آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

بررسی ترکیب احتمالی آبی‌های پایتخت در لیگ نوزدهم



ااخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,تیم استقلال

استقلال در لیگ هجدهم فراز‌و نشیب‌های زیادی داشت و حالا این تیم قرار است با تغییرات گسترده پا به لیگ نوزدهم بگذارد. استقلالی‌ها به اندازه یک تیم کامل درون زمین به همراه یک نیمکت کامل، بازیکن از دست داده‌اند و جای هیچ تردیدی نیست که در لیگ نوزدهم چهره کاملا متفاوتی را از این تیم خواهیم دید. البته با بررسی خروجی‌ها و خریدهای جدید استقلال پیش‌بینی ترکیب و چهره جدید آبی‌ها کار سختی نیست. در اینجا قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ترکیب احتمالی استقلال در لیگ نوزدهم. برای رسیدن به ترکیب اصلی استقلال قبل از هر چیز به سراغ سیستم مورد علاقه استراماچونی خواهیم رفت. این مربی ایتالیایی یکی از طرفداران پر‌و پا قرص سیستم 1-3-2-4 است و به احتمال فراوان استقلال هم با همین سیستم در لیگ نوزدهم به مصاف رقبا خواهد رفت. حالا باید ببینیم در این سیستم کدام بازیکنان انتخاب سرمربی ایتالیایی آبی‌ها خواهند بود.


 دروازه‌بان
سید‌حسین حسینی انتخاب اول استراماچونی در درون دروازه خواهد بود. استقلالی‌ها احتمالا در ادامه مهلت نقل‌و انتقالات یک دروازه‌بان هم به عنوان دروازه‌بان دوم جذب خواهند کرد تا در‌کنار مهدی نوراللهی جوان کادر دستکش به دست‌های استقلال تکمیل شود.


 خط دفاعی
همان‌طور که در بالا اشاره کردیم خط دفاع استقلال یک خط دفاعی 4 نفره خواهد بود. در طول فصل گذشته محمد دانشگر، پژمان منتظری، روزبه چشمی و آرمین سهرابیان در قلب دفاعی آبی‌ها به میدان رفتند که حالا از این جمع تنها محمد دانشگر حضور دارد. استقلالی‌ها 2 مدافع تخصصی در این پست به خدمت گرفته‌اند که سیاوش یزدانی و میلاد باقری هستند و به احتمال زیاد یزدانی به عنوان زوج دانشگر در قلب خط دفاعی جای خواهد گرفت. در دفاع راست استراماچونی کار سختی برای انتخاب نخواهد داشت و وریا غفوری انتخاب نهایی این مربی ایتالیایی خواهد بود. اما در دفاع چپ شرایط کاملا متفاوت است و عملکرد ناامیدکننده زکی‌پور باعث شده تا مربی استقلال در انتخاب دفاع چپ به مشکل بخورد. گفته می‌شود استقلال به دنبال جذب یک دفاع چپ خارجی است و اگر موفق نشود عارف غلامی گزینه استرا در این پست خواهد بود.


 خط هافبک
استراماچونی در ترکیب خود از 2 هافبک تدافعی استفاده خواهد کرد. اصرار استرا برای حفظ علی کریمی نشان می‌دهد که این بازیکن یکی از انتخاب‌های اصلی مربی ایتالیایی استقلال است. در‌کنار علی کریمی هم به احتمال زیاد فرشید باقری بازی خواهد کرد و مسعود ریگی هم می‌تواند دیگر گزینه استرا باشد. اما مهم‌ترین دغدغه استراماچونی برای لیگ نوزدهم انتخاب هافبک بازیساز است. پلی‌میکر تخصصی استقلال در فصل گذشته آیاندا پاتوسی بود که تبدیل به جنجالی‌ترین بازیکن جدا شده این تیم شد. حالا آرش رضاوند پلی‌میکر فصل گذشته سایپا می‌تواند گمشده آن‌ها در این پست باشد. داریوش شجاعیان نیز در چند بازی دوستانه در این پست حساس محک خورد. به این‌ترتیب برای پشت هافبک بازیساز انتخاب استرا از بین رضاوند و شجاعیان خواهد بود. 2 وینگر نیز ترکیب خط هافبک آبی‌ها را تکمیل خواهند کرد که یکی از آن‌ها قطعا فرشید اسماعیلی است. دیگر وینگر استقلال در لیگ نوزدهم نیز به احتمال فراوان علی دشتی خواهد بود که در بازی‌های دوستانه به خوبی جواب اعتماد کادر فنی را داده است. محمد بلبلی و مهدی قائدی هم احتمالا به‌عنوان بازیکنان ذخیره می‌توانند در این پست به ترکیب اضافه شوند.


 مهاجم
آبی‌پوشان در پست مهاجم هم کم تغییر نداشته‌اند. فصل گذشته منشا، ایسما، تبریزی، صیادمنش، باقری، آقایی و گرو مهاجمان تخصصی بودند که در این پست به میدان رفتند. از ۷ مهاجم تخصصی فصل گذشته آبی‌پوشان تنها تبریزی و آقایی باقی مانده‌اند و به ازای همه مهاجمان جدا شده تنها شیخ دیاباته به لیست آبی‌ها اضافه شده است؛ بازیکنی که انتخاب اول استرا در خط حمله خواهد بود.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------