حرف‌های مهم رئیس باشگاه بارسلونا در مورد تمدید مسی و بازگشت گواردیولا



رئیس باشگاه بارسلونا،اخبار امروز،خبرهای ورزشی
رئیس بارسلونا برای اولین بار در کنفرانسی خبری شرکت کرد و به بسیاری از ابهامات باشگاه کاتالان پاسخ گفت. او تاکید کرد که ناکامی های اخیر، تاوانی سخت خواهند داشت.

به گزارش ورزش سه، خوان لاپورتا اسفند ماه گذشته بود که با پیروزی در انتخابات بارسلونا برای دومین بار رئیس باشگاه کاتالان شد. او یک مقطع بین 2003 تا 2010 بر مسند کار بود و بارسا با او افتخارات زیادی کسب کرد.

 

لاپورتا از زمان انتخابش به عنوان رئیس باشگاه، نشست خبری نداشت و امروز برای نخستین بار مقابل خبرنگاران قرار گرفت و در مورد مسائل مختالف صحبت کرد. بارسلونا فصل را با فتح کوپا دل ری به اتمام برد و در لالیگا و لیگ قهرمانان ناکام ماند. گفته می شود لاپورتا از عملکرد تیم و کادر فنی راضی نیست و قصد پاکسازی دارد. آینده لیونل مسی و رونالد کومان سرمربی باشگاه نیز همچنان نامشخص است.

 

لاپورتا در نشست خبری خود گفت: «اینجا هستم تا توضیحات لازم را ارائه بدهم. باید مسائل مختلف پیرامون بارسا را برای مردم توضیح داد. تصمیماتی که قرار است گرفته شود، باید به اطلاع هواداران برسد. همچنین دوست دارم آنها نقشه راه ما برای رسیدن به موفقیت را نیز بدانند. نیمه های فصل به باشگاه آمدم و معتقدم دوره ای در بارسلونا با پایان فصل به اتمام رسید و باید پروژه ای جدید را شروع کنیم. پروژه ای که معتقدم شادی را به دوست داران بارسا بر می گرداند.»

 

لاپورتا در مورد انقلاب در تیم گفت: «فصل را خوب تمام نکردیم و کاری که هرگز نباید انجام داد، بدون عواقب گذاشتن شکست هاست. در سال های اخیر ما ناکامی های زیادی را تجربه کرده ایم ولی به درستی برای رفع شان تصمیم گیری نشد اما در حال کار کردن روی این قضیه هستیم و خبرهای بیشتری خواهید شنید. شکست ها و ناکامی ها بدون عواقب نمی مانند.»

 

وضعیت لیونل مسی: «مورد تمدید قرارداد مسی روندش را به خوبی طی می کند ولی هنوز چیزی قطعی نشده است. مسی عاشق بارسلوناست و در تلاشیم تا هر کاری نیاز است برای حفظ او انجام دهیم. ارتباط مان خوب است و حسم این است که کارهایی که باید برای تمدید با مسی انجام دهیم را به خوبی در حال انجام شان هستیم. به زودی پیشنهادی رسمی در حد توان مان ارائه می دهیم و به شخصه خوشبینم که آن را قبول کند.»

 

آینده رونالد کومان: «قبلا هم گفته ام که در بارسلونا ما دوره انتقال و گذار نداریم. ما هر سال محکوم به کسب جام های مهم هستیم و برای تمام جام ها خیز بر می داریم. من همیشه با رونالد کومان صادق بوده ام و برایش احترام قائلم.

 

در نشست اخیر با او صادقانه حرف زدم و هفته پیش رو بار دیگر ملاقات خواهیم کرد. همانطور که خودش گفته بود، با اتمام فصل شروع به تجزیه و تحلیل مسائل کردیم و من همیشه طرفدار شفاف سازی هستم. رفتارم با کومان که یک حرفه ای تمام عیار است، با حداکثر احترام همراه بوده و باید بگویم که او اسطوره بارسلوناست. گلی که در ومبلی زد و باعث قهرمانی ما در چمپیونزلیگ شد را هرگز از یاد نمی بریم.»

 

سوپرلیگ اروپا: «وقتی رئیس بارسا شدم، این قضیه پیشرفت زیادی کرده بود. 11 باشگاه توافق کرده بودند و بارسلونا بین شان باشگاه مهمی بود. هرگز به پروژه ای با حضور بزرگان فوتبال پشت نمی کنیم. یک هفته همه چیز را بررسی کردم و پاسخم مثبت بود؛ هرچند گفتم که باید نظر اعضا را نیز جویا شویم.

 

هدف ما دفاع از منافع بارسلوناست و نمی توانستم پاسخ منفی بدهم. فوتبال کنونی مشکلات زیادی از حیث اقتصادی دارد و باشگاه های بزرگ از آن رنج می برند. این مثل یک زنجیره است. موضع ما گفت و گو با لالیگا، یوفا و فیفاست. اخیرا با چفرین رئیس یوفا و خاویر تباس و لوئیز روبیالس(مدیر لالیگا و رئیس فدراسیون اسپانیا) صحبت کرده ام. گفتم که من اینجا هستم تا از منافع باشگاه دفاع کنم. به چفرین گفتم که به خاطر نوع تفکرمان عذرخواهی نمی کنیم و جریمه ای نیز پرداخت نخواهیم کرد. هر حکمی علیه مان صادر شود، به دادگاه CAS فرجام خواهی می کنیم.»

 

پپ گواردیولا: «فعلا چیزی که می خواهم، قهرمانی سیتی با گواردیولا در لیگ قهرمانان است و امیدوارم فردا بر چلسی پیروز شوند. او با بارسا قبلا فاتح این جام شده و امیدوارم با سیتی نیز قهرمان شود چون برای او و همه کسانی که دوستش دارند. فوق العاده خواهد بود. اینجا نیامده ام تا از رویاهایم حرف بزنم ولی دوست دارم به واقعیت تبدیل شوند. در این مورد اما توضیح بیشتر نمی دهم.»

 

ژاوی به جای کومان: «کومان یک سال دیگر قرارداد دارد و گفتم که برایش احترام قائلم ولی در حال صحبت هستیم. همه مربیانی که نام شان مطرح شده، مربیان بزرگی هستند و می خواهند به بارسا بیایند ولی باید تصمیمی درست بگیریم.»

 

قطع همکاری با ستاره های قدیمی و بزرگ باشگاه: «با همگی صحبت خواهد شد و برای شان از اهداف باشگاه و نیازها حرف می زنیم. در سال های اخیر احساس شده که برخی انگیزه گذشته را از دست داده اند و این در بارسلونا هرگز نباید اتفاق بیفتد. متاسفانه سران قبلی باشگاه تصمیمات درستی نگرفتند ولی گفتم که ناکامی های اخیر عواقب خود را خواهند داشت.»

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------