اکبرپور: یارگیری استقلال شبیه تیم‌های ته‌جدولی است/ فنونی‌زاده: ساپینتو نیامده قول ۴ قهرمانی داد و رفت!



اکبرپور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
بازیکن اسبق استقلال گفت: امیدوارم وضعیت نقل و انتقالاتی به شکلی جلو برود که بیشتر ازین از رقبا عقب نمانیم چون تعدادی از تیم ها تمرینات شان را هم شروع کرده اند.

علیرضا اکبرپور، پیشکسوت استقلال درباره آخرین وضعیت این تیم در روزهای گذشته اظهاراتی را در مصاحبه با خبرورزشی مطرح کرد.

 

در حالی که تمرینات تیم پرسپولیس آغاز شده، هنوز سرمربی استقلال در ایران نیست. به نظر شما این تیم تا چه اندازه می‌تواند به موقع کارش را در فصل نقل و انتقالات تمام کند؟

ما هم دوست داریم تمرینات استقلال هرچه سریع تر شروع بشود اما این بستگی به این دارد که آقای ساپینتو چه زمانی به تهران می آید و چه نفراتی را جذب می کند. گفته شده که قرار است او با خودش بازیکن بیاورد. امیدواریم استقلال در این مسیر طوری جلو برود که بیش از این از رقبا عقب نمانیم. ما همین حالا در بحث یارگیری از رقبا عقب افتاده ایم. از آن طرف در بحث شروع تمرینات هم داریم وقت را از دست می دهیم. لااقل قرارداد بازیکنانی که باید تمدید شود را تمدید کنند.

 

با این وضعیت چه شرایط در انتظار استقلال است؟ خبر دارید تعدادی از بازیکنان یکی بعد از دیگری در حال جدا شدن هستند؟

بله من هم شنیده‌ام ولی اینکه بروند یا نروند را نمی دانم. ما هم دوست داریم که بازیکنان استقلال در تیم بمانند و اسکلت اصلی تیم حفظ شود. ظاهراً آنها مبالغی را از باشگاه خواسته اند که زیاد است ولی به هر حال مدیریت هم باید به فکر باشد که تیم را زودتر ببندد.

 

نظر شما درباره جدایی احتمالی حسین زاده و عارف غلامی چیست؟

طبیعی است که اگر اسکلت تیم حفظ شود و باشگاه نقاط ضعف را تقویت کند وضعیت بهتر می شود. ما در روزهای گذشته خیلی در این باره صحبت کرده‌ایم ولی در نهایت باشگاه طبق برنامه های خودش جلو می رود.

 

اگر شما سرمربی استقلال بودید و تیم‌تان با کمترین گل خورده بدون باخت قهرمان می شد اجازه می‌دادید مدافعانی مثل دانشگر و سیلوا از استقلال بروند یا عارف غلامی به فکر پیشنهاد قطری اش باشد؟

من نمی دانم که این نفرات رفته اند یا نه! ولی آنهایی که جدا شدند ظاهراً با مبالغ هنگفتی که به آنها پیشنهاد شده قید استقلال را زده اند. البته بازیکنی که به خاطر پول فوتبال بازی می کند طبیعی است که به خاطر پول هم از استقلال جدا بشود. اما ما بازیکنان را دیده ایم که با وجود پیشنهادات خوب مالی به خاطر عشق و علاقه ای که به استقلال داشتند قید پول را زدند و در این تیم ماندند. البته در این دوره و زمانه زندگی خرج دارد و همه فوتبالیستها هم خانواده دارند اما گاهی می توان با پول کمتر در همین تیم ماند و به جای ثروت هنگفت آبرو و اعتبار خرید.

 

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

خیلی از بازیکنانی که در این سالها به استقلال آمدند شعارشان این بود که من استقلالی هستم و با این شعار دل هواداران را بردند اما بعد از یک فصل که با استقلال اسم در کردند به محض دریافت اولین پیشنهاد مالی خوب قید استقلال را زدند. این نشان می‌دهد برای آنها پول مهم بوده در حالی که شاید اگر در استقلال نبودند هیچ کس آنها را نمی شناخت. متاسفانه می‌آیند در استقلال ستاره می شوند و بعد از این تیم می روند. شاید اگر همین بازیکنان در تیم های دیگر بودند هرگز چنین ارقامی را به خواب هم نمی دیدند.

 

درباره تمدید نشدن قرارداد وریا غفوری صحبتی دارید؟

حرف ها را مردم جلوی در باشگاه گفتند ما دیگر چه بگوییم؟ یا چقدر این مسائل را تکرار کنیم!

 

معمولاً بازیکنان به دلایل فنی و اخلاقی از باشگاهی خارج می شوند. چرا مدیریت استقلال در این باره هیچ توضیحی نمی‌دهد که وریا غفوری به چه دلیل قراردادش را تمدید نمی کند؟

طبیعی است که این سوال را باید از مدیران باشگاه بپرسید. مدیریت باید در هر شرایطی پاسخگو باشد. آقایان پارسال آمدند خوب هم کار کردند ولی در این یک ماه اخیر عملکرد شان طوری بوده که اصلا انتظار نمی رفت. تماشاگر استقلال تا کی باید منتظر بماند. متاسفانه در حالی که تیم قهرمان باید قهرمانانه در نقل و انتقالات فعالیت می کرد مثل یک تیم معمولی و ته جدولی عمل کرده است. تمرینات که هنوز شروع نشده و بازیکنان خوب را هم که رقبا خریده اند. ظاهراً برای آنها پول مهم نیست ولی برای مدیران استقلال پول خیلی اهمیت دارد. تا همین جا هم فرصت از دست رفته و باید هرچه سریعتر تیم را جمع و جور کنند.

 

***

 

فنونی‌زاده: ساپینتو نیامده قول ۴ قهرمانی داد و رفت!

پیشکسوت استقلال گفت: کاملا مشخص است چه کسی در حال تصمیم گیری برای استقلال است که وضعیت یارگیری برای تیم قهرمان فصل پیش به این شکل تغییر کرده است.

 

فنونی‌زادهاخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

مهدی فنونی زاده بازیکن اسبق استقلال، درباره شرایط این روز‌های استقلال و اوضاع نقل و انتقالات، با خبرورزشی مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

 

وضعیت تیم استقلال در آستانه شروع تمرینات پیش فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه تیم ما مثل بچه یتیم شده است! ۲ هفته پیش سرمربی خارجی اش را آوردند یک نظر به مردم نشان دادند و دوباره سوار هواپیمایش کردند و رفت! الان هم ده روز است خبری از او نداریم. سایر تیم‌ها تمرینات شان را شروع کرده‌اند، ولی استقلال هنوز هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارد. با این شرایط چطور می‌توان نسبت به وضعیت تیم نگران نبود.

 

نگرانی شما بیشتر بابت نبودن سرمربی است یا به بحث نقل و انتقالات هم انتقاد دارید؟

کلاً از بعد از بازی آخر، وضعیت تیم رو هواست. مجیدی که رفت انگار نخ تسبیح پاره شد. بازیکن‌ها یکی بعد از دیگری رفتند، مدیریت کار تمدید بازیکنان را به امان خدا رها کرد و حالا هم که یک سرمربی پیدا شده که کسی از آن خبر ندارد. طرف نیامده قول ۴ قهرمانی داد و گذاشت و رفت! آقای ساپینتو فکر کرده با حرف زدن می‌توان تیمداری کرد. از آن طرف افرادی را دور و بر استقلال می‌بینیم که سوابق شان نشان می‌دهد علاقه شدیدی به پرسپولیس داشته اند. همین‌ها باعث شده اوضاع تیم رو به راه نباشد.

 

از چه نظر؟

وقتی به خط دفاعی استقلال نگاه می‌کنید می‌بینید هیچ حرکتی برای برگرداندن سیاوش یزدانی و مرادمند انجام نشده که هیچ، محمد دانشگر و سیلوا هم رفتند! دانشگر بازیکن خوبی بود، اما سیلوا یک دفاع خیلی خوب بود که می‌توانست در فصل جدید به استقلال کمک کند. نباید می‌گذاشتند سیلوا جدا شود. تمدید قرارداد وریا غفوری هم که همه هواداران را دق داده است.

 

ظاهراً شما خبر دارید چه کسی برای استقلال یارگیری می‌کند؟

هیچکس نمی‌داند. متاسفانه باشگاه استقلال با این همه پیشکسوت صاحبنام و کاربلد، یک کمیته فنی سه نفره ندارد که حداقل آن‌ها برایش تصمیم گیری کنند. سجاد شهباززاده آمده که خوب است، ولی سایر بازیکنانی که آمده اند از چه تیمی‌آمده اند؟ چه جایگاهی داشته اند؟ استقلال جای بازیکن بزرگ است. همانطور که گفتم متاسفانه خبر می‌رسد که یک پرسپولیسی در حال تیم بستن برای استقلال است.

 

منظورتان از یک پرسپولیسی کیست؟

آقای آجورلو و نزدیکانش در باشگاه متوجه منظورم می‌شوند. آن‌هایی که علاقمند به کار در تیم‌های قرمز هستند و در گذشته علاقمندی شان را به دوستان نزدیکشان بار‌ها ابراز کرده اند حالا برای استقلال سرمربی می‌آورند و برایش یارگیری هم می‌کنند. معلوم است وقتی یارگیری استقلال را به یک پرسپولیسی بسپارند بهتر از این نمی‌شود!

 

با این شرایط آینده استقلال را چطور می‌بینید؟

اگر قرار باشد با این وضعیت جلو برویم هیچ امیدی به تکرار قهرمانی نیست. ما به عنوان پیشکسوت باید جوابگوی هواداران باشیم. آن‌ها هر کجا ما را می‌بینند ابراز ناراحتی می‌کنند و معتقدند تیم شان شرایط خوبی ندارد. دروغ هم نمی‌گویند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------