استقلال رویایی یا ناکامی تکراری؟!



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,استقلال

با گذشت حدود 2 ماه از آغاز رسمی نقل و انتقالات لیگ نوزدهم، 16‌تیم لیگ برتری کم‌کم خود را برای تکمیل لیست و اعلام لیست نهایی به سازمان لیگ آماده می‌کنند. قطعا مثل هر فصلی لیست نهایی پرسپولیس و استقلال زیر‌ذره‌بین رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان است و کوچکترین اتفاقات نقل‌و انتقالاتی سرخابی حتی اگر شایعه باشد به دقت رصد می‌شود. پرسپولیس و استقلال فصل جدید را با 2 سرمربی جدید آغاز خواهند کرد و قابل پیش‌بینی بود که با حضور گابریل کالدرون و آندره‌آ استراماچونی مربیان آرژانتینی و ایتالیایی در راس کادرفنی سرخابی 2 تیم محبوب پایتخت دچار تغییر و تحول زیادی شوند اما کمتر کسی فکر می‌کرد که در استقلال سونامی بیاید! به جرات می‌توان گفت آبی‌های پایتخت‌ فصل گذشته پرستاره‌ترین تیم لیگ بودند و نیمکت‌شان با تیم داخل زمین برابری می‌کرد. پرستاره بودن شاید یک امتیاز باشد اما اگر باشگاه نتواند به تعهدات مالی و غیرمالی‌اش در قبال بازیکن عمل کند و سرمربی از مدیریت تیم عاجز باشد، همین امتیاز و پوئن مثبت بلای جان آن تیم می‌شود.

 
امید نورافکن، اللهیار صیادمنش، امیرحسین اسماعیل‌زاده، روح‌ا... باقری، سیدمهدی رحمتی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، آرمین سهرابیان، آیاندا پاتوسی، اسماعیل گونسالوس، پژمان منتظری، روزبه چشمی، طارق همام، گادوین منشا، زکریا مرادی و پورمحمد و خسرو حیدری که پایان فصل خداحافظی کرد، 17 بازیکنی هستند که به دلایل متعدد و متفاوت از استقلال جدا شده‌اند و لیست خروجی آبی‌ها در صدر جدول نقل‌و انتقالات قرار گرفته است. در‌واقع استقلال با 17 خروجی که البته احتمال دارد با حذف محسن کریمی و جدایی رضا آذری به عدد 19 هم برسد، رکورد عجیبی ثبت کرده که شاید در تاریخ لیگ برتر بی‌نظیر باشد. در مقابل استقلال تا امروز آرش رضاوند، سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته، عارف غلامی، علی دشتی، محمد بلبلی، مسعود ریگی و میلاد باقری را جذب کرده و در حال مذاکره با ابوالفضل رزاق‌پور و مانوئل پوچارلی و یک مدافع سوریه‌ای است تا لیست خود را تکمیل کند.
 
این تغییر و جابه‌جایی زیاد که خود یک رکورد تازه در لیگ برتر است مخالفان و موافقانی دارد و گمانه‌زنی‌ها درباره آینده استقلال پوست‌انداخته، از منفی محض تا مثبت صرف نوسان دارد. عده‌ای بر این باورند که استقلال در چند فصل گذشته به واسطه خرید‌های احساسی و هیجانی منصوریان و شفر و مدیریت سابق باشگاه به شدت متورم و حجیم شده بود و تعداد بالای بازیکنان این تیم که برخی از آن‌ها فقط دقایقی بازی کرده بودند، هزینه زیادی به باشگاه بابت دستمزد و اسکان و سایر تعهدات تحمیل می‌کرد. به زعم این عده این رژیم سفت و سخت و این ریزش شدید برای آبی‌ها لازم بود تا سبک‌تر و جوان‌تر شوند و با ایده‌های جدید آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی لیگ را آغاز کنند. موافقان دگردیسی استقلال اعتقاد دارند با توجه به تغییر تفکرات مدیریتی و فنی این ریزش و خانه‌تکانی لازم بوده و آبی‌ها با چهره جدید می‌توانند شگفتی‌ساز شوند و به موفقیت برسند.
 
در مقابل عده‌ای هم هستند که خروج 17‌بازیکن از استقلال را یک آفت برای این تیم می‌دانند و اعتقادشان بر این است که رفتن بازیکنان باتجربه‌ای چون رحمتی، منتظری، چشمی و حیدری و نبود بازیکن بزرگتر در تیم به استقلال لطمه خواهد زد. علاوه بر این جدایی 17 بازیکن و حضور چندین بازیکن جدید هماهنگی و‌ هارمونی تیم را دشوار می‌کند و زمان‌بر است و شاید استقلال چند هفته و شاید هم نیم فصل نخست را بابت همین موضوع از دست بدهد و ناکامی این تیم در فصل آتی هم تداوم یابد. منتقدان دگردیسی استقلال این حجم از تغییر و جابه‌جایی را غیرحرفه‌ای قلمداد می‌کنند و معتقدند نباید در سال اول حضور استراماچونی انتظار معجزه و موفقیت داشت، بخصوص این‌که میانگین سنی استقلال هم به شدت پایین آمده است.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------