ماجرای پیشنهاد جادوگری در فدراسیون کفاشیان



علی کفاشیان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران در تازه‌ترین صحبت‌هایش به ماجرای درخواست برای جادوگری در فدراسیون تحت اختیارش و همچنین آخرین وضعیت تغییر اساسنامه پرداخت.

به گزارش ورزش سه، علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اساسنامه فوتبال ایران و پیامدهایی که فوتبال ایران را تهدید می‌کند گفت: مدت‌هاست که فوتبال ایران درگیر این موضوع است. چندی پیش در این خصوص صحبت کردم اما عده‌ای ناراحت شدند. ما زمان مشخص و محدودی داریم و با توجه به اینکه فیفا به ما مهلت داد تا ظرف یک سال اساسنامه را تنظیم و ارسال کنیم اگر در زمان مشخص این اتفاق رخ ندهد و فیفا به ما مهلت دیگری ندهد این موضوع می‌تواند تبعات سنگینی از جمله حذف تیم ملی از مسابقات جام جهانی را در پی داشته باشد. حمید سجادی چندی پیش با رئیس مجلس و نمایندگان در این خصوص دیدار داشت و مشخص است که این موضوع در دست بررسی و پیگیری است. مجلس نیز باید تعامل داشته باشد تا این موضوع هر چه زودتر حل شود چون خطر بزرگی فوتبال و ورزش ما را تهدید خواهد کرد.

 

کفاشیان در واکنش به نقش فدراسیون در حذف سرخابی‌ها از آسیا گفت: کنفدراسیون مدت‌هاست که کارشناسان خود را برای بررسی وضعیت تیم‌ها به کشورهای مختلف می‌فرستد و گزارش‌ها را به دقت بررسی می‌کند؛ این موضوع در زمان ریاست بنده نیز بود. هرچند حساسیت AFC  در این دور بیش از هر زمانی بود. اینکه بخواهیم در این موضوع  فدراسیون را مقصر بدانیم درست نیست. 


کفاشیان در توضیح این مساله گفت: AFC جز به جز مدارک و گزارشات را مورد بررسی قرار می‌دهد و ایراداتی که از استقلال و پرسپولیس گرفته است فراوان و اساسی است که در طول این سالیان بارها و بارها به آنها اخطار داده شده اما کسی این موضوع را پیگیری نکرد و جدی نگرفت. ایراد از خود ماست و سرخابی‌ها طی این سال‌ها با این چالش روبه رو بودند. باید به سمت خصوصی‌سازی و قانونمند شدن این دو تیم برویم. در این موضوع دولت و مجلس باید کمک کند و ابزارهای لازم را در اختیار این دو تیم قرار دهند. هرچند این موضوع نباید محدود به این دو تیم باشد و ما باید شرایط را برای تمامی باشگاه‌ها فراهم کنیم. قوانین ما باید بازنگری بشود. با وجود فوتبال دولتی این اتفاق رخ نخواهد داد و دیگر جوابگو نیست.

 

وی ادامه داد: برخی از موارد بر عهده فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها است اما همه چیز محدود به آنها نیست و در بیشتر موارد شرایط دست دولت و مجلس است که اصلاح این قوانین در دست آنها است که روی هم رفته یک مجموعه را تشکیل می‌دهد که باید بازنگری و بازسازی شود. 

 

کفاشیان در مورد عملکرد فدراسیون در یک سال گذشته گفت: چندان مثل زمان حضورم در فدراسیون پیگیر نیستم. جسته و گریخته خبرها را دنبال می‌کنم اما در هر صورت یک مجموعه با توجه به عملکردی که دارد انتقاداتی به آن وارد است که باید برطرف شود. اما چیزی که مشخص است ما یک تیم ملی قوی در اختیار داریم که شاید بشود آنها را نسل طلایی فوتبال ما دانست که بهره‌برداری از آنها نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری اردوها و بازی‌های دوستانه مناسب و در شان تیم ملی دارد تا بتواند نتیجه بگیرد. از طرفی تیم ملی فوتبال بانوان نیز شرایط خوبی در اختیار دارد و موفق شده در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کند. هر چند برابر چین شکست خوردند اما باید بدانیم چین و ژاپن در رقابت‌های جهانی از مدعیان هستند؛ ولی در هر صورت ما حرکت خود را آغاز کردیم و به طور حتم با برنامه‌ریزی پله پله صعود و به موفقیت خواهیم رسید و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

 

کفاشیان در خصوص مطرح شدن مسائل جادوگری در فوتبال ایران اینطور واکنش نشان می‌دهد: اطلاعی ندارم که اکنون این مسائل وجود دارد یا خیر. اما در زمان حضورم در فدراسیون بارها می‌گفتند و پیشنهاد می‌دادند که آقا بیا از جادوگر استفاده کن اما من اهمیتی به این موضوع نمی‌دادم. این موضوع وجود داشته و عده‌ای می‌آمدند و می‌گفتند ما برای شما کاری می‌کنیم تیم ملی ببرد یا فلان تیم ببازد که واقعاً این موضوع خنده دار است. اگر همه چیز درست سر جای خودش باشد و وظایف به درستی انجام شود شما نیاز به این مسائل ندارید و به اهداف مدنظر خود به طور حتم خواهید رسید.

 

وی در پایان در مورد رای کمیته انضباطی در خصوص مهاجممباشگاه گل گهر و اشکالات موجود در قانون جذب بازیکنان خارجی  گفت: در هر صورت با گذشت زمان و شرایط، معایب و محاسن قوانین مشخص خواهد شد و همین موضوع باید دلیلی بر بازنگری قوانین و کارهای لازم آنها در شرایط موجود باشد. به نظرم قوانین ما نیاز به بررسی دارد و هر سال قبل از شروع مسابقات بهتر از در این خصوص با باشگاه ها جلساتی برگزار شود و در نهایت سازمان لیگ و مجمع در این خصوص با بررسی پیشنهادات تصمیم گیری کند تا نقاط قوت و ضعف آن برطرف شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------