راموس: پیشنهاد تمدید را قبول کردم ولی گفتند منقضی شده است/ هرگز و هرگز به بارسلونا نمی روم



سرخیو راموس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرخیو راموس پس از 16 سال و فتح 22 جام از رئال جدا شد. او امروز در مراسم وداع خود فاش ساخت که چند روز پیش پیشنهاد تمدید را قبول کرده بود ولی پاسخ عجیبی از باشگاه شنید.

به گزارش ورزش سه، شب گذشته انتشار یک خبر تلخ، هواداران رئال مادرید را شوکه کرد. پس از ماه ها گمانه زنی و کشمکش، سرانجام سرخیو راموس تصمیم برای جدایی از رئال را قطعی کرد و مذاکرات تمدید او بی نتیجه پایان یافت.

 

راموس و رئال از ماه ها قبل بر سر تمدید قرارداد به بن بست رسیده بودند. رئال قرارداد یک ساله با کاهش 10 درصدی دستمزد را به راموس ارائه داده بود ولی کاپیتان قرارداد دو ساله می خواست.

 

باشگاه مادریدی در هفته های اخیر به این اطمینان رسیده بود که راموس با باشگاهی دیگر که احتمالا سیتی یا پی ای اس جی است به توافق رسیده ولی گفت و گوی جمعه گذشته با رئیس باشگاه می توانست همه چیز را 180 درجه تغییر دهد که چنین نشد.

 

در واقع راموس که انتظار داشت به فاصله دو هفته تا پایان قراردادش، باشگاه از خود نرمش نشان دهد و با شرایط او کنار بیاید، دریافت که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و در نهایت تصمیم به جدایی را قطعی کرد.

 

راموس سال 2005 و در روز پایانی نقل و انتقالات بود که به رئال پیوست. باشگاه مادریدی بند فسخ قرارداد او با سویا را پرداخت کرد تا راموس از همان زمان به چهره ای منفور در میان هواداران سویا، باشگاهی که فوتبالش را در آن شروع کرده بود، تبدیل شود.

 

16سال بعد، راموس یکی از اسطوره های بی بدیل رئال و فوتبال اسپانیاست و نقش او در فتح 22 جام رئال غیر قابل انکار است. آخرین جامی که رئال بدون راموس کسب کرده به سوپرکاپ فصل 04-2003 بر می گردد. راموس در 672 بازی برای رئال موفق به زدن 101 گل شد.

 

در هر صورت راموس از رئال خواهد رفت و قطعا این جدایی تا مدت ها تاثیر منفی خود را روی رئال خواهد گذاشت.

 

او امروز از ساعت 15 و در کنفرانسی خبری با هواداران رئال وداع خواهد گفت. فلورنتینو پرز رئیس رئال نیز در سال کنفرانس های باشگاه با خبرنگاران صحبت خواهد کرد.

 

سرخیو راموس همراه با پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندانش در سالن حضور دارد و پس از پخش ویدیویی از گل های سرخیو راموس و افتخارات او در رئال، فلورنتینو پرز رئیس رئال شروع به صحبت کرد.

 

رئیس رئال در شروع گفت: «این مراسم برای همه رئالی ها دراماتیک است و برای من هم حرف زدن کار ساده ای نیست. سال ها سرخیو در رئال با ما بود و تاثیر گذاری اش غیر قابل انکار است. او بارها به ما خوشحالی را هدیه داد و روزهای شیرینی را برای مان رقم زد که هرگز از یادها نخواهد رفت. سرخیو فقط 18 سال داشت که به رئال پیوست  و انگیزه فراوانی برای نشان دادن خودش به دنیا داشت. پسری اهل کاماس سویا و با قدرتی خارق العاده. جذب او کار ساده ای نبود ولی سرخیو توانست در رئال یک دوران فراموش نشدنی را رقم بزند.»

 

پرز ادامه داد: «از دستاوردهای راموس احساس غرور می کنم و تو یکی از افسانه های باشگاهی سرخیو. تو درون زمین تحسین و احترام به خودت را موجب شدی و این در خاطرمان خواهد ماند. ممنون برای همه خدماتی که به باشگاه داشتی و اینکه همیشه با همه توان و افتخار از پیراهن رئال دفاع کردی. هر جای دنیا که باشی تو مرد لادمسیا هستی. همچنین می خواهم از خانواده ات نیز تقدیر کنم. تو با مارسلو 22 جام در رئال کسب کرده ای؛ افتخاراتی که فراموش نمی شوند.»

 

سپس سرخیو راموس شروع به صحبت کرد:« زمان خداحافظی رسید. یکی از سخت ترین لحظات زندگی ام چرا که هیچکس برای اینکه از رئال خداحافظی کند آماده نیست(در این لحظه بغض راموس شکست).

 

در خانواده ای خوب و بزرگ زیر نظر والدینم و نیز برادر بزرگم رشد کردم و خدا را از این بابت شکر می کنم. باید به شکل ویژه از آنها تشکر کنم که همیشه کنارم بودند. همچنین از باشگاه و رئیس برای همه لطفی که به من داشتند. از کادر فنی، کارمندان باشگاه و هم تیمی هایم. از هواداران که همیشه حامی من بودند. دوست داشتم در برنابئوی پر از تماشاگر از رئال خداحافظی کنم ولی هواداران بدانند که همیشه در قلبم جای خواهند داشت. دورانی در رئال و زندگی ام به اتمام رسید که تکرار نخواهد شد. می خواهم همچنان بهترین عملکردم را داشته باشم و افتخاراتم را بیشتر کنم. ممنون از همه. این یک وداع نیست چون دیر یا زود باز خواهم گشت.»

 

راموس پس از مراسم در نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت کرد و گفت: «از یک مراسم بسیار احساسی می آییم و می خواهم از همه شما خبرنگاران تشکر کنم. من جزو کسانی هستم که دوست دارم از سوی دیگران قضاوت شوم. حرف هایی که می زنم همه از ته دل هستند و با خلوص نیت. من روح و جانم را برای رئال گذاشتم و دوست دارم اینگونه به یاد آورده شوم؛ مثل یک انسان کامل.»

 

راموس ادامه داد: «اتفاقات زیادی در این مدت رخ داد ولی ابتدا باید بگویم که هرگز قصد جدایی از رئال را نداشتم. هدفم ادامه فوتبال در رئال بود. پیش از اتمام فصل 20-2019 باشگاه به من پیشنهاد تمدید داد ولی پاندمی کرونا همه چیز را در سایه قرار داد. در ماه های اخیر پیشنهادی از باشگاه دریافت کردم که یک ساله بود و با کسر دستمزد. باید بگویم که مشکل من مالی نبود. من قرارداد دو ساله می خواستم و آسودگی خاطر برای خودم و خانواده ام. سپس این اواخر تصمیم گرفتم پیشنهاد را قبول کنم ولی باشگاه به من گفت که مهلت پذیرش قرارداد منقضی شده است و من از این موضوع مطلع نبودم. شرایط در نهایت اینگونه بود و گفتند دیگر قرارداد اعتبار ندارد. افتخار می کنم 16 سال بازیکن رئال بودم و ترجیح می دهم به همین اکتفا کنم.»

 

بازگشت به گذشته: «اگر به عقب برگردم قطعا بازهم رئال را انتخاب می کنم. این بهترین دوران همه زندگی ام بود و درست است که به پایان رسید ولی در رئال به همه چیز رسیدم. هزار بار قرارداد رئال را امضا می کنم و بهترین تصمیم زندگی ام بود.»

 

احساس پشیمانی: «اصلا و ابدا؛  هر انسانی نقاط ضعف و قوتی دارد و من همیشه دوست داشتم خودم باشم. رابطه ام با رئیس همیشه خوب بود، مثل پدر و پسر ورزشی. پرز بود که مرا به رئال آورد و هرگز حرفی ضد پرز نخواهم زد. در هر خانواده ای مشکلات پیش می آید.»

 

شعار راموس پول پرست: «سخت است. بازیکن باید در زمین حرفش را بزند. می توان در نشست ها حرف های زیادی زد ولی می خواهم بهترین نسخه ام را درون زمین نشان دهم. در نهایت هر کسی نظرش را دارد. گفتم که مشکلم پول نبود بلکه قرارداد دو ساله می خواستم. در نهایت روند تغییر کرد و به اینجا رسیدیم. کسی به من نگفته بود پیشنهاد باشگاه تاریخ اعتبار مشخصی دارد. من این را نمی دانستم. احترام می گذارم ولی واقعا شگفت زده شدم.»

 

چه کسی برد چه کسی باخت: «راموس- رئال مثل یک ازدواج کامل بود. در نهایت شرایط به جایی می رسد که نیاز به تغییر دارید. اینجا به دنبال این نیستم که چه کسی از این جدایی بیشتر ضرر می کند.»

 

چرا باشگاه تمدید نکرد: «نمی دانم. طبعا در مذاکرات مسائلی مختلف مطرح می شود و البته همه چیز دوستانه بود ولی به نظر در نهایت دچار سو تفاهم شدیم. جلسات من و پرز خصوصی هستند و قرار نیست اینجا در موردشان حرف بزنم. از طریق ایجنتم مطلع شدم که تاریخ قرارداد منقضی شده است. من قرارداد را قبول کرده بودم ولی دیگر دیر شده بود. از کسی گلایه و شکایتی ندارم. گفتم که جدایی ام از رئال همیشگی نیست و روزی بر می گردم.»

 

آینده: «هنوز تصمیم نگرفته ام. از ژانویه پیشنهاداتی رسید ولی هرگز به جدایی فکر نمی کردم. از حالا به دنبال تیمی دیگر خواهم بود. سویا تیم دوم من است ولی فعلا جزو گزینه هایم نیست. آنها هم پیشنهاد نداده اند. بارسلونا؟ پاسخ یک نه بزرگ به اندازه عظمت برنابئو است.»

 

خاطرات: «همه چیز را در یاد خواهم داشت. خیلی جوان بودم که همراه پدر و مادرم به باشگاه رئال امدیم و قرارداد امضا شد و امروز همان ها در مراسم وداع من هستند.  با رئال فاتح 22 جام شدم و بهترین دوران زندگی ام رقم خورد. با والدینم برای امضا قرارداد آمدم و با همان ها می روم. احساس غرور و افتخار می کنم.»

 

به باشگاه گفتی روی تو حساب نکنند؟ «همیشه می خواستم در رئال بمانم. هیچ بازیکن و مربی ای فراتر از باشگاه نیست. من هرگز به باشگاه پاسخ منفی قاطع نداده بودم. بله گفتم که روی من حساب نکنند ولی این در یک صحبت خصوصی مطرح شد و قطعی نبود.»

 

آنچلوتی، زیدان و لوئیس انریکه: «با آنچلوتی بهترین روابط را دارم و دوست هستیم. وقتی جانشین زیدان شد،  به او زنگ زدم و تبریک گفتم. زیدان بهترین مربی تاریخ رئال است و یکی از بهترین مربیان دوران فوتبالم. او همیشه در قلبم جا دارد. لوئیس انریکه و تصمیمش برای خط زدن نام من از یورو را درک می کنم. نمی خواهم قضاوتی داشته باشم. سعی می کنم به بهترین فرم خودم برگردم و دوباره برای تیم ملی بازی کنم. طبعا از اینکه در یورو نیستم غمگینم.»

 

سرخیو راموس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------