیم

جلال مرادی، ناظر بازی دیدار سپاهان و پرسپولیس در خصوص اتفاقات دیدار امروز و لغو دیدار گفت: اگر بازی سپاهان با یک تیم آسیایی بود، آیا آنها دیر به ورزشگاه می‌آمدند و مسئولان AFC این موضوع را قبول می‌کردند؟ چه تفاوتی میان بازی آسیایی یا بازی‌های داخلی خودمان است؟

 

وی با اشاره به ادعای سپاهانی‌ها مبنی بر اینکه هواداران تیم‌شان اجازه خروج اتوبوس تیم از هتل را نمی‌دادند، عنوان کرد: ساعت 14 این مسئله را شنیدیم و فرمانده نیروی انتظامی در هتل حضور یافت. ما ثانیه به ثانیه ماجرا را رصد کردیم که اول می‌گفتند هواداران اجازه خروج نمی‌دادند، اما بعد اعلام کردند شرایط مهیاست، اما تیم بیرون نمی‌آید. حتی رفتند به تیم اعلام کردند شرایط مهیاست و یگان ویژه را فرستادیم تیم را اسکورت کنند و مسیر پاکسازی شود. اتوبوس تیم 16:15 یا 16:20 وارد ورزشگاه شد و زمانی که بازی باید آغاز می‌شد، تیم به ورزشگاه آمد.

 

ناظر دیدار سپاهان و پرسپولیس با اشاره به اینکه پس از حضور تیم سپاهان در ورزشگاه با مدیر و مدیر رسانه‌ای این تیم صحبت کرده است، گفت: به فتاحی، مدیر تیم و مدیر رسانه‌ای تیم اعلام کردیم تیم به رختکن نرود و به زمین بیاید که بازی آغاز شود، اما گوش ندادند و به رختکن رفتند. ساعت 17 که آقای فتاحی (سرپرست تیم سپاهان) اعلام کرد ما آماده بازی هستیم، هیچ آثاری از بازیکنان سپاهان در زمین وجود نداشت که بازی را آغاز کنیم.

 

مرادی افزود: آقای نیکفر، رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان که بالا نشسته بود متوجه شد و به رختکن رفت تا درخواست کند تیم در زمین حاضر شود، اما وقتی از رختکن بیرون آمد، یک نفر گفت به زمین نروید که بازی 3 بر صفر می‌شود. شاهدان زیادی در ورزشگاه وجود دارند از جمله اصحاب رسانه که ما باز منتظر بازیکنان سپاهان بودیم و به داوران گفتیم تا 17:25 منتظر باشید و بازیکنان پرسپولیس نیز منتظر ورود به زمین بودند، اما هیچ بازیکنی از تیم سپاهان وارد زمین نشد.

 

وی با اشاره به اصول حرفه‌ای برگزاری یک مسابقه اظهار داشت: آیا تیمی که می‌خواهد بازی کند، در راهرو تمرین می‌کند؟ تیمی که می‌خواهد بازی کند، نباید اسامی بازیکنانش را به ما اعلام کند تا لیست بازی را کنترل کنیم؟ باید از نیروی انتظامی نیز تشکر کنیم که کارشان را به خوبی و درستی انجام دادند. این را هم عوامل تیم سپاهان درست در زمانی که ساعت برگزاری بازی بود، به استانداری رفته بودند تا ببینند آیا بازی لغو می‌شود یا نه. آنها تیم میزبان بودند، مگر می‌شود میزبان دیرتر از همه به ورزشگاه بیاید؟ ما و تمام عوامل برگزاری مسابقه در ورزشگاه بودیم، آیا سپاهانی‌ها در بازی آسیایی هم می‌توانند این کار را انجام دهند؟

 

پیروانی خطاب به قلعه‌نویی: فرار رو به جلو نکنید/ بی‌سوادی در صحبت‌ها موج می‌زد

افشین پیروانی در پاسخ به اظهارات امیر قلعه‌نویی در برنامه شب‌های فوتبالی گفت: صحبت‌هایی که لازم را بود را انجام داده‌ام و مشخص نشد که چرا تیم سپاهان برای گرم کردن به زمن نیامد اما دوستان می‌گویند در راهرو بدن‌های خود را گرم کردند. این حرف‌ها فرار رو به جلو است.

 

وی افزود: دوستان می‌گویند چرا گفتیم آنها قبل از بازی ذکر گفتند؛ در جواب باید بگویم ما هم بچه مسلمان هستیم و قبل از هر بازی ذکر می‌گوییم. در بازی‌های‌مان هم مشخص است که بازیکنان تیم زیر پیراهن‌های خود چه می‌پوشند. همه اعضای تیم ما را می‌شناسند و مطرح کردن برخی حرف‌ها فرار رو به جلو است. می‌گویند قهرمانی‌‌های ما مهندسی شده است؛ بله در تیم ما مهندس و دکتر تا دلتان بخواهد هست.

 

مدیر تیم پرسپولیس گفت: تاکید می‌کنم حرف‌هایی که زده شد بیشتر فرار رو به جلو بود.  یکسری حرف‌ها به خاطر بی‌سوادی است. بی‌سوادی هم به نداشتن مدرک تحصیلی نیست بلکه سواد در شخصیت، حرف زدن و رفتار آدم‌هاست.در صحبت‌‌هایی که امشب مطرح شد بی‌سوادی موج می‌زد.

 

فرمانده یگان ویژه اصفهان: هواداران مشکلی ایجاد نکردند تاخیر از خود باشگاه بود

سرهنگ نورعلی، فرمانده یگان ویژه استان اصفهان در خصوص اینکه آیا برای حرکت اتوبوس تیم فوتبال سپاهان از هتل به ورزشگاه نقش جهان مشکلی وجود داشت یا نه، گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح کسی به ما اعلام نکرد بازی بدون تماشاگر است یا با تماشاگر. ما دو سناریو برای با تماشاگر بودن یا بدون تماشاگر بودن بازی داشتیم. برخی از تماشاگران هم از فروخته شدن بلیت و بدون تماشاگر برگزار شدن بازی، گلایه داشتند.

 

وی افزود: در خصوص بحث هتل سپاهان و ... در اختیار نیروی انتظامی استان بود. آمادگی نیروی اضافه هم داشتیم که حتی برای اسکورت تیم‌ها که وظیفه ما نیست، این کار را انجام دهیم. آمادگی صد درصد برای این بازی را داشتیم، اما سپاهانی‌ها آمدن‌شان به زمین را به تأخیر انداختند و قرار شد ما به یگان امداد کمک و تیم را به ورزشگاه اسکورت کنیم. هیچ تعرضی هم به تیم یا هواداران سپاهان نشد.

 

فرمانده یگان ویژه استان اصفهان اظهار داشت: هیچ برخوردی با هواداران سپاهان چه از سوی نیروهای امدادی و چه از سوی نیروهای انتظامی صورت نگرفت. حتی از سوی هواداران سپاهان هم برای جلوگیری از حرکت اتوبوس صورت نگرفت و امنیت در محل هتل مثال زدنی بود. همه چیز آماده بود که مسابقه فوتبال دو تیم انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------