جواد نکونام: هدف من قهرمانی لیگ، حذفی و حتی آسیاست/ گرشاسبی:‌ برانکو می‌گفت برای باز شدن پنجره عجله نکن!



نکونام و گرشاسبی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت:‌ پاتوسی پست خداحافظی گذاشت و رفت و تمام شد ولی ما لو ندادیم که امضایی از او گرفتیم و شاید خودش هم نمی‌دانست.

به گزارش فارس، حمیدرضا گرشاسبی در نشست خبری باشگاه فولاد خوزستان اظهار داشت:‌ همه در جریان هستید این باشگاه دچار چالشی شد و محرومیت سنگینی داشت از نونهالان تا بزرگسالان نمی‌توانست یارگیری کند. با این شرایط مدیریت و سکان‌داری کردند. نکونام این تیم را حفظ و رهبری کرد. تیم با کمک رسانه‌ها و روحیه‌ای که آنها دادند به حرکت خودش ادامه می‌دهد.

 

* هرکجا کم آوردیم با رسانه‌ها درد و دل کردیم

وی افزود:در جام‌هایی که به دست آمد رسانه‌ها سهم بسزایی دارند. خودمان هم هر کجا کم آوردیم با رسانه‌ها درد و دل کردیم و آنها راه را برای ما باز کردند و به مسیر حرکت‌مان ادامه دادیم. خواستم یک گزارش کل بدهم که چگونه حرکت کردیم. جواد نکونام درباره مسائل فنی توضیح خواهد داد. در بحث نقل و انتقالات و بازیکن‌گیری یک عذرخواهی بدهکار هستم. شرمنده‌ام چون ما در سکوت حرکت کردیم. اگر دنبال بازیکن مطرحی بودیم اسمش را می‌آوردیم کار جذب او سخت می‌شد.

 

* با قیمت‌های بیشتر دنبال پاتوسی بودند/ نکونام گوشمالی کوچکی به او داد

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: بعضا از ما گله داشتید که چرا اطلاع‌رسانی نمی‌شود اما در سکوت کار بهتر انجام می‌شود و وقتی کار تمام شد اعلام کردیم. به عنوان مثال پاتوسی پست خداحافظی گذاشت و رفت و تمام شد ولی ما لو ندادیم که امضایی از او گرفتیم و شاید خودش هم نمی‌دانست. با کمک جواد نکونام قبلا حرکتی زدیم. خیلی از تیم‌ها به دنبالش و روی مخش بودند، با قیمت‌های بیشتر و او هم تحریک شده بود که برود. حتی وقتی گفتیم بیا حضوری صحبت کنیم پست خداحافظی گذاشت ولی الان در جمع ما حضور دارد. بالاخره جواد نکونام با روش‌های خودش گوشمالی کوچکی به او داد چون این حرکت و این خداحافظی نباید انجام می‌شد.

 

* نقل و انتقالات مثل شطرنج است، اگر مهره‌ای را اشتباه بازی کنید می‌بازید

گرشاسبی تصریح کرد: اگر می‌گفتیم پاتوسی قرارداد دارد آنها با وکیلش صحبت می‌کردند و پاتک می‌زدند و می‌توانست برود ولی با همان حرکت او را آوردیم امضای اصلی را گرفتیم و کار تمام شد. شرایط نقل و انتقالات مانند شطرنج است اگر مهره‌ای را اشتباه بازی کنید می‌بازید و آسیب می‌بینید. بنابراین خدا را شاهد می‌گیرم که وقت گذاشتیم. حواس‌مان به حواشی و مسائل جانبی بود تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. مطمئنا انتقاداتی دارید و حق‌تان است اما توان‌مان همین شرایطی بود که در آن قرار گرفتیم. از شنبه که استارت اصلی زده شود باز هم به کمک شما نیاز داریم تا تیم بدرخشد. در درخشش فولاد و همه باشگاه‌های خوزستان بالاخره سهم معنوی زیادی هم به رسانه‌ها می‌رسد.

 

وی ادامه داد: وقتی خوزستان در ورزش نتیجه بگیرد هر کجا بروید شما را می‌شناسند. خسته نباشید می‌گویند و تشکر می‌کنند که حال ورزش خوب است. وقتی حال ورزش و تیم‌ها خوب باشد حال رسانه‌ها هم خوب است با جام‌هایی که جواد نکونام آورد نشاط و شور و هیجان به وجود آمد جا دارد از کانون هواداران هم تشکر کنم که همیشه حواس‌شان است. تیم‌های رقیب کارهایی برای تخریب می‌کنند اما بلافاصله پاسخ دادند و اطلاع‌رسانی کردند تا توانستیم حرکت رو به جلوی خودمان را ادامه بدهیم.

 

***

 

نکونام: رسانه‌ها به ورزش و فوتبال رونق می‌دهند

در ادامه جواد نکونام اظهار داشت: رسانه‌ها به ورزش و فوتبال رونق می‌دهند بودن رسانه‌ها باعث دلگرمی ما، انعکاس اخبار، شرایط خوب یا بد یا حاشیه‌ای فوتبال ما می‌شود. این‌ها همه نیازهای فوتبال است که سال‌های سال همه آنها را دیده‌ام. ایام محرم را خدمت مردم عزیز کشور تسلیت می‌گویم و روز خبرنگار را هم با تأخیر تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله هر کجا هستند بهترین‌ها برای‌شان اتفاق بیفتد امیدوارم در این کار سخت و طاقت‌فرسا به خصوص در حوزه فوتبال موفق باشند. امیدوارم امسال هم مثل سال‌های قبل تیم خبرنگاران بیایند و آنها را ببریم و بروند! آنها مدام می‌آیند و می‌بازند و هر چقدر تقویت شوند باز هم نمی‌توانند ما را ببرند!‌ فصل سختی را پیش‌رو داریم و امیدوارم کنار هم موفق باشیم.

 

* فولاد تازه می‌خواهد نفس بکشد

در ادامه گرشاسبی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا هدف فولاد در فصل جدید کسب قهرمانی است،‌گفت:‌ این تیم در بحران پنجره بسته بود و تازه می‌خواهد نفس بکشد دو سال محرومیت یعنی استعدادهای خوزستان دو سال پشت در ماندند. از نونهالان تا بزرگسالان نمی‌توانستند بازی بگیرند وقفه‌ای بود که الان خدا را شکر برطرف شده، در جای خودش جای توضیح دارد که برای تیم‌های پایه و برای فولاد نوین با نکونام و سرمربیان آنها هماهنگی لازم را انجام دادیم. کادر و بازیکنان‌شان تماما بومی هستند ممکن است در بعضی پست‌ها مانند دروازه‌بان، این طور نباشد و بازیکنی باشد که از قبل قرارداد داشته اما در حال بومی‌سازی هستیم و بومی‌ها باید خودشان را نشان بدهند.

 

* همه شلیک‌ها باید به سمت لیگ قهرمانان آسیا باشد

وی افزود:‌ هدف‌مان طبق خواسته شما که بارها قلم زدید چرا خوزستان تیم قدر نمی‌بندد و خواسته هواداران که فولاد باید تیم قوی ببندد تا رقابت درستی داشته باشد و بجنگد این کار را انجام دادیم با پنجره بسته رقابت کرد و و جنگید و جان گرفت بنابراین الان همه شلیک شما باید به سمت لیگ قهرمانان آسیا باشد. انتظارات وجود دارد ما نماینده فوتبال کشور در آسیا هستیم. همه باید به ما کمک کنند همه ما و خوزستان جنگیدیم تا سهمیه فوتبال ایران حفظ شد. الان هیچ چیزی نداشتیم البته سپاهان هم تلاش خودش را کرد اما نتوانست و حذف شد. الان در مراحلی هستیم که نیاز به کمک داریم نه اینکه ما را بزنند و روحیه تیم را خراب کنند. در کنار کارگران عزیز و کوره‌ها رفتیم آنها از این تیم و از این وضعیت خیلی خوشحال هستند. بعضی‌ها می‌گویند کارگرها راضی نیستند شما فلان کار را انجام بدهید. پس چه کار کنیم؟‌ اگر تیمی ببندیم که زنگ تفریح شود دم چک شما هواداران و مورد انتقاد هستیم. فوتبال از خوزستان به جاهای دیگر منتقل شده و همه انتظار دارند.

 

* برانکو می‌گفت نیمکت شلوغ باشد بیچاره می‌شویم

گرشاسبی گفت: تعصب نکونام بیشتر از من است و تلاش‌ها و حرص و جوش خوردن‌های او را دیده‌ام. الان هم بازیکنان مطرحی به تیم آمده‌اند. مدیریت این نوع تیم مهم است. زمانی که در پرسپولیس بودم ضجه می‌زدم که پنجره باز شود اما برانکو می‌گفت عجله نکن، نیمکت شلوغ باشد بیچاره می‌شویم. عجله نکن که پنجره باز شود. با پنجره بسته در فولاد آن افتخارت را به دست آمد. الان خدا را شکر به خواسته رسانه‌ها هواداران و مدیران شرکت فولاد آبروداری کرد. سطح لیگ قهرمانان آسیا دانشگاه است و سطح داخلی ما در حد دیپلم است.

 

وی ادامه داد: وقتی دانشگاه را ببینید ان‌شاءالله دیپلم را راحت به دست می‌آورید. فصل قبل هم همه شاهد بودید که بد آوردیم اما حداقل باید بین سه تیم اول قرار می‌گرفتیم. دقایق آخر آسیب دیدیم و گل خوردیم که نشد به جایگاه خوب‌مان برسیم. تلاش می‌کنیم در لیگ برتر جزو مدعیان باشیم و در آسیا هم زنگ تفریح نباشیم. مبارزه در آن مسابقه خیلی سخت است.الفیصلی بازیکنی گرفته که رقمش حدود 60 درصد کل بودجه باشگاه ما است. انتظارمان این است به ما کمک کنید هدف بالایی به خاطر شادی مردم و خوزستان و برند فولاد داریم. ان‌شاءالله کمک کنید با روحیه مضاعف در عرصه بین‌المللی و در لیگ برتر کشور حضور فعالی خواهیم داشت.

 

* در فوتبال ایران نقل و انتقالات سخت‌ترین کار ممکن است

در ادامه جواد نکونام پیرامون شروع کار فولاد عنوان کرد:‌ ما سه اردو را در نظر گرفتیم صبح و بعدازظهر تمرین می‌کردیم و باید به خاطر آماده‌سازی تیم تمرینات را در موقع مدنظر شروع می‌کردیم. متأسفانه ابتدای کار مشکلاتی مانند عدم حضور بازیکنان وجود داشت. در فوتبال ایران نقل و انتقالات سخت‌ترین کار ممکن است سال‌هاست که این مسأله را می‌بینم. مثل همه جای دنیا نیست که بازیکنان تمرین داشته باشند و بعد به تیم اضافه شوند. جابه‌جا کردن بازیکنان کار سختی است اما سعی کردیم تیم را زود کامل کنیم. از باشگاه و مدیریت گرشاسبی و ابراهیمی و اعضای هیأت مدیره که شرایط را برای ما فراهم کردند تشکر می‌کنم تا آنجایی که بتوانیم با رقبا مبارزه کنیم و بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم کمک کردند. اردوهای پیش‌فصل و بازی‌های دوستانه را پشت سر گذاشتیم که نیاز تیم بود غیر از یک بازی دوستانه که لغو شد در بقیه بازی‌ها همانطور که می‌خواستیم پیش رفت.

 

* بی‌گدار به آب نمی‌زنم

سرمربی فولاد افزود: سعی کردیم شرایط خوبی را برای تیم به وجود بیاوریم. کار خوب جلو رفت فقط عدم حضور چند بازیکن مثل دژاگه که دیر اضافه شد یا پاتوسی، کولیبالی و غفوری که دیر اضافه شدن‌شان ما را چند هفته‌‌ای دچار مشکل کرد ولی دو برنامه دارم. یکی پنج یا شش هفته ابتدایی لیگ است بعد از آن برنامه بلندمدتی داریم که تیم را تا نیم‌فصل آماده کنیم هر اتفاقی بیفتد آمادگی داریم. فکر می‌کنم بهترین بازیکنانی که نیاز داشتیم را گرفتیم. بی‌برنامه و بی‌گدار به آب نمی‌زنم سعی می‌کنم نفراتی که به کار تیم می‌آیند جذب کنیم در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد. بازیکنانی هستند که در باشگاهی عملکرد خوب را ندارند و وقتی جدا می‌شوند موفق می‌شوند سعی کردم این اتفاق را برای تیم و باشگاه رقم بزنم. اگر بازیکنانی که مدنظرمان هستند کارآیی لازم را نداشته باشند می‌توانیم یار جدید بگیریم مشکلی که به ما آسیب زد بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی بود نمی‌توانستیم خون تازه‌ای را به تیم تزریق کنیم و این مسأله شرایط‌مان را سخت می‌کرد.

 

* مصدومیت اسماعیلی ضربه خیلی سنگینی بود

وی تصریح کرد:‌ دو سال نتوانستیم یارگیری کنیم و نیم‌فصل سال قبل بود که توانستیم بازیکن بگیریم بازیکنانی را گرفتیم که قطعا بهترین بودند. بازیکن گرفتن در نیم‌فصل خیلی سخت است بازیکنی گرفتیم که از تیمش کنار گذاشته شده بود و نشان دادند بازیکنان قابلی در ایران هستند. امسال هم برنامه ما همین است. یارگیری خوبی انجام دادیم اما بدشانسی آوردیم متأسفانه فرشید اسماعیلی یکی از مهره‌هایی که می‌توانست در دو سه پست به ما کمک کند را از دست دادیم. ضربه خیلی سنگینی خوردیم. متأسفانه آرش رضاوند را از دست دادیم و برای او دنبال جایگزین هستیم. نفرات اصلی و ذخیره ما کامل است و تقریبا مشخص شده هستیم. هر بازیکنی که در تمرین و مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشد و بهترین شرایط را برای تیم رقم بزند از او استفاده می‌کنیم.

 

*  هیچ مربی عاقلی قولی نمی‌دهد

نکونام گفت:‌ هر ثانیه و لحظه‌ای که در باشگاه فولاد قدم می‌زنیم و کار می‌کنیم باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و بتوانیم شرایط ایده‌ال را برای هواداران و باشگاه فراهم کنیم. قهرمانی و جام گرفتن آرزوی همه است. تیم من اگر ضعیف‌ترین تیم لیگ هم باشد دعوا می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم. دعوا می‌کنم، می‌جنگم و مبارزه می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم. اما می‌دانید در فوتبال با یک توپ یا گل یا اشتباه نتایج جابه‌جا می‌شوند باید به این‌ها فکر کنیم. هیچ مربی عاقلی هیچ قولی در دنیا نمی‌دهد. قول می‌دهم مثل سال‌هایی که اینجا بودم تمام توان و تلاش‌مان را به کار بگیریم تا بهترین عملکرد را برای فولاد خوزستان داشته باشیم. 

 

* در مقایسه با 4 تیم اصلا کاری انجام ندادیم

وی در مورد سر و صداهایی که پیرامون یارگیری‌های فولاد به وجود آمده اظهار داشت:‌ سال‌ها در این فوتبال بودم و می‌دانم برای زدن یک تیم و از بین بردن آن راحت‌ترین کار همین حرف‌هایی است که می‌زنند چون دو سه بازیکن را در یک روز اعلام کردیم این حرف‌ها را زدند اما حداقل در مقایسه با 4 تیم اصلا کاری انجام ندادیم. نمی‌خواهم اسم بیاورم اما ما اصلا کاری انجام ندادیم. پولی نداریم که بخواهیم 250 هزار دلار فقط بابت رضایت‌نامه یک بازیکن بدهیم ولی تیم‌های دیگر دارند.

 

* دیگران با 250 هزار دلار بازیکن قرضی می‌گیرند اما ما چنین پولی نداریم

سرمربی فولاد افزود: شیمبا را مثال می‌زنم بازیکنی بود که او را می‌خواستیم اما پیشنهاد خوب داشت زودتر رفت و قرارداد بست. باشگاه‌های دیگر با 250هزار دلار بازیکن قرضی می‌گیرند اما ما اصلا چنین پولی نداریم.باشگاه پول خوب داده اما حداقل نسبت به 5 تیم خرجی نکردیم تیم‌های دیگر دو سال است یار می‌گیرند اما ما امسال اولین سالی است که بازیکن جذب می‌کنیم. بازیکنانی هم که می‌گیریم قیمت‌شان مشخص است شاید یکی دو بازیکن قابل رقابت باشند اما بقیه این طور نیستند. ما اصلا بازیکن 600، 700 هزار دلاری در تیم‌مان نداریم. چنین مبالغی را نمی‌توانیم پرداخت کنیم اما بهانه‌ای نداریم از روز اول می‌جنگیم و باید تا روز آخر بهترین عملکرد را داشته باشیم. با بهترین بازیکنان کار را شروع می‌کنیم با بهترین تیم ایران فولاد خوزستان صحبت می‌کند. تا روز آخر می‌جنگیم و زحمت می‌کشیم حمایت شما را نیاز داریم اگر بخواهیم مثل سال‌های قبل مدعی باشیم حمایت شما را نیاز داریم. نباید بگذارید خدشه‌‌ای به این تیم وارد شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------