خراب شدن مدال های طلای المپیک بعد از ۴ هفته!/ حادثه در پارالمپیک؛ گرمازدگی ورزشکار روس ۵۰ متر



المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دو ورزشکار چینی از خراب شدن مدال های طلای خود تنها بعد از ۴ هفته انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از استار، دو ورزشکار چینی مدعی شده اند که مدال‌هایی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کرده اند درخشش خود را از دست دادند و در حال خراب شدن هستند و تصاویری از این مدال ها را نیز به اشتراک گذاشتند.

 

ژو خوئیینگ در مسابقات ترامپولین زنان طلا گرفت و گفت که قسمت های روی مدال طلا کنده شده است. تنها چهار هفته از قهرمانی او گذشته است.

 

یک ورزشکار دیگر یعنی وانگ شون که در مسابقات شنای ۲۰۰ متر انفرادی نیز مدال طلا را به دست آورد نیز از همین مشکل شکایت و اعلام کرد مدال طلای او در حال از بین رفتن است.

 

مدال هایی که در بازی های امسال به برندگان، نایب قهرمانان و مقام های سوم اهدا می شود از دستگاه های الکترونیکی بازیافتی از جمله تلفن‌های همراه ساخته شده است تا سازگار با محیط زیست باشد.

 

***

 

حادثه در پارالمپیک توکیو/ گرمازدگی ورزشکار روس ۵۰ متر تا خط پایان

گرمازدگی در دوومیدانی باعث شد تا ورزشکار روس نتواند به خط پایان برسد.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، فیودور روداکوف ورزشکار تیم کمیته پارالمپیک روسیه (RCC) در مسابقه ۵ هزار متر نابینایان و کم بینایان در پارالمپیک توکیو به دلیل سقوط یکی از همراهان خود که به دلیل گرما مریض شد، نتوانست به خط پایان برسد.  

 

روداکوف در مکان چهارم به خط پایان رسید، اما حدود ۵۰ متر قبل از پایان ورزشکار همراه او به دلیل گرمازدگی از مسیر خارج شد و به حصار برخورد کرد و دیسکالیفه شد. پزشکان به سرعت وارد عمل شدند و به درمان این ورزشکار پرداختند.

 

طبق قوانین، نتیجه ورزشکاری که بدون رهبر به خط پایان آمده است قابل شمارش نیست. 

 

روداکوف ۲۷ ساله است. او قهرمان اروپا ۲۰۲۱ در فاصله ۱۵۰۰ متر و دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در فاصله ۵۰۰۰ متر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------