سریال قهر و ناهماهنگی در کمدی برترین‌های فوتبال ایران/ صدای تاج هم درآمد



مراسم برترین‌های فصل پیش فوتبال ایران دیشب با حواشی عجیبی به اتمام رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاید هواداران فوتبال ایران خیلی خوش شانس بودند که عصر شنبه ۲ شهریور یکی از مضحک‌ترین مراسم‌های تاریخ برگزاری جشن برترین‌های فوتبال کشورمان به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش نشد تا دست کم آن‌ها برخلاف حاضران در سالن نیمه خالی رویال هال هتل اسپیناس پالاس، از تماشای صحنه‌های عجیب این مراسم حسرت نخورند.

ناهماهنگی به کلید واژه مراسم برترین‌ها تبدیل شده بود و مسئولان برگزاری مراسم برای نشان دادن این ناهماهنگی اصرار بیش از اندازه‌ای داشتند.

اولین نکته بارز درباره جشن برترین‌ها این بود که با توجه به نقش محوری سازمان اقتصادی فوتبال ایران در برگزاری آن، برخی مدیران سازمان لیگ مانند حیدر بهاروند (رئیس سازمان لیگ) سعید فتاحی (مدیر کمیته مسابقات) و حجت الله بهمنی (مدیر روابط عمومی) که سال‌های گذشته مراسم زیرنظر آن‌ها برگزار می‌شد کاملا از زیر بار اشتباهات اجرایی مراسم امسال شانه خالی کرده و به نظر می‌رسید هیچگونه مسئولیتی را در این زمینه قبول نمی‌کنند.

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,برترین های فوتبال ایران


محمد صادق دروگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال و شرکت مجری تبلیغات محیطی لیگ بار اصلی مراسم را روی دوش گرفته بودند و به جز برخی مسئولان سازمان لیگ سایرین تنها نظاره گر فعالیت آن‌ها بودند.

در روز‌های اخیر زمان دقیق برگزاری مراسم ۱۶:۳۰ اعلام شده بود، اما درحالیکه بسیاری از مدعوین در لابی سالن حضور داشتند شایعه عجیبی در محل پخش شد مبنی بر اینکه مسئولان سالن به دلیل تاخیر در واریز مبلغ حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای اجاره آن از سوی برگزار کنندگان مراسم، اجازه وارد شدن چهره‌های فوتبالی به سالن را نمی‌دهند. موضوعی که البته در پایان از سوی درودگر و مدیر سالن رد و دلایلی مانند مشخص نبودن پخش تلویزیونی مراسم به عنوان عامل این تاخیر مطرح شد.

در نهایت جشن برترین‌ها با حدود ۲ ساعت تاخیر آغاز شد، اما کیفیت برگزاری آن در حدی بود که حتی مهدی تاج هم به آن اعتراف و از منتقدان درخواست کرد انتقادهایشان را جای فدراسیون به سازمان لیگ انتقال دهند.

سال‌های گذشته عادت کرده بودیم مراسم برترین‌ها را در سالن پر از جمعیت مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد ببینیم و البته در زمان معرفی برترین‌ها هم کری جالبی بین هواداران سرخابی و برخی مواقع سایر تیم‌ها ایجاد می‌شد، اما امسال اگر تشویق‌های معدود افراد منتسب به جمعیت حامیان هواداران فوتبال ایران و شیطنت‌های برخی خبرنگاران و عکاسان نبود، سالنی که صندلی‌های خالی اش بیشتر از تعداد حاضران بود کاملا سوت و کور می‌شد.

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,برترین های فوتبال ایران


برخی انتخاب‌ها به ویژه معرفی شدن مهدی کیانی، کاپیتان سپاهان به عنوان برترین هافبک سال فوتبال ایران و تا حدی اللهیار صیادمنش، مهاجم سابق استقلال و فعلی فنرباغچه ترکیه هم تا حدی عجیب به نظر می‌رسید.

کیانی در بهترین سال‌های دوران بازی اش هیچگاه بین سه کاندیدای کسب جایزه برترین هافبک فوتبال کشورمان قرار نگرفت، اما به نظر می‌رسد عوامل برگزاری مراسم برای دلخور نشدن نایب قهرمان لیگ هجدهم تصمیم گرفتند در اقدامی عجیب کاپیتان زردپوشان دیار نصف جهان را به عنوان برترین هافبک فصل پیش فوتبال ایران انتخاب کنند. در همین تیم سپاهان بازیکنی مانند محمد کریمی که فصل پیش بهترین پاسور لیگ برتر شد عملکرد بهتری نسبت به کیانی داشت، اما نام این هافبک جوان حتی بین سه بازیکن کاندیدای کسب جایزه بهترین پدیده هم قرار نگرفت. شاید اگر خود مهدی کیانی هم می‌خواست این جایزه را از بین احمد نوراللهی، آیاندا پاتوسی و خودش به یک نفر بدهد بی شک با تامل بیشتری به کیفیت هافبک محجوب پرسپولیس در فصل گذشته نگاه می‌کرد.

احمد نوراللهی در لیگ هجدهم و جام حذفی بهترین عملکرد کل دوران فوتبالش را ارائه کرد و با این کارنامه خوب جزء مسافران تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم قرار گرفت، اما جایزه بهترین هافبک سال را در کمال تعجب به کیانی واگذار و با حالت قهر سالن را ترک کرد.

دیگر نقش آفرین‌های سریال قهر در مراسم برترین‌ها وریا غفوری و محمد نادری بودند که پس از اعلام اسم علیرضا بیرانوند و صیادمنش به عنوان بهترین بازیکن و پدیده سال با چهره‌ای درهم و گرفته سالن را ترک کردند و حتی یکی از همراهان مدافع پرسپولیس در اقدامی عجیب یک خبرنگار را به این تهدید کرد دیگر اجازه نمی‌دهم بازیکنان این تیم با تو مصاحبه کنند که اگر میانجیگری نادری نبود، صحنه زشتی در حاشیه مراسم ایجاد می‌شد. شجاع خلیل زاده هم با دلخوری سمت منزل رفت.

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,برترین های فوتبال ایران


البته یحیی گل محمدی، سرمربی شهر خودرو هم که شاید تصور می‌کرد با غیبت امیر قلعه نویی و خداحافظی برانکو ایوانکوویچ از فوتبال ایران شانس بالایی برای انتخاب به عنوان برترین سرمربی داشته باشد پس از اعلام نام سرمربی کروات سابق پرسپولیس با حالتی برافروخته از سالن خارج شد.

نسبت به سال‌های پیش آیتم هایی مانند معرفی برترین باشگاه و بازیکن فوتبال ساحلی بانوان، برترین تیم، بازیکن، دروازه بان، مربی، بازیکن اخلاق، آقای گل فوتسال بانوان، برترین مربی، بازیکن، دروازه بان و تیم فوتسال آقایان، برترین داور فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان، بهترین داور لیگ برتر فوتسال، بهترین پاسور لیگ برتر فوتبال آقایان از مراسم حذف شده بود که جواب قانع کننده‌ای هم برای آن نیست.

از طرفی مشخص نشد چرا چهره‌هایی مانند وینگو بگوویچ و لوسیانو پریرا با وجود اینکه تیمشان مانند سپاهان روز برگزاری مراسم بازی نداشت در جشن شرکت نکردند و برای چهره‌های دعوت شده از تیم سپاهان با علم به برگزاری بازی این تیم با شاهین شهرداری بوشهر همزمان با جشن برترین‌ها صندلی رزور شده است.

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,برترین های فوتبال ایران


یکی دیگر از نکات عجیب این مراسم رونمایی نشدن از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران بود. پیش از این محمد صادق درودگر اعلام کرده بود در جشن برترین‌ها از پیراهن‌هایی که قرار است شاگردان مارک ویلموتس در بازی‌های دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی استفاده کنند رونمایی می‌شود، اما چنین کاری صورت نگرفت و با وجود اینکه وحید جعفری، نماینده شرکت آل اشپورت در خاورمیانه دلیل این بحث را تاخیر در اعلام زمان برگزاری جشن برترین‌ها به این شرکت مطرح کرد، اما اینگونه به نظر می‌رسد که ترخیص نشدن اجناس آل اشپورت از گمرک فرودگاه امام خمینی دلیل اصلی منتفی شدن رونمایی از پیراهن تیم ملی بوده است.

متفاوت بودن تندیس‌های اهدایی به بانوان و آقایان هم دیگر سوژه‌ای بود که منجر به اعتراض برخی جایزه دریافت کنندگان مراسم شد.

در پایان حسرت اهالی فوتبال برای برگزاری مراسمی خوب و بدون حرف و حدیث در جشن برترین‌ها یک سال دیگر تمدید شد و امیدواریم مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با رفع این اهمال‌ها از سال آینده برنامه ریزی منظم و دقیق تری برای اجرای مراسم داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------