اعلام جزئیات توافق نهایی مسی با بارسلونا/ جدایی هری کین از تاتنهام؟



لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یک نشریه کاتالان از توافق نهایی لیونل مسی با باشگاه بارسلونا خبر داد و جزئیات آن را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، نشریه اسپورت کاتالونیا اعلام کرد که باشگاه بارسلونا و لیونل مسی برای عقد قراردادی جدید به توافق نهایی دست پیدا کرده‌اند که به موجب آن کاپیتان آرژانتینی آبی‌‌و‌اناری‌ها تا سال 2026 در نوکمپ خواهد ماند.

 

مطابق گزارش اسپورت؛ همه چیز برای امضای قرارداد میان طرفین آمده شده و تنها چیزی که باقیمانده این است که رئیس باشگاه خوان لاپورتا لیست حقوقی تیم را کاهش دهد تا به سقف تعیین شده توسط سازمان لیگ اسپانیا برسد، اتفاقی که انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده صورت بگیرد و به این ترتیب باشگاه هم ماندن مسی را اعلام رسمی خواهد کرد.

 

قرارداد قبلی مسی با بارسلونا بیش از یک ماه قبل به پایان رسیده اما تمایل او برای تمدید قرارداد مشخص بود. در واقع رویکرد مسی - کسی که سال گذشته در چنین مقطعی به صورت رسمی درخواست جدایی کرده بود - با انتخاب مجدد خوان لاپورتا به عنوان رئیس باشگاه تغییر کرد و او پدرش خورخه که مدیربرنامه‌هایش نیز هست موافقت خود را با ماندن در نوکمپ نشان دادند.

 

با وجود مشکلات اقتصادی باشگاه بارسلونا، لاپورتا همواره نسبت به تمدید قرارداد مسی خوشبین بود و ظاهراً او طی چند ساعت گذشته سرانجام توانست به وعده‌ انتخاباتی‌اش برای حفظ ستاره آرژانتینی جامه عمل بپوشاند.

 

طبق ادعای نشریه کاتالان؛ لاپورتا برای قرارداد 5 ساله جدید با مسی 34 ساله توانسته نظر او را برای کاهش 50 درصد حقوقش جلب کند. در واقع لاپورتا با طولانی کردن مدت قرارداد مسی توانسته کاهش 50 درصد حقوق سالانه او را جبران کند. با این وجود بارسلونا هنوز باید حقوق برخی دیگر از اعضای تیم از جمله پیکه، بوسکتس، آلبا و سرخی روبرتو را کاهش دهد و بازیکنانی مانند ساموئل اومتیتی، میرالم پیانیچ و مارتین برایت ویت را بفروشد یا قرض دهد تا سقف حقوق‌های پرداختی به بازیکنانش را باز هم کاهش دهد تا به حد نصاب مشخص شده توسط لالیگا برساند.

 

مسی که در حال حاضر همراه با لوئیس سوارس و سسک فابرگاس تعطیلات تابستانی را سپری می‌کند تا زمان امضا شدن قرارداد به بارسلونا باز نخواهد گشت.

 

***

 

هری کین به شایعه جدایی‌اش از تاتنهام دامن زد

هری کین که شایعات زیادی در خصوص آینده حرفه‌ای‌اش مطرح شده، امروز (دوشنبه) در تمرینات تیم فوتبال تاتنهام حضور نیافت تا به شایعه جدایی‌اش از تاتنهام دامن بزند. طبق گزارش شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» این مهاجم انگلیسی در ماه مِی به اطلاع مدیران باشگاه تاتنهام رسانده بود که قصد دارد در این تابستان از جمع اسپرز جدا شود.

 

از منچسترسیتی به عنوان اصلی‌ترین مشتری ماشین گلزنی تاتنهام یاد شده است، این در حالی است که دو باشگاه منچستریونایتد و چلسی هم وضعیت هری کین را به دقت زیرنظر دارند. بر اساس گزارش «اسکای»؛ باشگاه منچسترسیتی اما پیشدستی کرده در اواخر ماه ژوئن پیشنهادی 100 میلیون پوندی به تاتنهام بابت این مهاجم انگلیسی ارائه داده است.

 

منچسترسیتی در حالی در تلاش برای اضافه کردن هری کین به خط حمله تیم تحت‌هدایت پپ گواردیولا است که مدیران باشگاه تاتنهام قصد حفظ او را دارند. با این حال در صورتی که آنها موفق به حفظ کاپیتان خود نشوند، حاضر نیستند با رقمی کمتر از 120 میلیون پوند او را بفروشند.

 

هری کین 28 ساله پس از تعطیلات تابستانی کوتاه‌مدتش باید امروز به تمرینات تاتنهام ملحق می‌شده که این اتفاق رخ نداد. این مهاجم انگلیسی که تا سال 2024 با تاتنهام قرارداد دارد، فصل گذشته با به ثمر رساندن 23 گل عنوان آقای گلی لیگ برتر انگلیس را از آن خود کرد.

 

او که فصل اخیر در 49 بازی آمار 33 گل زده و 17 پاس گل را از خود بر جای گذاشت، تاکنون آمار 221 گل زده در 336 بازی را با پیراهن تاتنهام به ثبت رسانده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------