آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

برد سه بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان صدرنشینی موقت سرخپوشان پایتخت را در نخستین روز از بازی های هفته بیست وچهارم لیگ…

بارتومئو رای اعتماد نگرفت، رییس بارسلونا رفتنی‌است



اخبار,اخبار ورزشی,بارتومئو
با به حدنصاب رسیدن امضا‌های لازم برای استیضاح رئیس باشگاه بارسلونا، او بیش از پیش به در‌های خروج این باشگاه نزدیک شد.

به گزارش تسنیم، پس از ۹ روز بررسی و اعتبارسنجی امضا‌های جمع‌آوری شده برای استیضاح جوسپ ماریا بارتومئو، مشخص شد که تعداد امضا‌های لازم برای برگزاری همه‌پرسی از اعضای باشگاه برای ماندن یا برکناری رئیس فعلی آبی‌و‌اناری‌ها به حدنصاب رسیده است.

 

طبق اساسنامه باشگاه بارسلونا، برای استیضاح رئیس باشگاه باید یک دهم اعضا به صورت رسمی خواهان چنین امری شوند و در بارسلونا این تعداد ۱۶ هزار و ۵۲۱ نفر است. این در حالی است که تا روز ۱۷ سپتامبر (پایان مهلت جمع‌آوری امضا) ۲۰ هزار و ۶۸۷ امضا جمع‌آوری شد که تا کنون صحت و اعتبار نزدیک به ۱۷ هزار مورد آن تأیید شده است. این یعنی که باشگاه بارسلونا باید همه‌پرسی برکناری یا ابقا را برای تعیین آینده کاری بارتومئو برگزار کند.

 

طبق اساسنامه باشگاه، با وجود به حدنصاب رسیدن امضا‌های لازم برای استیضاح رئیس باشگاه، باید اعتبارسنجی تمامی امضا‌ها انجام شود و از ۱۰ روز بعد آن باشگاه ۱۰ روز فرصت خواهد داشت که همه‌پرسی را برگزار کند. به این ترتیب انتظار نمی‌رود که این همه‌پرسی زودتر از اواسط ماه نوامبر انجام شود. همه‌پرسی مرحله پایانی برکناری بارتومئو خواهد بود، اما لازم است که ۶۶ درصد از دارندگان حق رأی خواهان برکناری رئیس باشگاه شوند تا دوران ریاست او که سه ماه دیگر به انتهای آن مانده است، زودتر به پایان برسد.

 

نکته جالب توجه در مورد استیضاح بارتومئو این است که تمام نامزد‌های دور بعدی انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا از جمله ویکتور فونت، جوردی فاره و لوئیس فرناندس آلا و هشت گروه هواداران باشگاه بارسلونا جزو افرادی بودند که موافقت رسمی خود را با همه‌پرسی برکناری رئیس فعلی کاتالان‌ها اعلام کرده‌اند.

 

عملکرد بسیار ضعیف باشگاه بارسلونا در چند پنجره نقل‌وانتقالات قبلی و به تبع آن ضرر‌های مالی هنگفت و اُفت فاحش سطح کیفی تیم که اوج آن در باخت ۸ بر ۲ مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا به نمایش درآمد و همچنین اعتراف علنی لیونل مسی به نارضایتی‌اش از بارتومئو پس از ارائه درخواست رسمی جدایی از آبی‌و‌اناری‌ها، سبب شده است که رئیس کاتالان‌ها فاصله زیادی تا پایان دوران ریاستش در نوکمپ نداشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------