علی اکبریان: نفس‌های آخر من است!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,علی اکبریان

علی اکبریان بازیکن سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس نزدیک به 10سال است که به‌دلیل همراه داشتن مواد‌مخدر در زندان به سر می‌برد و محکومیت حبس ابد را می‌گذراند. البته او چند سال قبل برای مرخصی چند روز آزاد می‌شود و در همین چند روز آزادی دوباره به سمت مواد‌مخدر می‌رود.

 

همین مسئله برای ماجرای آزادی مشروط او دردسرساز می‌شود و راه عفو را می‌بندد. با این فوتبالیست سابق درباره وضعیت خودش و فوتبال و خیلی چیزهای دیگر گفت‌وگو کردیم.

 

 اوضاعت چطور است؟

متأسفانه نزدیک به 10سال است که در زندان هستم. دیگر بریده‌ام و طاقت هیچ‌چیز را ندارم. تصور کنید 10سال فقط در یک محیط باشی و هیچ کاری نمی‌توانی بکنی؛ آن‌هم من که فوتبالیست حرفه‌ای بودم. همدوره‌های من الان دارند مربیگری می‌کنند و بهترین زندگی را دارند. آن وقت من باید گوشه زندان جوانی‌ام را از دست بدهم و عمرم تمام شود.

 

 به هرحال خودت مقصر بودی.

بله ولی با یک اشتباه همه زندگی‌ام را نباید نابود کنند. 10سال از جوانی‌ام رفت. الان هم پشیمانم و می‌توانم بیرون از زندان به‌کار مربیگری بپردازم و به خیلی‌ها کمک کنم تا در فوتبال پیشرفت کنند. تجربیات من می‌تواند الگویی برای فوتبالیست‌های جوان باشد که ببینند انتهای خلاف کجاست.

 

  از اهالی فوتبال کاری برایت انجام ندادند؟

شاید باورتان نشود در یک سال و نیم گذشته کل کمکی که اهالی فوتبال به من و خانواده‌ام داشته‌اند فقط 3میلیون تومان بود. 3میلیونی که یک جوان در نیمروز آن را خرج می‌کند. البته من انتظاری ندارم اما خواستم بگویم این کل کمکی بود که در یک سال‌ونیم گذشته به من شد.

 

 کسی دنبال ماجرای آزادی‌ات نیست؟

برخی دوستان پیگیری‌هایی انجام داده‌اند ولی تاکنون کاری صورت نگرفته است اما موضوع مهمی که هست اینکه آقای پروین دارند پیگیری‌های می‌کنند تا با توجه به تخفیف مجازاتی که مدتی است برای مجرمین مواد‌مخدر اعلام شده زمینه آزادی‌ام فراهم شود. امیدوارم با کمک ایشان و دوستان این اتفاق بیفتد.

 

 البته در گذشته انتقاداتی به آقای پروین داشتی.

بله یک سری مسائل مربوط به گذشته بود اما الان آقای پروین پیگیر کارهایم هستند. ان‌شاءالله بتوانند کمکی کنند تا از این گرفتاری بزرگ نجات پیدا کنم. 10سال عذاب‌آور را پشت میله‌های سرد زندان سپری کردم. دخترم هم بزرگ شده است. 10سال است آرزوی بغل کردن دخترم را دارم.

 

 پس هنوز مشخص نیست کی حکم ابدت شکسته شود درست است؟

صحبت‌هایی مطرح می‌شود ولی هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانم. مانده به همت دوستان که پرونده‌ام را پیگیری کنند. برخی بزرگان به‌خصوص چهره‌هایی مانند علی پروین، امیر قلعه‌نویی و علی دایی اگر پیگیر پرونده‌ام بشوند مشکلم ان‌شاءالله حل می‌شود. وقتی من دستگیر شدم دخترم نوشا دوسال و نیم داشت و الان نزدیک به 13سال دارد و اگر او نبود من تا الان 10بار خودکشی کرده بودم. واقعا ما از یاد رفتیم و نفس‌های آخر من است. شاید دیگر بیرون زندان را نبینم.

 

 تو را استقلالی می‌دانند یا پرسپولیسی؟

من  در هر 2تیم بازی کرده‌ام و به هواداران 2تیم احترام می‌گذارم. در زندان هم سخت بازی‌های لیگ به‌خصوص بازی‌های استقلال و پرسپولیس را پیگیری می‌کنم. حتی شرکت پیشکسوتان پرسپولیس در ‌ماه 500هزارتومان به من و 100پیشکسوت دیگر پول می‌داد و من از فروشگاه زندان خرید می‌کردم. شب عید به همه پیشکسوتان این پول را پرداخت کردند اما فقط برای من پرداخت نشد. 

 

 نظرت در مورد عملکرد امسال استقلال و پرسپولیس چیست؟

استقلال در شروع در حد انتظار ظاهر نشد ولی به‌مرور خیلی بهتر شد و توانست بازی‌های قابل‌قبولی را به نمایش بگذرد و نتیجه هم بگیرد ولی واقعیت این است که پرسپولیس امسال نیز مانند دو سه فصل اخیر خیلی خوب بازی می‌کند و خوب هم نتیجه گرفته و و الان هم در صدر جدول قرار دارد. امیدوارم استقلال در این چند بازی که باقی مانده بتواند به پرسپولیس برسد به هرحال هواداران انتظار دارند بعد از چند سال استقلال هم قهرمان لیگ شود.

 

 استقلال و سپاهان شانسی برای قهرمانی دارند یا پرسپولیس سومین جام را هم می‌گیرد؟

به‌نظر من تا هفته آخر باید جنگید. هیچ‌چیز تمام‌شده نیست. به‌نظر من نه‌تنها استقلال بلکه سپاهان و تراکتورسازی هم این شانس را دارند تا به پرسپولیس برسند. فقط مانده که خودشان چطور نتیجه بگیرند. به‌نظر من بازی‌های پرسپولیس نسبت به سایر مدعیان سخت‌تر است. حالا باید ببینیم در این چند هفته باقی مانده چه نتایجی رقم می‌خورد.

 

روزنامه همشهری

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------