پرسپولیس در دنیای وارونه‌؛ ۶ دروازه‌بان و فقط یک مهاجم!



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,کالدرون

با جذب تنها یک مهاجم و حفظ بازیکنان فصل پیش، پرسپولیس یک تیم کامل بود. حالا اما تیمی است ناموزون که در یک پست چندین و چند بازیکن هم‌سطح دارد و در پستی دیگر تنها یک بازیکن.

این ناموزونی طوری چشم را می‌زند که دیگر حتی نیازی نیست به شمارش نفر به نفر و پست به پست بازیکنان. الان دیگر همه می‌دانند که پرسپولیس بیش از هر بازیکن دیگری به یک گلزن ششدانگ نیاز دارد. این نیازِ فصل پیش تیم برانکو هم بود که نه با گادوین منشا برطرف شد و نه با آمدن ماریو بودیمیر.

در واقع درستش این است که بگوییم بعد از مهدی طارمی، پرسپولیس تنها یک مهاجم داشته؛ علی علیپور، آقای گل لیگ هفدهم که این عنوان را در لیگ هجدهم به رقبای برزیلی‌اش یعنی کی‌روش استنلی و لوسیانو پریرا باخت.

او در این دو سال غیر از منشا و بودیمیر، کنار سیامک نعمتی و مهدی ترابی و امید عالیشاه هم بازی کرده اما مشکل اینجاست که هیچکدام از آنها مهاجم نیستند و حتی نتوانستند نقش مهاجم سایه را برای علیپور بازی کنند. نقشی که خودِ او در دو فصل آقای گلی طارمی، به بهترین شکل از پس آن برآمده بود.

حالا اما علیپور در خط حمله پرسپولیس تنهاست و البته پرسپولیس شانس آورد که او را از دست نداد. علی علیپور تنها مهاجم تخصصی تیم فعلی پرسپولیس است و مدیران باشگاه بدون توجه به این موضوع مهم، برای پست‌های دیگر بازیکن می‌خرند. البته مهدی شریفی، محمدامین اسدی و سعید کریمی هم هستند برای کمک به او اما تجربه‌شان آنقدر زیاد نیست که کادر‌فنی از موفقیت آنها در تیمی به بزرگی پرسپولیس مطمئن باشد.

کما اینکه هر سه بازیکن در تیم برانکو نیمکت‌نشین بودند و شریفی که باتجربه‌تر از دو نفر دیگر است، در همان چند بازی هم که به میدان رفت، نقش هافبک راست را ایفا کرد.

باشگاه اما همانطور که به خالی بودن خط حمله بی‌توجه است، به درخواست‌های گابریل کالدرون برای جذب مهاجم هم توجهی نشان نمی‌دهد. سرمربی آرژانتینی پرسپولیس مهاجم خواسته و پیشنهادش هم مهاجم ایرانی است که هماهنگ شدنش با تیم خیلی زمان نبرد اما مدیران باشگاه هر روز یک مهاجم خارجی به او معرفی می‌کنند. مهاجمانی که البته تا امروز همه رد شده‌اند.

البته بقیه خریدهای پرسپولیس هم با نظر و تأیید سرمربی نبوده‌اند که در مورد مهاجم چنین انتظاری داشته باشیم. فعلا مدیران باشگاه با این توجیه که کالدرون تازه به فوتبال ایران آمده و شناخت کافی از بازیکنان ندارد، به سلیقه خودشان بازیکن می‌خرند و دلیل ناموزون شدن تیم هم همین است. آنها می‌توانستند با خرید تنها یک مهاجم، پرسپولیس را تکمیل کنند اما در عوض تا توانستند، هافبک خریدند.

پرسپولیس احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، آدام همتی، سروش رفیعی و سعید حسین‌پور را داشت که حالا فرشاد احمدزاده و وحید امیری هم به آنها اضافه شده‌اند.

بدتر از آن، تلاش عجیب مدیران باشگاه برای خرید دروازه‌بان است. حال آنکه پرسپولیس با علیرضا بیرانوند (دروازه‌بان اول)، بوژیدار رادوشویچ (دروازه‌بان دوم) و ابوالفضل درویش‌وند (دروازه‌بان سوم) دیگر نیازی به دروازه‌بان ندارد اما در همین چند روز دو دروازه‌بان خریده! آنها ابتدا ساسان زمانه را که فصل پیش پیراهن استقلال را به تن داشت، به‌عنوان دروازه‌بان تیم امید به پرسپولیس آوردند و جالب‌تر اینکه او را با تیم اصلی به اردوی ترکیه فرستادند. حالا هم آرش شرقی دروازه‌بان سابق ذوب‌آهن و سپاهان که مثل درویش‌وند و زمانه سهمیه زیر ۲۳ سال به حساب می‌آید، به تمرینات پرسپولیس در اردوگاه کارتپه اضافه شده است.  با وجود بیرانوند، رادوشویچ و درویش‌وند آیا پرسپولیس واقعا کمبود دروازه‌بان داشت که دو دروازه‌بان دیگر هم بخرد؟ سوال دیگر اینکه دروازه‌بانی که می‌گویند برای تیم امید خریداری شده چرا باید به اردوی تیم بزرگسالان در ترکیه فرستاده شود؟

پرسپولیسی‌ها البته انگار هنوز از خرید دروازه‌بان سیر نشده‌اند که دیروز یک دروازه‌بان دیگر را هم جذب کردند. امیرحسین بیات دروازه‌بان ۲۱ ساله‌ای است که سابقه حضور در تیم‌های پیکان و نفت تهران را دارد و با قراردادی سه ساله به فهرست بازیکنان زیر ۲۳ سال پرسپولیس اضافه شده است. البته شاید هدف باشگاه، همچنان رد کردن رادوشویچ است و دارد برای او جانشین جور می‌کند اما هر چه هست، پرسپولیس در صورت جذب آرش شرقی سه دروازه‌بان سوم خواهد داشت. همانطور که در وینگر چپ، چهار بازیکن تخصصی دارد و در وینگر راست و دفاع وسط هم شرایطی مشابه خواهد داشت و این در حالی است که گابریل کالدرون هر روز سراغ مهاجم جدید را از مدیران باشگاه می‌گیرد.

سروش و مصلح

در فهرست مازاد
با تصمیم سرمربی آرژانتینی پرسپولیس، دو بازیکن از فهرست بزرگسالان این تیم خارج شدند و در اختیار باشگاه قرار گرفتند. سروش رفیعی و شایان مصلح دو بازیکنی هستند که گابریل کالدرون از شرایط بدنی و فنی آنها ابراز نارضایتی کرد و پس از بررسی و آنالیز تمرینات و با توجه به شرایط و نیازهای تیم و همینطور تفکرات فنی خودش، آنها را به‌عنوان بازیکن مازاد به باشگاه معرفی کرده است.

ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------