بازیکن محبوب هواداران استون ویلا در راه استقلال/ جزئیاتی از زندگی شخصی «رودی»؛ او یک بنیاد خیریه دارد



رودی ژستد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
درخشش کوین یامگا باعث شده توجه بیشتری به خرید جدید استقلال که یک مهاجم باتجربه است جلب شود.

به گزارش خبرورزشی، استقلال در بازی مقابل ذوب آهن از اولین خرید خارجی خود کوین یامگا رونمایی کرد، بازیکنی که در حد یک ستاره نشان داد. این شرایط باعث شد نگاه‌ها به سمت خرید دوم استقلال رودی ژستد هم جلب شود، بازیکنی که استقلالی‌ها قرار است به زودی از او رونمایی کنند. 

 

ژستد متولد ۱۹۸۸ در فرانسه است. بازیکنی که حالا ۳۳ ساله است و در پست مهاجم نوک بازی می‌کند و استقلالی‌ها به گلزنی او بسیار امیدوار هستند هرچند که کوین یامگا که به عنوان هافبک به جمع آبی پوشان پیوستته در همین ابتدای کار بار گلزنی تیم را یک تنه به دوش کشیده است. 

 

رودی در تیم ملی جوانان فرانسه بازی کرد اما زمانی که متوجه شد در رده بزرگسالان شانسی برای حضور در تیم ملی فرانسه ندارد ترجیح داد برای تیم ملی بنین بازی کند، کشوری که مادربزرگ او اهل آنجا بود. این بازیکن فوتبال خود را در تیمهای پایه متز آغاز کرد و سپس بعد از کسب تجربه در تیم کن، در سال ۲۰۱۰ به متز برگشت. 

 

مهمترین اتفاق فوتبالی برای او زمانی رخ داد که راهی فوتبال انگلیس شد. سال ۲۰۱۱ با رفتن به تیم کاردیف، به این باشگاه کمک کرد که به لیگ برتر صعود کرد. با این وجود در تیم اصلی کاردیف به ویژه بعد از صعود این تیم به لیگ برتر شانس زیادی برای بازی کردن پیدا نمی‌کرد و به همین دلیل به طور قرضی به تیم بلکبرن پیوست. 

 

عملکرد خوب رودی در بلکبرن که در ۶ بازی دو گل زد و تاثیرگذار نشان داد باعث شد قرارداد او با این تیم دائمی شود و طی دو فصل حضور در این تیم ۳۲ گل به ثمر برساند که البته هر دو فصل در چمپیونشیپ انگلیس حضور داشت. 

 

سال ۲۰۱۵ این بازیکن به استون ویلا پیوست و با قراردادی پنج ساله عضو این تیم لیگ برتری انگلیس شد. قراردادی که گفته می‌شود ۶ میلیون پوند ارزش داشت. هرچند که به طور رسمی مبلغ قرارداد او اعلام نشد. در بازی خارج از خانه مقابل بورنموث برای اولین بار آن هم به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت و تنها گل تیم را به ثمر رساند و استون ویلا با همان تک گل برنده شد.

 

گلی که در جام اتحادیه مقابل رقیب قدیمی بلکبرن یعنی بیرمنگام به ثمر رساند و موجب پیروزی تیمش شد و همچنین دو گلی که در شکست ۳-۲ استون ویلا مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد زد باعث شد به  بازیکنی محبوب نزد هواداران استون ویلا تبدیل شود.

 

اما زدن ۹ گل در ۵۰ بازی برای این تیم باعث شد مقامات استون ویلا با دریافت پیشنهادی خوب که گفته می‌شود حدود همان ۶ میلیون پوند بود او را به تیم میدلزبورو بفروشند، ابتدا به صورت قرضی و سپس به صورت قطعی.

 

میدلزبورو سال ۲۰۱۷ پیشنهاد لیدز یونایتد برای خرید ژستد را رد کرد. اما چند مصدومیت متوالی باعث شد روند کاری او در میدلزبورو هم به مشکل بخورد و در نهایت سال ۲۰۲۰ باشگاه انگلیسی حاضر به تمدید قرارداد او نشد تا ژستد به باشگاه استرالیایی ملبورن ویکتوری برود که آنجا هم با مصدومیت همسترینگ مواجه شد. بعد از آن هم به پاناتینایکوس یونان رفت و البته فقط سه بازی برای این تیم انجام داد که در آن موفق به زدن یک گل هم شد. 

 

حالا استقلال مقصد جدید این بازیکن مسلمان است. بازیکنی که یک فرزند پسر دارد و در کشور بنین یک بنیاد خیریه برای کمک به کودکان بی سرپرست تاسیس کرده و آنها را در زمینه زندگی و تحصیل حمایت می‌کند.

 

فرهاد مجیدی در اولین خرید خود برای استقلال موفق نشان داد و حالا هواداران این تیم امیدوار به درخشش دومین بازیکن خارجی تیم محبوبشان در فصل جدید هستند.

 

 رودی گستد برای امضای قرارداد با استقلال وارد تهران شد

مهاجم سابق باشگاه پانتولیکوس یونان؛ جهت امضای قرارداد با تیم فوتبال استقلال، امشب وارد تهران شد.

 

این مهاجم فرانسوی سابقه بازی در تیم‌های استون‌ویلا، میدلزبورو و بلکبرن انگلیس را در کارنامه خود دارد.

 

گستد در صورت موفقیت در تست پزشکی به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------