درخشش تیم ۹ نفره کشتی فرنگی در اوکراین با کسب ۷ مدال/ کسب یک طلا و حذف ۴ نماینده در کشتی آزاد



اخبار,اخبار ورزشی,مسابقات کشتی در اوکراین
تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی ایران با ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز به کار خود در تورنمنت اوکراین پایان دادند و ۶ کشتی گیر نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.
به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی تورنمنت اوکراین، در کشتی آزاد تیم پنج نفره ایران توسط محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و ۴ آزادکار دیگر ایران از رسیدن به مدال بازماندند.

 

هدایت تیم کشتی آزاد ایران در این رقابت ها بر عهده محسن کاوه مدیر تیم ملی کشتی آزاد بود.

 

در کشتی فرنگی نیز تیم ۹ نفره ایران توسط علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی در اوزان ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، سجاد عباس پور و امین کاویانی نژاد در اوزان ۵۵ و ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره و محمدرضا مختاری، مهدی بالی و امین میرزازاده به مدال برنز دست یافت.

 

نتایج کشتی گیران ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

 

کشتی فرنگی:

در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد عباس پور دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۸ در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر ویاچسلاو بایراکتار از اوکراین را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه ۱۴ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل نوگزاری تسورتسومیا قهرمان جهان از گرجستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

 

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور اول و در دور دوم مقابل دمیترو تسیمبالیوک دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان با نتیجه ۵ بر یک پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

 

در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی کشتی گیر جوان کشورمان در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر (ضربه فنی) مقابل اسلاویک گالتسیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی، سهرابی از دور رقابت ها حذف شد.

 

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۶ در دور نخست مقابل مالخاز آمویان قهرمان جوانان جهان از ارمنستان با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۸ بر ۱ آندری کولیک از اوکراین را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. مختاری در دیدار رده بندی مقابل پرویز نصیب اف از با نتیجه ۱۲ بر ۳ به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مارسل استرکوبورگ از هلند را شکست داد. وی در دور بعد مقابل باکوری گوگولی از گرجستان با نتیجه ۹ بر صفر (ضربه فنی) پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله ایسرالمبرت کاریون از اسپانیا را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر ولادمیر یاکوولیف از اوکراین را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. در همین وزن امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر دمیترو پیشکوف دارنده مدال برنز بازی های اروپایی از اوکراین را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل استویان کوباتوف از بلغارستان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کاویانی نژاد در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفراریک نیکوقوسیان از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان را با نتیجه یک بر یک مغلوب کرد و حریف گرایی در دیدار فینال شد. در این دیدار گرایی با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل کاویانی نژاد به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. کاویانی نژاد نیز صاحب مدال نقره شد.

 

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر یک از سد روسلان ماحومدوف از از اوکراین گذشت وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایهان یاراشوویچ از بلاروس با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. طاهری در این مرحله مقابل لاشا گوبادزه قهرمان جهان از گرجستان با نتیجه ۱۳ بر یک (ضربه فنی) شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل رستم آساکولوف دارنده مدال های نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه ۵ بر یک مغلوب و پنجم شد.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این دیدار مقابل  گئورگی میلیا دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ از سد زلیمخان ژیهاسوف از اوکراین گذشت و به مدال برنز دست یافت.

 

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر رومان کیم دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با نتیجه نزدیک یک بر یک مغلوب زویادی پاتاریدزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه  یک بر یک  داوید اوواساپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

 

کشتی آزاد:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علی قلی زادگان دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۹ در دیدار نخست با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ازبک در مرحله نیمه نهایی، قلی زادگان از دور رقابت ها حذف شد.

 

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۹ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ایوان کوسیاک از اوکراین با نتیجه ۱۸ بر ۷ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر اوکراینی در مرحله یک هشتم نهایی، الهی از دور رقابت ها کنار رفت.

 

 در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفرایشاک بوخورس از الجزایر را شکست داد وی در دور سوم مقابل اشرف آشیروف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. فیروز پور در این مرحله مقابل کاسوم کاسوموف از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله  مقابل مراد کورماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. فیروزپور در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر یک از سد سنور دمیرتاش دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۹ در دور نخست مقابل عثمان گوجن دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل شاپیف از ازبکستان، فیروزپور از دور رقابت ها کنار رفت.

 

در وزن ۹۲ کیلوگرم محمد علی تبار در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب ایراکلی متسیتوری دارنده مدال برنز جهان از گرجستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، علی تبار به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه به دلیل مصدومیت مقابل عمرحاجی محمداف از بلاروس حاضر نشد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------