آیا لیگ برتری‌ها موافق تعویق مسابقات هستند؟



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,قرعه کشی مسابقات لیگ

 اگر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، لیگ برتر نوزدهم از 10 روز دیگر آغاز می‌شد. اما نه تنها دهم مرداد لیگ برتر شروع نمی‌شود بلکه اصلاً معلوم نیست کی این اتفاق می‌افتد! تیم‌ها دوران آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارند و غالباً اردوی برون مرزی‌شان را هم به اتمام رسانده‌اند اما زمان آغاز لیگ فعلاً مشخص نیست. رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش درخصوص زمان آغاز لیگ نوزدهم شرط‌هایی را مطرح کرد که عملی شدن آنها در همه استان‌ها در مدت زمان کوتاه کمی بعید است. در واقع اگر قرار باشد همه شروط مهدی تاج محقق شود، فصل جدید لیگ ‌برتر به این زودی‌ها شروع نخواهد شد. چراکه تاج روی اساسی‌ترین مشکلات فوتبال ایران دست گذاشت؛ مشکلاتی که مطمئناً باید روزی حل شوند تا فوتبال ایران فقط در اسم حرفه‌ای نباشد.


بررسی وضعیت استان‌ها و شهرهایی که در لیگ ‌برتر تیم دارند و باید در فصل جدید از حریفان میزبانی کنند، نشان می‌دهد از بین رفتن صد درصدی مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی و فرصت زیادی است. از بین استان‌های میزبان در لیگ نوزدهم به نظر می‌رسد که تنها تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و اهواز امکان این را دارند که به شرط‌های گذاشته شده عمل کنند. نکته مهم‌تر اینکه 5 استان ذکر شده فقط 8 تیم لیگ نوزدهم را شامل می‌شوند و سایر تیم‌ها مربوط به استان‌هایی هستند که عملی شدن شرط‌ها در آنها کمی سخت به نظر می‌رسد و حداقل اینکه نیازمند زمان بیشتری است.


حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال که کمیته استیناف حکم محرومیت 5 ساله‌اش توسط کمیته اخلاق را  لغو کرد تا همچنان در پست خود باقی بماند، در گفت‌وگو با سایت سازمان لیگ به وظایف این نهاد اشاره کرد و گفت: «برگزاری مناسب و استاندارد مسابقات لیگ برتر یکی از وظایف اصلی سازمان لیگ است و در این راستا نیز فدراسیون و سازمان لیگ تلاش کرده‌اند تا نوزدهمین دوره لیگ برتر در شرایطی مطلوب‌تر برگزار شود. استانداردسازی ورزشگاه‌ها، فروش بلیت الکترونیک، شماره‌دار شدن صندلی‌ها و همچنین ایجاد وضعیت مطلوب‌تر ایمنی برای تماشاگران هم از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می‌شود و هم خواسته شورای امنیت کشور است و هیچ کدام از باشگاه‌های لیگ برتری تاکنون استانداردسازی و تجهیز نهایی ورزشگاه خود را برای آغاز مسابقات به طور رسمی به سازمان لیگ اعلام نکرده‌اند و چنانچه نتوانند ورزشگاه‌های خود را آماده کنند، مسابقات این تیم‌ها در شهر و استان بی‌طرف و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.» عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این رابطه به ایرنا گفت: «از ۱۶ تیم برتر که دارای ورزشگاه هستند، برخی استانداردهای متناسب با AFC را ندارند که بدون داشتن استانداردها امکان برگزاری مسابقه فراهم نیست.

 

البته مسابقه بدون تماشاگر هم خوب نیست اما اینکه در هر ورزشگاهی بخواهیم مسابقه برگزار کنیم و از امکانات و کمبودها چشم‌پوشی کنیم، پذیرفته نیست.» جواد زرینچه، سرپرست استقلال هم درباره تعویق لیگ نوزدهم به میزان، گفت: «مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را در این خصوص مطرح کرده که درست است. ضمن اینکه اگر بازی‌ها عقب بیفتد، به سود استقلال است، چون چند بازیکن هنوز به تمرینات اضافه نشده‌اند و ما اگر زمان بیشتری داشته باشیم، به نفع‌مان است.» مهدی تارتار، سرمربی نفت مسجدسلیمان درباره اینکه یکی از ورزشگاه‌های غیر استاندارد، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان است، گفت: «بله و مسئولان استانی هم سخت در تلاش هستند تا نواقص ورزشگاه ما برطرف شود. یکی از دلایلی که من نفت مسجدسلیمان را انتخاب کردم، هواداران پرشور آن بود. انتظار دارم تا مسئولان استانی هرچه سریع‌تر نواقص ورزشگاه را برطرف کنند تا بتوانیم از حمایت هواداران‌مان استفاده کنیم.» در این میان، رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی هم چنین نظر داد: «برای ما فرقی نمی‌کند که لیگ چه زمانی شروع می‌شود. شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است.»

اعلام تاریخ قرعه‌کشی و شروع لیگ یک
در حالی که هنوز تاریخ شروع و حتی قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور مشخص نشده، دیروز اعلام شد که لیگ دسته اول از 26 مرداد آغاز می شود و قرعه‌کشی آن هم شنبه 5 مرداد در هتل آکادمی فوتبال انجام می شود.

 

روزنامه ایران

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------