پیروزی دراماتیک منچستریونایتد در خانه وستهام/ صعود چلسی به صدر جدول با شکست تاتنهام



دیدار منچستریونایتد و و ستهام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
شاگردان اولگنار سولسشایر در خانه وستهام به سه امتیازی ارزشمند دست یافتند.

به گزارش تسنیم، هفته پنجم لیگ برتر انگلیس از ساعت 17:30 امروز (یکشنبه - به وقت تهران) با برگزاری دو دیدار همزمان پیگیری شد که در مهمترین دیدار تیم‌ وستهام پذیرای منچستریونایتد بود که این بازی جذاب در نهایت با برتری 2 بر یک شیاطین سرخ پایان یافت.

 

سعید بن‌رحمان در دقیقه 30 ابتدا چکش‌ها را در نتیجه پیش انداخت، اما این برتری دوام زیادی نیاورد و کریستیانو رونالدوی پرتغالی پنج دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند. بازی در نیمه دوم هم موقعیت‌های زیادی داشت تا اینکه جسی لینگارد که در دقیقه 73 به جای پوگبا به زمین آمده بود گل برتری شیاطین سرخ را در دقیقه 89 به زیبایی به ثمر رساند.

 

وستهام اما در وقت‌های تلف شده بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که مارک نوبل که برای زدن این ضربه وارد زمین شد، آن را در دقیقه 5+90 به هدر داد و دخه‌آ با مهار این ضربه فرشته نجات تیمش شد.

 

شاگردان اولگنار سولسشایر با این برد 13 امتیازی شدند و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به لیورپول در رده دوم جدول ایستادند. تیم تحت هدایت دیوید مویس هم هشت امتیازی باقی ماند و در رده هشتم جدول قرار گرفت.

 

در بازی همزمان هم برایتون در خانه‌اش با نتیجه 2 بر یک لسترسیتی را از پیش رو برداشت. شاگردان گراهام پاتر با این برد 12 امتیازی شدند و به رده سوم جدول صعود کردند.

 

***

 

صعود چلسی به صدر جدول با شکست تاتنهام

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک دیدار ادامه یافت که در آن چلسی توانست با سه گل تاتنهام را در داربی لندن شکست دهد.

 

تیاگو سیلوا گل اول بازی را به ثمر رساند تا با ۳۶ سال  و ۳۶۲ روز سن بعد از دیدیه دروگبا به مسن ترین گلزن چلسی در لیگ برتر انگلیس تبدیل شود.

 

انگولو کانته فرانسوی و آنتونی رودیگر نیز زننده دیگر گلهای آبی های لندن در این دیدار بودند.

 

در جدول رده بندی، چلسی، لیورپول و یونایتد با ۱۳ امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

 

***

 

اولین شکست رم با ژوزه مورینیو رقم خورد

در چارچوب بازی‌های هفته چهارم سری A ایتالیا، امشب دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال رم در خانه هلاس ورونا با نتیجه 3 بر 2 تن به شکست داد و به این ترتیب پس از 5 برد متوالی در تمامی رقابت‌ها، اولین باخت این تیم با هدایت ژوزه مورینیو رقم خورد.

 

در این بازی رم در حالی با خت که گل اول را هم به وسیله لورنتزو پلگرینی در دقیقه 36 به ثمر رساند. هلاس ورونا با گل دقیقه 49 آنتونین باراک به بازی برگشت و با گل دقیقه 54 جانلوکا کاپراری هم از میهمان خود پیش افتاد. اگرچه گل به خودی بازیکن هلاس ورونا، ایوان ایلیچ در دقیقه 58 نتیجه را دوباره به تساوی کشاند اما مارکو داویده فارائونی با ثبت سومین گل میزبان ورونایی در دقیقه 63 سبب شد که اولین باخت رمی‌ها بعد از سه پیروزی متوالی در فصل جاری سری A رقم بخورد.

 

و اما پیش از این بازی نیز دیگر تیم پایتخت ایتالیا یعنی لاتزیو در خانه مقابل کالیاری به میدان رفته بود که این مسابقه با تساوی 2-2 خاتمه یافت. چیرو ایموبیله در دقیقه 45 گل نخست مسابقه را زد اما در ادامه ژوائو پدرو و کیتا بالده به ترتیب در دقایق 46 و 62 برای کالیاری گلزنی کردند تا این تیم از میزبان خود پیش بیفتد. دانیلو کاتالدی اما در حالی که تنها 7 دقیقه به پایان بازی مانده بود گل زد و لاتزیو را از شکست خانگی نجات داد. همچنین در دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده این بازی گابریله زاپا از تیم کالیاری اخراج شد.

 

با نتایجی که در این دو بازی رقم خورد، رم با 9 امتیاز در رده چهارم ماند و از پس گرفتن صدر جدول از اینتر بازماند. لاتزیوی تحت هدایت مائوریتزیو ساری هم که برای اولین بار  در این فصل مساوی کرد، با 7 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت.

 

***

 

صعود دورتموند به رده سوم با پیروزی ۴ گله برابر یونیون برلین

در بازی ماقبل پایانی هفته پنجم بوندس‌لیگای آلمان، امشب (یکشنبه) تیم فوتبال بوروسیا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک به مصاف تیم یونیون برلین رفت و این تیم را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد.

 

رافائل گوئریرو در دقیقه 10، ارلینگ هالند دو بار در دقایق 24 و 83 و ماروین فردریش در دقیقه 52 (گل به خودی) گل‌های دورتموند را به ثمر رساندند و برای میهمان پایتخت‌نشین نز مکس کروز در دقیقه 57 از روی نقطه پنالتی و آندریاس فوگلسامر در دقیقه 81 گلزنی کردند.

 

دورتموند با کسب چهارمین پیروزی‌اش در این فصل 12 امتیازی شد و با سه پله صعود در جدول در رده سوم پایین‌تر از تیم‌های بایرن مونیخ و ولفسبورگ قرار گرفت.

 

***

 

پایان برد‌های متوالی ولفسبورگ/ «گرگ‌ها» از صعود به صدر باز ماندند

در آخرین بازی از هفته پنجم بوندس‌لیگای آلمان، یکشنبه شب تیم فوتبال ولفسبورگ برای کسب ششمین برد متوالی‌اش در این فصل از لیگ مقابل تیم اینتراخت فرانکفورت به میدان رفت و در حالی که تا 20 دقیقه به پایان از میهمان خود عقب بود در نهایت با تساوی یک - یک بازی را به پایان رساند.

 

در این بازی ابتدا سم لامرس در دقیقه 38 برای تیم اینتراخت فرانکفورت گلزنی کرد، اما در ادامه ووت وگهورست در دقیقه 70 گل تساوی را برای گرگ‌ها به ثمر رساند.

 

با این نتیجه روند بردهای متوالی تیم ولفسبورگ متوقف شد و این تیم اگرچه 13 امتیازی شد، اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به بایرن مونیخ (5 به 16) در رده دوم جدول باقی ماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------