دیاباته سرزن، راست پا و پنالتی‌زن



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,شیخ دیاباته
شیخ دیاباته، مهاجم مدنظر تیم فوتبال استقلال در نخستین ساعات دیروز از طریق سی‌آی‌پی فرودگاه امام خمینی(ره) وارد ایران شد. او 31 ساله و متولد کشور مالی است و به احتمال فراوان امروز قرارداد خود را با آبی‌های تهران امضا خواهد کرد. در روزهای اخیر نکات زیادی در خصوص کارنامه حرفه‌ای این بازیکن خوانده و شنیده‌ایم اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به نکاتی که شاید کمتر به آن‌ها پرداخته شده.


 گلزنی به تیم‌های بزرگ
در روزهای اخیر بارها و بارها به گلزنی دیاباته مقابل یوونتوس اشاره شده اما یوونتوس تنها تیم بزرگی نیست که تور دروازه‌اش توسط خرید جدید استقلال به لرزه درآمده است. او علاوه بر گلزنی به یوونتوس توانسته دروازه تیم‌هایی همچون پاری‌سن‌ژرمن، بنفیکا، نیوکاسل، لیون، مارسی و لیل را باز کند.


 پنالتی‌زن
دیاباته پنالتی‌زن قهاری است و در تیم‌های بوردو، متز و نادی امارات پنالتی‌زن اول تیمش بوده است. این در حالی است که یکی از ضعف‌های استقلال در لیگ هجدهم نبود یک پنالتی‌زن آماده بود. خراب کردن پنالتی توسط بازیکنانی مثل وریا غفوری و فرشید اسماعیلی موید این نکته بود که استقلال یک پنالتی‌زن خوب ندارد؛ جایی که همین ضعف سبب شد تا فرشید اسماعیلی پنالتی دربی را خراب کند و از همین بازی و شکست استقلال بود که این تیم وارد حاشیه شد و از قافله قهرمانی عقب ماند. به این ترتیب اصلا بعید نیست که دیاباته در لیگ نوزدهم پنالتی‌زن اول آبی‌ها باشد.


 راست پا و سرزن
او تاکنون 246 بار با تیم‌های مختلف پا به مستطیل سبز گذاشته که حاصل آن 112 گل بوده است. او ذاتا راست پاست و بیشتر گل‌های خود را با پای تخصصی به ثمر رسانده است. مهاجم جدید استقلال 69 گل با پای راست، 31 گل با ضربه سر و 12 گل نیز با پای غیرتخصصی یعنی پای چپ وارد دروازه رقبا کرده است.


 دومین بلندقد تاریخ استقلال
پادوانی، مدافع برزیلی و سابق استقلال با یک متر و 97 سانتی‌متر بلندقامت‌ترین بازیکن تاریخ استقلال است. حالا شیخ دیاباته با یک متر و 95 سانت به عنوان دومین بازیکن بلندقد تاریخ استقلال در لیگ برتر به میدان خواهد رفت. با حضور شیخ دیاباته، لیگ نوزدهم 3 بازیکن یک متر و 95 سانتی دارد؛ بیرانوند، دیاباته و کی‌روش استنلی البته در صورت ماندن در لیگ برتر ایران.


 قرارداد 600 هزار دلاری
ظاهرا دیاباته به استقلال پیشنهاد ۶۰۰ هزار دلار برای یک فصل بازی در لیگ ایران را داده است. با علاقه استراماچونی، استقلالی‌ها نیز درصدد جذب مهاجم مالیایی برآمدند. نکته منفی در این ماجرا دستمزد بالای بازیکن مورد نظر استراماچونی است که به پول ایران چیزی حدود ۸ میلیارد تومان می‌شود و حالا این سوال در ذهن هواداران استقلال نقش بسته که این مهاجم ۳۱ ساله با دستمزد گزافی که طلب کرده آینده روشنی در لیگ ایران خواهد داشت یا او هم به جمع لشگر پرتعداد خارجی‌های بی‌کیفیت تاریخ باشگاه استقلال اضافه می‌شود.


 افتخارات
دیاباته در فصل 13-2012 با بوردو قهرمان جام حذفی فرانسه شده که بدون شک مهمترین افتخار او محسوب می‌شود. او در بازی فینال مقابل اویان 2 گل زد، یک پنالتی از دست داد و در برتری 3-2 بوردو بدون شک ستاره زمین بود. جالب این‌که او گل سوم را در دقیقه ۸۹ به ثمر رساند. همچنین نایب قهرمانی در فصل 08-2007 در لیگ فرانسه همراه بوردو از دیگر افتخارات اوست. ‌‌دیاباته ۲۱ بازی ملی و ۱۳ گل دارد که‌ در تیم‌های ملی آمار بسیار خوبی است. او ۱۹ بار هم در رقابت‌های لیگ اروپا در لباس تیم‌های بوردو و عثمانلی‌اسپور بازی کرده است.‌

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------