مهدی قایدی با 50 میلیون تومان استقلالی شد/ بیانیه استقلال در مورد تمدید قرارداد میلیچ



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی قائدی
تولد مهدی قایدی از سوژه های تمرین امروز استقلال بود و بازیکنان تیم همگی به او تبریک گفتند.

به گزارش ورزش سه، مدتی بود که رسانه ها خبر از ظهور یک پدیده در فوتبال ایران می دادند. بازیکنی که با وجود جثه ریز و کوچکش، فوتبال را با تمام وجودش بازی می کرد و اطرافیانش استعداد بی پایانش را می ستودند و به او نیمار آینده فوتبال ایران می گفتند.


نام او مهدی قایدی بود. تا همین اواخر نیز حتی، همگان فامیلی او را اشتباه می خواندند. بازیکنی که به او لقب باشوی کوچک را داده بودند. باشو، غریبه کوچک عنوان فیلمی ساخته بهرام بیضایی است که داستان پسرک جنوبی را روایت می کند که در بحبوحه جنگ ایران و عراق، سوار بر کامیونی شده تا از صدای انفجارها فرار کند.


اما باشو زمانی که از خواب بیدار شده و چشمانش را باز می کند، خودش را در شمال ایران می بیند که از خانه و کاشانه اش کیلومترها دور شده است. مهدی قایدی نیز پس از درخشش در ایرانجوان بوشهر، ترک وطن کرد و در میان سیلی از پیشنهادات متفاوت و رنگارنگ، پا بر روی علاقه قلبی اش نگذاشت و استقلال را انتخاب کرد.


استعداد باشوی کوچک به حدی همگان را مقهور خودش کرده بود که مدیران وقت استقلال برای اطمینان از جذب قایدی و هایجک نشدن او توسط تیم های رقیب، راهی بوشهر شد و از آنجایی که سن قایدی پایین بود، استقلالی ها قرارداد او را توسط پدرش امضا کردند.


مهدی قایدی اولین بازیهای خود را در سال 96 و زمان مربیگری منصوریان برای استقلال انجام داد. باشگاه با او قرارداد 5 ساله بست و مهدی با توافق اولیه 50 میلیونی به عضویت استقلال درآمد. جالب اینکه قایدی در سال اول حضور خود همه این 50 میلیون تومان راهم نگرفت و سال بعد از آن بابت قرارداد مالی سال اولش تسویه حساب کرد.


قایدی در دو سال اول حضورش در استقلال فراز و نشیب زیادی داشت. او با انواع و اقسام حاشیه ها دست و پنجه نرم کرد. از شب بیداری ها گرفته تا مدل موهای عجیب و غریب. از ترک اردوی تیم به دلیل حضور نداشتن در ترکیب اصلی تا آن تصادف پرحاشیه.


یکی از بزرگترین حاشیه های قایدی، حضور او با دمپایی در تمرین استقلال و خمیازه کشیدن هایش بود. این اتفاقات عجیب و غریب باز هم جنجال ساز شد و شفر او را به تمرینات تیم امید تبعید کرد و حتی چند پیشکسوت استقلال نیز بابت رفتارهای قایدی، به او حمله کردند.


بعدها البته اتفاقات دیگری هم افتاد که مهدی به حاشیه رفت اما یک ازدواج به موقع پدیده جدید فوتبال ایران را نجات داد. پدیده ای که منصوریان در موردش می گفت از فوتبال بازی کردن لذت می برد و با آن زندگی می کند و فرهاد مجیدی می گفت با توپ جادو می کند و استعداد بی نظیری دارد.


او در ابتدای لیگ نوزدهم از پیشکسوتان استقلال رخصت گرفت و پیراهن شماره 10 را بر تن کرد و همانجا قول داد که آن سال 10 گل برای استقلال به ثمر برساند. پوشیدن پیراهن شماره 10 توسط قایدی پرحاشیه، باعث انتقادات فراوانی شد که گاه سمت و سوی تمسخر نیز به خود گرفت.


در برنامه زنده تلویزیونی ورزش و مردم گرفته تا فضای مجازی رسیدن این پیراهن به قایدی را نوعی توهین به اسطوره های استقلال می دانستند که اسم های بزرگی این پیراهن را بر تن کرده بودند و سالها برای آبی های پایتخت درصدد کسب افتخار بودند.


هنوز هم که هنوز است، محتواهای طنز تولید شده مبنی بر پوشیدن شماره 10 توسط قایدی در فضای مجازی موجود است ولی باشوی کوچک چشمش را به روی همه این مسائل بست و فقط تمرکزش را بر روی بازی هایش گذاشت و در زمین مسابقه ثابت کرد که هم روی قولش مانده و هم اینکه او یکی از لایق ترین شماره 10 های تاریخ استقلال بوده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,مهدی قائدی


قایدی در فصل گذشته در همه رقابت ها 15 گل زد و 9 پاس گل داد و 4 پنالتی نیز گرفت. همه کسانی که پیش از شروع فصل او را مسخره کردند، در انتهای فصل به افتخار او ایستادند، برایش کلاه از سر برداشتند و او را تشویق کردند. منتقدان دیروزی، اکنون در صف هواداران قایدی هستند.


مهدی قایدی حالا یک ملی پوش است. بازیکنی که سودای حضور در اروپا و بازی در جام جهانی را دارد اما هنوز از بازی با پیراهن استقلال لذت می برد و دوست دارد گلهایش را به همسرش و البته هواداران استقلال تقدیم کند. او دیگر یک بازیکن میلیونی نیست و شاید به زودی حتی بیشتر از 50 میلیارد تومان در خارج از فوتبال ایران قیمت پیدا کند، البته زمانی که او به اهداف و آرزوهایش با استقلال برسد و جام های قهرمانی را بالای سر ببرد.


مهدی قایدی ستاره ای است که هر چند سال یکبار مانند او در فوتبال ایران ظهور می کند. او باید قدر خودش و استعدادش را بداند و هرگز به حاشیه های قبل از لیگ نوزدهم برنگردد. هر استقلالی، چشم انتظار یک قایدی مدل 98-99 در همه سالهای پیش رو است.

 

***

 

بیانیه استقلال در مورد تمدید قرارداد میلیچ

طی روزهای گذشته خبرهایی در مورد مذاکره باشگاه استقلال با هروویه میلیچ جهت تمدید قراردادش منتشر شد که در این میان برخی رسانه ها اعلام کردند که باشگاه استقلال و سرپرست مدیرعاملی این تیم، برای این مدافع شرط هایی گذاشته تا در صورت موافقت با آنها، قرارداد او تمدید شود.

 

اما باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای ضمن تکذیب این ادعاها اعلام کرد که مذاکرات با میلیچ خوب پیش می رود. در این اطلاعیه آمده است:  ظاهرا مذاکرات باشگاه استقلال با هروویه میلیچ مدافع هافبک کروات تیم استقلال جهت تمدید قرارداد این بازیکن به مذاق برخی از رسانه‌ها خوش نیامده و به هر ترتیب برخی از رسانه‌ها سعی در ایجاد جوی مسموم با انتشار اخباری کذب در خصوص روند مذاکرات با میلیچ هستند.

 

آبی ها ضمن اعلام خوب پیش رفتن روند مذاکرات، در ادامه این اطلاعیه گفته اند: باشگاه استقلال در حال حاضر با میلیچ مذاکرات خوبی داشته و هیچ مسئول یا ارگانی در این خصوص دخالتی نداشته و ندارد.

 

گفتنی است؛ مدیریت حقوقی باشگاه استقلال از جراید و رسانه‌هایی که اخبار کذبی در این خصوص منتشر کرده‌‌اند، از طریق مراجع ذیربط اقدام خواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------