مانچینی: کارمان تمام نشده، باید قهرمان شویم/ انریکه: به ایتالیایی‌ها تبریک می‌گویم و در فینال طرفدارشان خواهم بود



مانچینی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی ایتالیا معتقد است هنوز ماموریتی که شروع کرده اند به اتمام نرسیده و باید قهرمانی یورو شوند.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال ایتالیا از سخت‌ترین آزمون خود در یورو 2020 هم سربلند بیرون آمد، اما به زحمت و در ضربات پنالتی. شاگردان روبرتو مانچینی در ضیافت پنالتی‌های دیداری که در وقت‌های معمول و اضافه یک - یک مساوی خاتمه یافت، موفق شدند ماتادورها را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهند و پس از 9 سال دوباره به فینال این رقابت‌ها برگردند.

 

روبرتو مانچینی که تیمش رکورد شکست‌ناپذیری خود را به 33 بازی ارتقا داد و یکشنبه آینده در فینال رقابت‌ها به مصاف برنده بازی امشب (چهارشنبه) تیم‌های ملی انگلیس و دانمارک خواهد رفت، پس از پیروزی شاگردانش برابر مردان لوئیس انریکه گفت: پنالتی‌ها واقعاً ظالمانه هستند. اسپانیا تیم سرسختی بود. آنها تیمی فوق‌العاده هستند و امشب هم عالی بازی کردند. ما نتوانستیم به سبک معمول خود بازی کنیم، اما سخت جنگیدیم و می‌دانستیم در این بازی چاره‌ای جز جنگیدن نداریم.

 

مانچو افزود: اسپانیا با تغییری که در سبک بازی‌اش داشت ما را به مشکل انداخت، اما رفته رفته ما خودمان را بهتر با شرایط بازی وفق دادیم و دیگر ریسک نکردیم. از همان ابتدای مسابقه می‌دانستیم که اسپانیا استاد تملک توپ است و در این بخش ما را به زحمت خواهد انداخت، اما باید خودمان را با سبک بازی آنها تطبیق می‌دادیم و سخت می‌جنگیدیم.

 

سرمربی سابق اینتر تأکید کرد: در فوتبال، تیم‌ها گاهی اوقات حمله می‌کنند و گاهی اوقات دفاع. پس اینطور نیست که یک تیم فقط حمله کند. هر دو تیم امشب موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. اسپانیا و ایتالیا تیم‌های بزرگی هستند. در ضمن تمام تیم‌ها دفاع می‌کنند نه فقط ایتالیا. تحسین و تمجیدها باید از بازیکنان صورت بگیرد، چون این آنها بودند که از سه سال پیش که من کارم را با آنها شروع کردم، به رسیدن به این جایگاه ایمان داشتند، اما کار ما هنوز تمام نشده است. حالا ما باید تجدیدقوا کنیم و برای فینال آماده شویم.

 

***

 

انریکه: به ایتالیایی‌ها تبریک می‌گویم و در فینال طرفدارشان خواهم بود

انریکه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از باخت 4 بر 2 شاگردانش در ضربات پنالتی بازی مقابل ایتالیا در شب نخست مرحله نیمه نهایی یورو 2020 - دیداری که در وقت‌های معمول و اضافه یک - یک مساوی تمام شد و اسپانیایی‌ها پس از زدن گل تساوی بهتر از حریف خود ظاهر شدند - به خبرنگاران گفت: بابت آنچه امشب دیدم بسیار خوشحالم. بازی این دو تیم بسیار باکیفیت در سطح بسیار بالایی بود، دو تیمی که می‌خواستند فوتبالی زیبا را به نمایش بگذارند. من فکر می‌کنم که بازی امشب برای دوستداران فوتبال یک نمایش زیبا بود.

 

اسپانیا همچون دوره قبلی جام ملت‌های اروپا با قبول شکست برابر ایتالیا از رسیدن به مرحله بعدی رقابت‌ها بازماند. انریکه اما با تمجید از تیم حریف برای قهرمانی این تیم در جام شانزدهم ابراز امیدواری کرد.

 

سرمربی سابق بارسلونا افزود: من به ایتالیا تبریک می‌گویم و امیدوارم که در فینال هم یک بازی خوب دیگر از این تیم ببینیم و بتواند جام را ببرد. من بابت این باخت حسرت نمی‌خورم. همه بازیکنان ما در این بازی باید با تمام توان‌شان کار می‌کردند و همین کار را هم انجام دادند. ایتالیا بازی را با انسجامی خارق‌العاده آغاز کرد، البته ما هم همینطور بودیم. این بازی فوتبال مانند کورس دو ماشین مسابقه بود که شانه به شانه یکدیگر می‌تاختند و باعث شد که ما یکی از بهترین بازی‌های فوتبال یورو را ببینیم.

 

بعد از بیرون کشیدن آلوارو موراتا و جرارد مورنو، به نظر می‌رسید که لویئس انریکه با استفاده از مهاجم نوک کاذب، در جنگ تاکتیکی توانسته است روبرتو مانچینی را تسلیم کند.

 

وی در این مورد اظهار داشت: من در بازی قبلی ایتالیا مقابل بلژیک دیدم که چطور کیه‌لینی و بونوچی در مهار روملو لوکاکو کار کردند و همین باعث شد که فکر کنم استفاده از مهاجم کاذب گزینه بهتری است و به همین دلیل هم یک بازیکن دیگر به خط میانی تیم اضافه کردم. نقشه‌ام هم جواب داد و ما توانستیم پرس ایتالیا را خنثی کنیم و بازی را به خوبی اداره کردیم.

 

انریکه در پایان در پاسخ به این سؤال که اگر انگلیس فینالیست شود، بین این تیم و ایتالیا ترجیح می‌دهد کدام تیم قهرمان شود، اظهار داشت: می‌دانم انگلیسی‌ها از این حرفم ناراحت می‌شوند، اما بله من در فینال طرفدار ایتالیا خواهم بود.

 

فینال یورو 2020 یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه ومبلی میان ایتالیا و برنده بازی امشب تیم‌های ملی انگلیس و دانمارک برگزار خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------