داغ‌ترین شایعات مجازی پیرامون نیمکت استقلال/ نکونام یا یک خارجی اسم و رسم دار؟



سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
پس از اعلام خبر استعفای فرهاد مجیدی از هدایت استقلال، گزینه‌های متعدد و بعضاً عجیبی پیرامون این باشگاه شنیده می‌شود.

به گزارش ورزش سه، همان‌طور که از چند روز پیش نیز شایعات آن به دست خبرنگاران رسیده بود، سرانجام فرهاد مجیدی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از حضور در استقلال کناره‌گیری کرد و از مدیران باشگاه خواست تا با جدایی او موافقت کنند.

 

درحالی‌که مصطفی آجورلو و فرشید سمیعی خود را برای یک سفر خارج از کشور آماده می‌کردند، پس از این استعفا مجبور به تشکیل جلسه‌ای فوری شدند تا به‌همراه سایر اعضای هیئت‌مدیره باشگاه در خصوص استعفای مجیدی و انتخاب سرمربی بعدی تصمیم‌گیری به‌عمل بیاید.

 

طی این مدت، اخبار و شایعات متعددی درباره گزینه‌های مختلف برای نشستن بر روی نیمکت استقلال به گوش می‌رسد که حضور برخی از این اسامی در استقلال غیرممکن به نظر می‌رسد بااین‌حال، به‌تمامی اسامی مطرح شده و احتمال انتخابشان به‌عنوان سرمربی آبی‌های پایتخت می‌پردازیم:

 

* استراماچونی؛ نامی همیشه جذاب و پرطرفدار

سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به‌محض انتشار پست اینستاگرامی مجیدی، نام استراماچونی باز هم به‌عنوان یک آلترناتیو برای نشستن روی نیمکت آبی‌ها شنیده شد. سرمربی محبوب و ایتالیایی سابق آبی‌ها همیشه به‌عنوان یک گزینه برای مدیران استقلال خواهد بود و این بار نیز او را یکی از مربیانی می‌دانند که شانس نشستن روی نیمکت آبی‌ها را دارد.

 

البته استراماچونی با الغرافه قرارداد دارد و مشخص نیست که واقعاً آجورلو قصد دارد با او وارد مذاکره شود یا خیر اما بازگشت احتمالی این ایتالیایی می‌تواند باعث رضایت خاطر هواداران شود هرچند که عملی کردن این پروژه کمی سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

 

* رازوان لوچسکیو؛ حضور او در ایران صفر درصد است

سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

از روز گذشته اخباری به خبرنگاران حوزه استقلال داده شده مبنی بر اینکه مدیران باشگاه قصد دارند در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس با لوچسکیو وارد مذاکره شوند. سرمربی سابق الهلال که این تیم را به‌عنوان قهرمانی لیگ و حذفی عربستان و همچنین قهرمانی آسیا رساند، این روزها به‌عنوان سرمربی پائوک یونان مشغول فعالیت است.

 

این سرمربی که فرزند لوچسکیوی بزرگ است، چند روز پیش و در گفت‌وگو با رسانه پلی اسپورت رومانی از رضایت خود بابت بازگشت دوباره به پائوک و حضور در شهر تسالونیکی سخن به زبان آورد و حتی وب‌سایت SDNA یونان نیز از فهرست ۹ نفره لوچسکیو برای جذب نفرات جدید خبر داد.

 

همچنین این رسانه معتبر یونانی نوشت که  خوزه بوتو مدیر ورزشی پائوک در حال مذاکره با بازیکنان مدنظر سرمربی تیم است و اردوی پیش فصل پائوک در هلند نیز به‌زودی آغاز می‌شود تا بدین‌ترتیب حضور لوچسکیو در استقلال در حد یک شایعه جذاب رسانه‌ای باقی بماند.

 

* ژاردیم به آسیا برمی‌گردد اما نه به استقلال!

سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

اخباری تأیید نشده مبنی بر پرتغالی بودن گزینه موردنظر مدیران استقلال به گوش می‌رسد. همین خبر باعث شد تا نام لئوناردو ژاردیم سرمربی سابق الهلال به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در فضای مجازی مطرح شود اما حقیقت این است که سران شباب الاهلی امارات برای انتخاب جانشین مهدی علی، قصد دارند ژاردیم را به امارات ببرند و احتمال توافق طرفین نیز زیاد است.

 

در نتیجه به نظر می‌رسد که رؤیای حضور ژاردیم در استقلال نیز تنها یک خبر برای گمراه کردن رسانه‌ها و تمرکز مدیران آبی‌ها روی گزینه اصلی باشد.

 

* دستیار مورینیو دیگر شایعه جذاب مجازی!

سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

ژوزه مورایس که در مقطعی و در پایان فصل قبل هدایت الهلال را برعهده گرفت و اتفاقاً این تیم را نیز به مقام قهرمانی عربستان رساند نیز دیگر مربی پرتغالی است که به‌عنوان گزینه مدیران مطرح شده است. او در حال حاضر بدون تیم است و باید دید استقلالی‌ها با دستیار سابق ژوزه مورینیو در پورتو و چلسی وارد مذاکره می‌شوند یا خیر.

 

* کروات همیشه قهرمان به تهران می‌آید؟

سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

از فصل ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ تاکنون که ۹ فصل فوتبالی را سپری کرده‌ایم، زوران مامیچ ۷ عنوان قهرمانی را با تیم‌های دینامو زاگرب و العین کسب کرده که البته در یک‌فصل به‌طور کامل مربیگری نکرده و در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ نیز از میانه‌های راه هدایت الهلال را برعهده گرفت.

 

این سرمربی پرافتخار کروات نیز به‌عنوان گزینه‌ای برای هدایت استقلال معرفی شده است. البته در بازار نقل و انتقالات تابستانی، بازار شایعات داغ و پر خبر است و قرارگرفتن نام مامیچ در میان گزینه‌های هدایت استقلال نیز می‌تواند تنها یک شایعه شیرین باشد.


* کی‌روش؛ گزینه‌ موردعلاقه هواداران!

سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

البته که نام کارلوس کی‌روش در میان گزینه‌های مدیران استقلال قرار نگرفته است اما در فضای مجازی بسیاری از هواداران این تیم ابراز امیدواری می‌کنند که مذاکرات با این سرمربی پرتغالی نیز آغاز شود. کی‌روش به‌خوبی از جو حاکم بر فوتبال ایران آگاه است اما معمولاً این سرمربی درخواست‌های سنگین مالی برای پذیرش هدایت تیم‌ها را مطرح می‌کند ضمن اینکه او سال‌هاست که تنها هدایت تیم‌های ملی را برعهده می‌گیرد.

 

* نکونام در صدر گزینه‌های ایرانی

سرمربی استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

هرچند که جواد نکونام در نشست خبری روز گذشته اعلام کرد از حضور در فولاد رضایت دارد و پیش‌ازاین نیز پیشنهاد نشستن بر روی نیمکت استقلال را رد کرده است اما لحن صحبت‌های او به‌نوعی بود که اگر خواسته‌های او برای تمدید و جذب بازیکنان مورد نظرش انجام نشود، احتمال جدایی او از فولاد نیز وجود دارد.

 

نکونام که پیش از این یک عنوان قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام را به دست آورده و سابقه قهرمانی با استقلال در لیگ برتر را نیز دارد، نسبت به تمامی گزینه های ایرانی جلوتر است و به دلیل سابقه همکاری آجورلو با نکو در زمان حضور در پاس تهران، سرمربی فولاد از بخت بالایی برای نشستن بر روی نیمکت آبی ها برخوردار است.

 

هر چند که نزدیکان استقلال از مذاکره با مربیان خارجی صحبت می کنند اما هواداران استقلال نیز به این مسئله واقف هستند که میان گزینه های ایرانی، جواد نکونام با افتخاراتی که در فولاد کسب کرده است، جلوتر از تمامی مربیان ایرانی دیگر کاندیدای حضور بر روی نیمکت آبی‌ها خواهد بود. سرمربی که حتی سابقه غلبه بر استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارد و توانست به عنوان صدرنشین گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

 

علاوه بر نکو، از رضا عنایتی که ظاهراً قراردادش با هوادار به پایان رسیده نیز به‌عنوان یک گزینه ایرانی برای هدایت استقلال نام‌برده می‌شود که البته او در برابر نکونام شانس بسیار کمتری برای هدایت آبی‌ها دارد. برخلاف برخی شایعات، امیر قلعه‌نویی با گل‌گهر قرارداد دارد و به استقلال برنمی‌گردد.البته نباید از سیدمهدی رحمتی هم غافل شد. سرمربی آلومینیوم اراک که توانست این تیم را به فینال جام حذفی برساند، به عنوان فردی که سابقه سالها حضور در استقلال را داشته، می تواند از دیگران افراد مورد نظر باشد.

 

باید دید در روزهایی که استقلال باید کار خود در بازار نقل و انتقالات تابستانی را آغاز کند، سرانجام چه کسی به‌عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی خواهد شد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------