افشاگری قهرمان المپیک: هویتم جعلی است!



قهرمان المپیک در دو ودمیدانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
قهرمان بریتانیایی چهار دوره از مسابقات دوی المپیک، از راز بزرگ زندگی‌اش در خصوص هویت واقعی ‌خود پرده برداشت و گفت در تمام این سال‌ها با نام و هویت جعلی زندگی کرده است!

به گزارش ورزش سه به نقل از دویچه‌وله، محمد فرح دونده بریتانیایی، برای نخستین بار در یک برنامه مستند شبکه جهانی بی‌بی‌سی با نام "ام.او. فرح واقعی" فاش کرد که در تمام این سال‌ها با نام و هویت جعلی زندگی کرده است. قهرمان چهار دوره از مسابقات المپیک در بخشی از این برنامه گفت: «واقعیت این است که من کسی که شما فکر می‌کنید نیستم.» این افشاگری در رسانه‌های انگلیسی سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

فرح با افشاگری در خصوص هویت واقعی‌اش گفت که ۳۹ سال قبل با نام "حسین عبدی کاهین" در منطقه‌ای از سومالی به دنیا آمده است. منطقه‌ای که در حال حاضر مستقل از این کشور محسوب می‌شود.


فرح برخلاف آنچه قبلا در خصوص زندگی‌اش گفته بود، اعتراف کرد که والدینش هرگز در بریتانیا زندگی نکرده‌اند: «پدرم در چهار سالگی در جنگ داخلی جان باخت و من را از مادرم هم جدا کردند. در ۹ سالگی به عنوان یک ورزشکار، به صورت غیر قانونی و تحت نام  کودک دیگری به نام "محمد فرح" به انگلستان آورده شدم.»

 

یک زن به صورت غیر قانونی از طریق جیبوتی، کشوری در شرق آفریقا او را به بریتانیا برد؛ جایی که باید از فرزندان خانواده دیگری نیز مراقبت می‌کرد. در نهایت به فرح اجازه داده شد که به مدرسه برود و در آنجا بود که او متوجه استعداد خودش در دویدن شد. در همان زمان توسط مقامات به خانواده دیگری برای سرپرستی سپرده شد و از همان لحظه بود که زندگی او بهبود پیدا کرد.

 

فرح در پاسخ به این سوال که چرا اکنون نسبت به افشای هویت واقعی‌اش اقدام کرده، گفت: «برای من خانواده یعنی همه چیز. شما به عنوان پدر و مادر به فرزندان خود یاد می‌دهید که صادق باشند و من همیشه احساس می‌کردم که با این راز، هیچوقت نمی‌توانم خودم باشم و بگویم چه اتفاقاتی برایم افتاده است. اما الان برایم مهم است که بتوانم حقیقت را بگویم.»

 

فرح در این برنامه گفت که از سرنوشت "محمد فرح" واقعی هیچ اطلاعی ندارد و تنها ابراز امیدواری کرد که حال او خوب باشد.

 

در بخشی از این مستند، یک وکیل به فرح بابت افشاگری‌اش در خصوص هویت واقعی خود پس از این همه سال، هشدار داد و گفت ممکن است به این دلیل تابعیت بریتانیایی‌اش را از دست بدهد. با این حال سخنگوی وزارت کشور بریتانیا، روز سه‌شنبه اعلام کرد هیچ اقدامی علیه محمد فرح انجام نخواهد گرفت.


گفتنی است محمد فرح در المپیک ۲۰۱۲ لندن و قهرمانی جهان ۲۰۱۳ مدال طلای دوهای ۵ هزار متر و ۱۰ هزار متر  و در قهرمانی جهان ۲۰۱۱ نیز مدال طلای ۵ هزار متر و مدال نقره ۱۰ هزار متر را کسب کرده‌ است. او یکی از دو دونده‌ای است که هم در المپیک و هم در قهرمانی جهان موفق به قهرمانی در هر دو رشتهٔ ۵ و ۱۰ هزار متر شده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------