آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

گزارش یک فاجعه در استقلال تهران؛ هر روز بدهکارتر از دیروز



اخبار,اخبار ورزشی,باشگاه استقلال

روزنامه ایران ورزشی در پرونده ویژه امروز خود گزارشی درباره یک وام قرض‌الحسنه عجیب در باشگاه استقلال منتشر کرده است که روز به روز این تیم را بدهکارتر می‌کند.

 

این گزارشی از تاراج یک باشگاه است. باشگاهی به قدمت استقلال. نتیجه مدیریت نام‌هایی چون امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده، احمد سعادتمند و نزدیکان آنها. آنچه امروز به یکی از بزرگترین مشکلات باشگاه استقلال تبدیل شده از قراردادی برمی‌آید که برای دریافت وام، بین استقلال و شرکتی با عنوان دانش پژوه آریابرتر بهبود نیرو بسته شده است. قراردادی که بر اساس آن استقلال می‌تواند از این شرکت وامی 9 میلیارد تومانی دریافت کند اما اگر این وام را ظرف یک ماه برنگرداند، باید به ازای هر یک روز دیرکرد آن، 40 میلیون تومان به اصل وام اضافه کند. باشگاه استقلال معلوم نیست بر اساس چه محاسباتی درباره درآمد خود، زیر بار چنین قراردادی رفته است. این قرارداد و قرارداد دیگری که با همین شرکت برای فعالیت‌های مربوط به اپلیکیشن، تلویزیون اینترنتی و فعالیت‌های نظیر آن بسته شده، از پرابهام‌ترین قراردادهای باشگاه استقلال هستند که درباره‌شان می‌توانید در این پرونده بخوانید:

 

متن قرارداد امضا شده برای دریافت وام

این قرارداد در تاریخ 11/12/1398 و در راستای حمایت از شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران(سهامی خاص) فی مابین شرکت تعاونی دانش پژوه آریابرتر بهبود نیرو به شناسه ملی 10840444085 با نمایندگی آقای مجید خاکساری میبدی به عنوان مدیرعامل و خانم میترا فربد به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره(مقرض) از یک طرف و شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران به شناسه ملی 10100248101 و به نمایندگی آقایان امیرحسین فتحی عضو هیأت مدیره و اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران(مقترض) از طرف دیگر به شرح ذیل منعقد می گردد.

 

ماده 1- موضوع و مبلغ قرارداد

اعطای وام قرض الحسنه به مبلغ 90667400000 ریال معادل نه میلیارد و شصت و شش میلیون و هفتصد و چهل هزار تومان با رعایت شرایط و ضوابط قرارداد.

 

ماده 2- مقترض تعهد نمود مبلغ دریافتی را در روز دوشنبه 12/12/98 بازپرداخت نموده و کل مبلغ را به حساب شماره 29/ 433051100108 مقرض نزد مؤسسه مالی اعتباری کوثر کد 3305 واریز و رسید وجه را به مقرض ارائه نماید.

 

تبصره: هرگاه مقترض به هر دلیلی از بازپرداخت قرض‌الحسنه در موعد قرارداد استنکاف نماید، به موجب قرارداد حاضر این اختیار به مقرض داده شده است تا از محل مطالبات مقترض نزد اشخاص ثالث اعم از حقیقی یا حقوقی نسبت به وصول تمام و کمال مبلغ قرض‌الحسنه و خسارات وارده اعم از قانونی و تأخیر در تأدیه را وصول و تملک نماید و یا از نمایندگان قرارداد حاضر (متضامنین) مطالبه نماید و مقترض و امضا کنندگان حق هرگونه اعتراض به این تشخیص جهت وصول مبلغ قرض‌الحسنه را از خود سلب و ساقط نمودند.

 

ماده 3- سایر شرایط‌

در صورت عدم بازپرداخت بموقع مبلغ قرض‌الحسنه از سوی مقترض و یا حال شدن دیون موجل وی در این قرارداد، علاوه بر اجرای مفاد تبصره ذیل ماده 2، دیون متعلقه و هرگونه زیان و خسارات وارده بر ذمه مقترض بوده و از این رو متعهد گردید که علاوه بر پرداخت بدهی تأدیه نشده به ازای هر روز تأخیر معادل 400000000 ریال (معادل چهل میلیون تومان) به نسبت بدهی باقیمانده از کل مبلغ را از محل اموال خود مجاناً به مقرض تملیک نماید و ضمن عقد قرارداد خارج لازم به مقرض وکالت بلاعزل اعطا تا نسبت به تعیین و نوع میزان خسارت و دیون و دریافت و وصول آنها و اجرای قرارداد رأسا اقدام نماید. تشخیص تخلف مقترض از انجام تعهدات و همچنین میزان بدهی قابل بازپرداخت در هر زمان با مقرض بوده و این تشخیص قاطع بوده و مقترض آن را پذیرفته و حق هیچگونه اعتراضی نسبت به آن ندارد. طرفین موظف می‌باشند که اسناد و اطلاعات مربوط به این قرارداد و سایر اطلاعات حوزه زیر پوشش آن را محرمانه تلقی نموده و اصل امانتداری را رعایت نمایند. در غیر این‌صورت هرگونه خسارت وارده احتمالی برعهده طرف خاطی خواهد بود. بدیهی است شرایط این بند ناظر به مواردی که درخواست مطالبه اسناد محرمانه از سوی مراجع صالح حکومتی ارائه گردد نخواهد بود.

 

ماده 4- مسئولیت تضامنی مدیران تشکل مقترض

هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران مسئول حسن اجرای کلیه مفاد قرارداد حاضر بوده و به عنوان عامل اجرایی آن تشکل، اجرای تعهدات موضوع قرارداد را به عهده می‌گیرند. مع‌الوصف این امر به هیچ‌وجه از تعهدات و مسئولیت تشکل مقترض نمی‌کاهد و صرف‌نظر از سمت خود در تشکل مقترض کلیه مندرجات این قرارداد را قبول نموده و تعهد می‌نمایند کلیه بدهی مقترض را اعم از اصل، خسارات و تعهدات مالی و کلیه مطالبات مقرض را منفرداً و متضامناً به مقرض پرداخت نمایند و مقرض حق دارد در مرحله اقدامات اجرایی و قانونی برای وصول تمام یا قسمتی از مطالبات خود به شرکت مقترض یا مدیران مرقوم منفرداً یا مجتمعاً (متضامناً) مراجعه نماید. در صورتی که مدیران باشگاه عزل شوند یا استعفا دهند و یا به هر دلیل دیگر مدیران جدید منصوب یا انتخاب شوند، مدیران امضا کننده این قرارداد با أخذ امضای مدیران بعدی در ذیل قرارداد حاضر مسئولیت انفرادی و تضامنی آنان در قبال این قرارداد را مسجل خواهند نمود.

 

ماده 5- حل و فصل اختلافات

در صورت بروز هرگونه اختلاف در تفسیر یا اجرای مفاد این قرارداد، طرفین موضوع را ظرف مدت یک هفته از زمان اعلام کتبی حل و فصل خواهند نمود و در صورت عدم حصول نتیجه موضوع از طریق داورالطرفین خانم بهاره عسگری وکیل پایه یک دادگستری به کد ملی 0061991988 حل و فصل خواهد شد که نظر داور برای طرفین لازم‌الاجرا می‌باشد.»

 

شرکت طرف قرارداد استقلال از کجا آمد؟

شرکت تعاونی دانش پژوه آریا برتر بهبود نیرو در بهمن 1391 به ثبت رسیده و فعالیت‌هایش در تجارت الکترونیک، اتوماسیون، برق، آیتی، مدیریت استراتژیک، مالی، اداری خدمات پژوهشی در زمینه مدیریت بهره‌وری، امور بازرگانی، بازارسازی و بقیه به شرح ماده 2 اساسنامه و ضمناً انجام کلیه فعالیت‌ها پس از أخذ مجوزهای لازم می‌باشد. این شرکت از زمان تأسیس تا به امروز توسط خانواده خاکساری میبدی اداره شده و فعالیت‌های خود را انجام داده است. جدا از بحث متن عجیب و حیرت‌انگیز قرارداد امضا شده بین این شرکت با باشگاه استقلال، در ظاهر بدون هیچ مشکلی مدیران دو طرف اقدام به انعقاد قرارداد مورد نظر کرده‌اند. منتهی وقتی این سؤال مطرح شود که بر اساس کدام مکانیزم و اتفاقات یک شرکت تعاونی که در استان یزد تشکیل شده، تصمیم گرفته در این شرایط بغرنج اقتصادی چنین پول قابل توجهی به باشگاه استقلال قرض بدهد. واقعاً اسماعیل خلیل‌زاده با چه سیاست و منطقی شرکت مورد نظر را پیدا کرد و با آنها چنین قرارداد پر از ابهامی امضا کرد؟

 

جهانگیر چطری؛ اسم مشترک شرکت آریا برتر و هتل گیلان

خلیل‌زاده با شرکت نزدیک به خودش قرارداد امضا کرد؟

برای رسیدن به جواب این سؤال فقط کافی است به دنبال حلقه‌های مشترک دو شرکت بگردید. بهترین راه، تحقیقات گسترده در آگهی‌های ثبت شده در روزنامه‌ رسمی کشور است. درباره امیرحسین فتحی که یکی از مدیران استقلال برای امضای قرارداد بود فکت خاصی پیدا نمی‌کنید. درباره اسماعیل خلیل‌زاده اما فقط کافی است اعضای شرکت‌هایی که در آن سابقه فعالیت داشته و دارد را با لیست مدیران شرکت تعاونی دانش پژوه آریا برتر بهبود نیرو تطابق بدهید و آن‌وقت به یک نام و سرنخ مهم می‌رسید؛ «جهانگیر چطری»! او در شرکت هتل گیلان که متعلق به اسماعیل خلیل‌زاده کلنگستانی و بستگان درجه یک او بوده نامش به عنوان بازرس اصلی ثبت شده است. نام او که شنیده می‌شود نسبت خانوادگی هم با رئیس هیأت‌مدیره باشگاه استقلال دارد در کمال تعجب اما در لیست اعضای هیأت‌مدیره شرکت تعاونی که این قرارداد قرض‌الحسنه را با استقلال امضا کرده نیز دیده می‌شود و همین مسأله ابهامات را درباره پشت پرده این قرارداد و ارتباط‌های افراد به بالاترین حد خود می‌رساند. البته تلاش‌های ما برای برقراری ارتباط با اسماعیل خلیل‌زاده نتیجه مثبتی نداشت. منتهی شواهد و قرائن نشان می‌دهد او با آگاهی و اهداف مشخص شده قبلی و برنامه‌ریزی دقیق مقدمات عقد قرارداد باشگاه استقلال با شرکتی را فراهم کرده که عملاً در پشت پرده می‌توان گفت که ارتباط بسیار نزدیک با خودش دارد. پس بهترین اتفاق این است که سیستم ارتباط مالی بازرس هتل گیلان با عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی دانش‌ پژوه آریا برتر مورد بررسی قرار بگیرد که این کار توسط مسئولان حراستی و نظارتی باید انجام شود. البته خیلی سخت می‌توان باور کرد که ارتباط جهانگیر چطری با خلیل‌زاده و شرکت طرف قرارداد مورد نظر به صورت خودجوش بوده باشد.

 

قرارداد 5 ساله اسپانسرینگ که در خرداد 98 امضا شد

باشگاه استقلال یکی از بحرانی‌ترین دوران تاریخ خود را از نظر اقتصادی سپری می‌کند. تقریباً می‌توان گفت تمام هواداران این تیم از وضعیت مالی باشگاه و تیم با خبر هستند و می‌دانند که کوچکترین اشتباه می‌تواند با نابودی باشگاه همراه شود. اما اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان رئیس هیأت مدیره باید به صورت شفاف اعلام کند که بر اساس کدام هدف اقتصادی اقدام به عقد قرارداد قرض‌الحسنه با شرکت مذکور داشت؟ پیگیری‌ها برای رسیدن به جواب این سؤالات ما را به یک قرارداد منعقد شده دیگر بین طرفین می‌رساند که 8 ماه قبل از قرارداد قرض‌الحسنه به امضا رسیده است. موضوع قرارداد خدمات انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، مطالعه و طراحی، توسعه و پشتیبانی و پیاده‌سازی مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه و عملیات یکپارچه اقتصادی و خود اتکایی مالی بوده است. این قرارداد 5 ساله در خرداد 1398 به امضا رسیده و تا خرداد 1403 اعتبار دارد. به عبارتی ساده‌تر درآمدزایی از سایت، اپلیکیشن و تلویزیون به شرکت تعاونی داده می‌شود و همانطور که اشاره شد قرار بوده با این فعالیت‌ها باشگاه استقلال به یک وضعیت با ثبات اقتصادی برسد که حال و روز امروز باشگاه به همه نشان می‌دهد که این قرارداد هم عملاً با موفقیت همراه نبوده و هیچ‌کدام از برنامه‌ریزی‌ و چشم‌اندازهای مالی محقق نشده است. البته بررسی مفاد قرارداد به خوبی نشان می دهد که جزئیات مالی مربوط به درآمدها مشخص نشده و تقریباً در اکثر بندها 70 درصد درآمدها به استقلال می‌رسد و 30 درصد به مجری. البته در بعضی آیتم‌ها سهم به صورت 80 - 20 تعیین شده و طرفین توافق کرده‌اند اگر بازار جدید برای درآمدزایی پیدا شد، 15 درصد سهم مجری اسپانسر باشد و 85 درصد درآمد هم سهم استقلال.

 

وقتی برخلاف پرسپولیس از پول خبری نیست

درباره این قراردادهای مشکوک و فعل و انفعالات متوالی باشگاه استقلال چند نکته بسیار عجیب و غیر قابل باور است. چرا مدیران باشگاه درباره جزئیات این قراردادها هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی برای هواداران و رسانه‌ها نداشته‌اند؟ چرا برنامه‌های مربوط به اپلیکیشن و تلویزیون استقلال با موفقیت اجرایی نشده و پروژه تا به امروز سودده نبوده است؟ باید مشخص شود که میزان دریافتی دقیق باشگاه از محل این قرارداد اسپانسرینگ خدمات چقدر بوده است. برخی منابع در باشگاه به ایران ورزشی اطلاع دادند که شرکت طرف قرارداد پولی بابت این قرارداد به باشگاه پرداخت نکرده است. وقتی هم که مدیران باشگاه متوجه درآمدزایی قابل توجه پرسپولیس از همین قرارداد مشابه می‌شوند، پیگیری‌هایی برای چرایی عدم پرداخت پول انجام می‌دهند که وضعیت نگران کننده اقتصادی باعث انعقاد همان قرارداد قرض‌الحسنه‌ای می‌شود که به جزئیات آن اشاره کردیم. البته عوامل تیم و باشگاه‌ها نیز برای انجام کارهای مربوط به تولید محتوا همکاری لازم را با عوامل شرکت مورد نظر نداشته‌اند.

 

انعقاد قرارداد وام قرض‌الحسنه به جای دریافت مطالبات!

سایه این اعداد ترسناک بر سر استقلال

حالا باید مشخص شود وقتی مدیران باشگاه استقلال مثل روز برای‌شان روشن بود پروژه قرارداد منعقد شده اسپانسرینگ که در خرداد 98 امضا شد با موفقیت همراه نشد و بسترهای درآمدزایی هم به درستی آماده نشد، با چه منطقی اقدام به انعقاد قرارداد وحشتناک قرض‌الحسنه با همین شرکت با آپشن‌های غیرقابل باوری که به آن اشاره شد کردند؟ وقتی آنها دیدند که پروژه اقتصادی شرکت مورد نظر درآمدزا نبوده، با چه استدلالی بازپرداخت 9 میلیارد تومانی را یکماهه تعیین و تعهد کرده‌اند اگر پول در زمان مقرر پرداخت نشد به شرکت اختیار تام بدهند که از محل مطالبات باشگاه در هر جایی پول‌شان را پس بگیرند. ضمن اینکه جریمه 40 میلیون تومانی برای هر روز تأخیر در بازپرداخت در هر ماه می‌شود یک میلیارد و دویست میلیون تومان و تا به امروز باشگاه استقلال مبلغ مورد نظر را به شرکت تعاونی پس نداده است و روز به روز به میزان این جریمه افزوده می‌شود. برخی منابع موثق خبری به ما اطلاع دادند که از قرارداد 9 میلیارد تومانی قرض‌الحسنه، شرکت مورد نظر نزدیک به 5/7 میلیارد تومان به استقلال پرداخت کرده است و قسمتی از این تعهد اجرایی نشده است. منتهی اگر طبق مفاد قرارداد استقلال تا 6 ماه دیگر نتواند پول آنها را پس بدهد، باید 7 میلیارد و 200 میلیون تومان (حدوداً به اندازه پولی که دریافت کرده است) به این شرکت به عنوان جریمه در کنار اصل قرض پس بدهد!

 

خلیل‌زاده کجاست؟ چطری چه زمانی به آریا برتر ملحق شد؟

استقلال اسیر یک قرارداد و تشکیلات عجیب

در همین هفته گذشته خبرگزاری فارس هم جزئیاتی از قرارداد 7 میلیارد تومانی قرض‌الحسنه باشگاه استقلال با عبدالرضا موسوی منتشر کرد و حالا بحث بر سر یک قرارداد قرض‌الحسنه دیگر مطرح شده که جزئیات آن را بررسی کردیم. نکته این قرارداد دوم اما ارتباط عجیب خلیل‌زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال با شرکت طرف قرارداد استقلال در پشت پرده است. او به عنوان قدرتمندترین مدیر باشگاه قراردادی 8 صفحه‌ای و محکم با یک شرکت تعاونی برای کارهای اقتصادی امضا کرده که با موفقیت همراه نبوده است. از طرف دیگر عملاً دست و پای باشگاه‌ها را برای انجام هرگونه اقدام اقتصادی دیگر بسته است و جلوی درآمدزایی از شرکت‌ها و راه‌های دیگر را می‌گیرد. حالا هم که احمد سعادتمند سکان هدایت باشگاه را در دست گرفته، با فجایعی رو‌به‌رو شده که حل و فصل آن نیاز به یک پروسه حقوقی و قضایی جنجالی خواهد داشت. البته یک موضوع دیگر را نباید در این وضعیت نادیده گرفت. جهانگیر چطری بازرس شرکت هتل گیلان که متعلق به خانواده خلیل‌زاده است، در اوایل مردادماه 98 یعنی 2 ماه بعد از امضای قرارداد اقتصادی به عنوان عضو علی‌البدل هیأت مدیره به تشکیلات شرکت تعاونی دانش پژوه آریا برتر بهبود نیرو اضافه می‌شود. پس همزمانی این تغییرات و اتفاقات رخ داده هم می‌تواند قابل رسیدگی توسط وزارت ورزش و نهادهای نظارتی باشد.

 

مانع بزرگ در راه خصوصی‌سازی

اینکه در استقلال چه خبر است را مدیرانش باید توضیح بدهند. باشگاه پرسپولیس برای امضای قراردادهای تجاری و اسپانسرینگ خود در جهت درآمدزایی مجوز وزیر ورزش و اعضای مجمع را گرفته است اما آیا باشگاه استقلال هم از وزارت ورزش و اعضای مجمع باشگاه مجوزی برای انعقاد این قراردادها دریافت کرده است؟ اگر سیستم‌های اقتصادی قرارداد 5 ساله اسپانسرینگ شکست بخورد و آن‌وقت باشگاه نتواند پول قرض کرده را پس بدهد و بدهی‌اش سنگین شد، آن‌وقت کدام مدیران مسئولیت فاجعه به وجود آمده را بر عهده خواهند گرفت؟ چه کسی تضمین می‌دهد این فاجعه بزرگتر از این نشود؟ آن هم در شرایطی که باشگاه در حال واگذاری به بورس و بخش خصوصی است و این قراردادها می‌تواند با فجایعی که به دنبال دارد مسیر واگذاری را هم به خاطر ابهامات مالی که دارد با تأخیری قابل توجه همراه کند.

 

قرض‌الحسنه یا ربا؟

مدعی‌العموم و وزارت ورزش ورود می‌کنند؟

این مصداق بارز تخلف است و مدعی‌العموم می‌تواند رأساً در این پرونده ورود کند که مدیریت باشگاه استقلال با چه مجوز و درایتی زیر بار این قرارداد خفت‌بار برای این باشگاه بزرگ و مردمی رفتند تا به زعم خود مشکلات باشگاه استقلال را حل و فصل کنند؟ وفق ماده 595 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هر نوع توافق بین دو یا چند نفر تحت هر قراردادی از قبیل بیع، قرض، صلح و امثال آن جنسی را با شرط اضافه با همان جنس مکیل و موزون معامله نماید و یا زاید بر مبلغ پرداختی دریافت نماید، ربا محسوب و جرم شناخته می‌شود. مرتکبین اعم از ربا دهنده، ربا گیرنده و واسط بین آنها علاوه بر رد اضافه به صاحب مال به شش ماه تا سه سال حبس و 74 ضربه شلاق و نیز معادل مال مورد ربا به عنوان جزای نقدی محکوم می‌گردند. آیا قراردادی که بین باشگاه استقلال و این شرکت منعقد شده، مشمول این ماده قانونی می‌شود؟ با توجه به ابهامات پشت پرده این قرارداد، اگر از امروز به بعد قوه قضائیه و نهادهای نظارتی به پرونده مدیریتی باشگاه استقلال در سال‌های اخیر و این مورد بسیار خاص ورود پیدا کنند حقایق بسیار زیادی برملا خواهد شد که چرا و به چه علت چنین قراردادهایی تنظیم شد تا یک باشگاه مردمی و دولتی به این شکل بدهکار شود؟ انتظاری که از احمد سعاتمند مدیرعامل کنونی استقلال و سایر مسئولان باشگاه داریم این است که در این پروسه برای جلوگیری از بحران و درگیری‌های بزرگتر صادقانه با هواداران و جامعه رسانه صحبت کنند و حقایق را بگویند.

 

نگرانی برای تکرار این قراردادها در تشکیلات اقتصادی فدراسیون فوتبال

مدیران فدراسیون فوتبال چند وقتی می‌شود که به صورتی غیر قانونی اقدام به ثبت یک شرکت در روزنامه رسمی کشور برای سازمان اقتصادی کرده‌اند که در روزهای اخیر هم جنجال‌های بسیار بزرگی بر سر فعالیت‌های آن در رسانه‌ها به راه افتاده است.

 

اسماعیل خلیل‌زاده که بدون هیچ تردیدی فعالیت‌های اقتصادی‌اش در باشگاه استقلال با کلی ابهام و علامت سؤال و چنین قراردادهایی رو به رو بوده، عضو هیأت مدیره و یکی از افراد صاحب امضا در این تشکیلات به حساب می‌آید. درباره مکانیزم انتخاب او هم هیچ شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی رسمی از سوی فدراسیون شاهد نبوده‌ایم. اما اتفاقات استقلال همه را نگران می‌کند که شاهد تکرار همین مسائل در سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال که آنجا هم عملکردی غیر شفاف دارد باشیم.

 

20 میلیارد چک پاس نشده از باشگاه استقلال خارج شد

سرنوشت نامعلوم اسناد و مدارک مالی

در کنار این سؤالات و گزارش 2 سؤال بسیار مهم دیگر هم از تمام ارکان مدیریتی باشگاه استقلال داریم. آیا درست است که در زمان سرپرستی اسماعیل خلیل‌زاده بخش قابل توجهی از چک‌های پاس نشده باشگاه که متعلق به اسپانسرها که ارزش کل آنها از 20 میلیارد تومان هم بیشتر بوده از ساختمان باشگاه برای نقد شدن خارج شده است؟ آیا درست است که نه این چک‌ها نقد شده و نه آن را به باشگاه بازگردانده‌اند و مدیران باشگاه به دنبال پس گرفتن آن هستند؟ همچنین بد نیست درباره این سؤال هم شفاف‌سازی شود. آیا درست است که اخیراً عوامل یک شرکت با مراجعه به باشگاه اعلام کرده‌اند پولی میلیاردی به باشگاه قرض داده‌اند و به آنها پس داده نشده و به همین ترتیب قرارداد اسپانسرینگ باید منعقد شود؟

 

هیچ‌کس پاسخگو نیست

باشگاه استقلال در شرایطی در مشکلات درهم تنیده‌ گرفتار شده که هیچ یک از مسئولان این باشگاه به هیچ عنوان پاسخگو نیستند. هیچ یک از مدیران حاضر در باشگاه نه درباره شرایط کنونی باشگاه توضیحی می‌دهند و نه پاسخی درباره آنچه بر سر باشگاه آورده‌اند دارند. فتحی که نماینده مستقیم باشگاه در عقد این قرارداد بوده، مدت‌هاست که در سمت مدیرعاملی فعالیت نمی‌کند و از همان زمان هم پاسخگوی آنچه در زمان مدیریت خود بر سر استقلال آورده نیست. هیچ نهادی هم آنطور که باید و شاید از او پاسخی نمی‌خواهد. خلیل‌زاده و سعادتمند هم به همین ترتیب تماس‌های خود را بدون پاسخ گذاشته‌اند. سایر اعضای هیأت رئیسه هم حاضر نیستند درباره اتفاقاتی که در باشگاه افتاده صحبت کنند. برای صحبت با یکی از مدیران استقلال درباره این پرونده، با همه آنها تماس گرفتیم اما هیچ یک پاسخگو نبودند. حتی مسئول دفتر احمد سعادتمند، حاضر نشد برای هماهنگی‌های لازم در جهت مصاحبه با مدیرعامل باشگاه کمکی کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------