گل‌محمدی: به‌جای تضمین باید با کرونا کنار بیاییم



اخبار,اخبار ورزشی,یحیی گل‌محمدی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کسی نمی‌تواند. کسی هم نمی‌تواند تضمین کند که کسی با شروع مسابقات کرونا نگیرد بنابراین باید همچون بسیاری از کشورها با کرونا کنار بیاییم.

به گزارش ایرنا، یحیی گل‌محمدی بعد از جلسه با مهدی رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: تقریبا هر هفته جلسه می‌گذاریم. امروز صحبت‌های ما کوتاه بود. درباره وضعیت بچه‌ها و تمرینات صحبت کردیم و اینکه چه امکاناتی نیاز داریم. به صورت روتین و هفتگی برنامه‌هایمان را با یکدیگر تنظیم می‌کنیم.

 

وی درباره وضعیت آنتونی استوکس خاطرنشان کرد: وضعیت استوکس مبهم است. کار او پیچیده شده و بچه‌های حقوقی در حال پیگیری هستند.

 

سرمربی پرسپولیس درباره ادعای برخی مبنی بر اینکه کمک‌های ویژه‌ای به سرخپوشان تهرانی می‌شود، گفت: منظور شما از حمایت ویژه را نمی‌فهمم. بیشتر بحث مدیریت امکانات مطرح است. رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی هزینه چندانی ندارد. اگر شما بخواهید هر هفته در دوران تمرینات و مسابقات آزمایش کرونا بگیرید نهایتا برای هر بازیکن سه یا چهار میلیون می‌شود. بازیکنان و مربیان حاضرند این مبلغ از قراردادشان کم شود تا این پروسه انجام شود. بیشتر فکر می‌کنم مطرح کردن این مسائل به خاطر فرار کردن به سمت اینکه هزینه مابقی لیگ را نداشته باشند، است. آنهایی که دوست دارند لیگ تعطیل شود دوست ندارند بقیه قراردادها را بپردازند.

 

وی همچنین اذعان داشت: تا حدود ۶ ماه دیگر احتمالا وضعیت به همین منوال است تا زمانی که واکسن کرونا بیاید. آیا باشگاه‌ها راضی هستند تا نیم فصلِ فصل بعد قرارداد بازیکنان و مربیان خود را بپردازند؟ مسلما کسی این کار را نمی‌کند. من فکر می‌کنم بعضی از مدیران و باشگاه‌ها می‌خواهند زرنگ بازی دربیاورند. بعضی از مربیان و بازیکنان نیز در این جریان قرار گرفته‌اند. بیشترین کسانی که در این بین ضرر می‌کنند مربیان و بازیکنان هستند. اگر قرار باشد فوتبال تعطیل شود، به تنها شغلی تبدیل خواهد شد که تعطیل می‌شود چون تا جایی که می‌دانم تمام مشاغل از جمله اداره‌ها، حمل و نقل عمومی و شرکت‌های هواپیمایی کار می‌کنند در حالی که ریسک بالایی دارد. فکر نمی‌کنم بحث به آنجا کشیده شود. چیزی که مهم است این خواهد بود که امکانات بهداشتی برای باشگاه‌ها فراهم شود.

 

گل‌محمدی در ادامه تصریح کرد: از فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی گلایه دارم. بدون اینکه بعضی از باشگاه‌ها آزمایش کرونایشان آورده شود، تمرین کردند و این خلاف مقررات است و می‌تواند مشکل‌ساز شود.

 

وی درباه آخرین وضعیت بشار رسن و کریستین اوساگونا اذعان داشت: بشار رسن فکر می‌کنم تا شنبه یا یکشنبه وارد ایران شود. بحث مالی او هم حل می‌شود. مشکل خاصی برای ادامه کار او وجود ندارد. متاسفانه برای اوساگونا فعلا پروازی از نیجریه وجود ندارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی پروازها باز می‌شود و او می‌تواند به ایران بیاید.

 

سرمربی پرسپولیس گفت: موضع فدراسیون باید خیلی موضع قوی باشد. کسی نباید به خودش اجازه بدهد تا خللی در شروع تمرینات و مسابقات به وجود بیاورد. فدراسیون باید قوی‌تر از اینها وارد شود. باید محکم روی تصمیمات خود بایستد. بعضی از تیم‌ها وقتی فضا را می‌بینند تا ماهیت لیگ و فوتبال را خراب کنند این کار را انجام می‌دهند. این افراد دانسته یا نادانسته در حال ضربه زدن به فوتبال هستند. هر مرکز بهداشتی استانداردهای لازم را دارد. فکر نمی‌کنم کیت‌های غیر استانداردی در مراکز بهداشتی وجود داشته باشد و از طرفی ممکن است درصد خطایی وجود داشته باشد. وزارت بهداشت بهترین مرجعی است که می‌تواند در این باره صحبت کند.

 

وی درباره اظارات فرهاد مجیدی که تضمین خواسته بود تا کسی با شروع مسابقات کرونا نگیرد بیان داشت: کسی هست تضمین کند که کرونا تا یک یا ۲ ماه دیگر می‌رود و لیگ شروع شود؟ کسی نمی‌تواند. کسی هم نمی‌تواند تضمین کند که کسی با شروع مسابقات کرونا نگیرد. در صحبت‌هایم گفتم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین مساله است. در مشاغلی که آزاد شده ریسک ابتلا خیلی بالا است و امکان دارد هر اتفاقی در آن‌ها رخ بدهد. در فوتبال نیز ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد. نمی‌شود فوتبال را تعطیل کنیم چون بترسیم کسی کرونا بگیرد. باید با این ویروس کنار بیاییم. خیلی از کشورها مسابقاتشان را شروع کردند و یا زمان شروع را اعلام کرده‌اند. اکثر کشورها به این نتیجه رسیدند تا مسابقات را ادامه دهند.

 

گل محمدی درباره دیدار دوستانه با نیروی زمینی خاطرنشان کرد: تا آخر شب جواب آزمایش کرونای بازیکنان  یروی زمینی می‌آید و پزشکان هر ۲ تیم در ارتباط هستند تا مشکلی به وجود نیاید.

 

وی درباره لیست خروجی پرسپولیس برای فصل بعد بیان داشت: الان خیلی زود است و وقت زیاد داریم تا در این باره صحبت کنیم.

 

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره بازی‌های پیش روی پرسپولیس گفت: ما کار زیاد داریم و هنوز چیزی مشخص نیست. ۹ فینال سخت در پیش داریم. با تیم‌هایی بازی داریم که خطر سقوط و شانس کسب سهمیه دارند. باید با تمزکز بالا تمرین کنیم و انشالله به مقام قهرمانی برسیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------