تیم امید تیم کیست؟ فرهاد مجیدی سرمربی کجاست؟



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,فرهادمجیدی

 ۱- تیم امید یا تیم المپیک ایران نه این‌بار بلکه در ادوار گذشته و سال‌هایی که ما به خاطر داریم، همیشه با یک بحران مواجه بود. این تیم بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک سرگردان است. نام المپیک را یدک می‌کشد و به کمیته ملی المپیک اتصال پیدا می‌کند و نام تیم امید فوتبال ایران را نیز بر خود می‌گذارد و در تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال جا می‌گیرد. قدرت تصمیم‌گیری درباره تیم المپیک نیز به شکلی سنتی همیشه بین این دو نهاد تقسیم می‌شود. گاهی فدراسیون فوتبال برای اینکه بتواند در هزینه‌های تیم امید از کمیته ملی المپیک کمک بگیرد، این تقسیم قدرت در تصمیم‌گیری را می‌پذیرد. فدراسیون فوتبال درباره تیم امید تصمیمات عجیب‌تری هم پیش‌ترها گرفته. کنترات دادن تیم امید به حبیب کاشانی برای تأمین هزینه‌ها را از یاد نبرده‌ایم. حمید استیلی از همان دوران به تیم امید متصل شد تا این‌بار نیز خود چیزی شبیه همان ساز و کار مدیریت کنتراتی تیم امید را به دست آورد.


۲- حرف‌های چند روز پیش فرهاد مجیدی، سرمربی تیم امید درباره دخالت در تصمیماتش تکان‌دهنده بود. او از اکبر محمدی نام برد که اجازه نداده سرمربی در انتخاب دستیارانش آزادانه تصمیم بگیرد و گزینه‌های او را مردود کرده: «بعضی از اعضای کمیته فنی مثل اکبر محمدی با حضور دستیارانم مخالفت کردند. برای من جای سؤال است که چطور افرادی که رزومه خاصی ندارند درباره حضور یک دستیار خارجی با رزومه در تیم امید مخالفت می‌کنند. البته آنها خودشان گزینه‌هایی را در نظر داشتند که مورد تأیید من قرار نگرفت.» مجیدی حتی از دخالت در انتخاب بازیکنان حرف زد و آینده‌ای را نوید داد که خودش بتواند انتخاب‌کننده بازیکنان باشد: «اگر دخالت نکنند و اجازه بدهند من کارم را انجام دهم، با نفراتی که خودم دعوت خواهم کرد شرایط بهتری رقم خواهد خورد. با تمام احترامی که برای کادرفنی قبلی قائلم، به نظرم در لیگ ایران بازیکنان بهتر و باکیفیتی حضور دارند که جای‌شان در تیم امید خالی بوده.»


فرهاد مجیدی واضح و علنی از دخالت‌های گسترده‌ای درباره انتخاب دستیار و انتخاب بازیکن در تیم امید حرف زده و فدراسیون فوتبال هنوز بعد از چند روز درباره این فاجعه توضیح نداده است. فدراسیون اگر به سرمربی‌اش در مسائلی مثل انتخاب دستیار و حتی انتخاب بازیکن اعتماد ندارد، چگونه همکاری‌اش را با سرمربی ادامه می‌دهد؟


کمیته فنی فدراسیون فوتبال که در تیم‌های ملی معمولاً نقش شفافی ندارد، آیا در تیم ملی هم می‌تواند دستیارهای مارک ویلموتس را تأیید نکند و برای تیم ملی بازیکن انتخاب کند؟ فدراسیون فوتبال اگر می‌خواهد کمیته فنی با این گستره اختیارات داشته باشد، باید این روش را شفاف اعلام کند تا شائبه‌ای ساخته نشود. اکنون اما کار از شائبه گذشته و دخالت‌ها علنی شده‌اند. درباره نقش حمید استیلی نیز پرسش‌هایی مطرح است. آیا او با این رویه همراه است و دخالت در کار سرمربی در این حد و اندازه را منطقی می‌داند؟ اگر استیلی نیز قصد چنین دخالت‌هایی را دارد، چرا در شرح مسئولیت‌های خود در معامله‌ کنترات سرمربیگری را هم اضافه نکرده؟ مدیر تیم امید مسئول مراقبت از حوزه اختیارات سرمربی است اما انگار همه چیز وارونه شده.


۳- دیروز اما اتفاق عجیب‌تری برای تیم امید رخ داد. دیروز، روز گزارش‌هایی بود که در آنها فرهاد مجیدی سازنده یک تیم ناامید لقب گرفت که انتخابی اشتباه برای این تیم بود. یادآوری مخالفت کمیته ملی المپیک با انتخاب فرهاد مجیدی نیز تکمله همه آن گزارش‌ها بود تا مجیدی مربی کت و شلوارپوشی جلوه کند که به درد این تیم نمی‌خورد و خیلی زود باید این پست را ترک کند. فدراسیون ۵ ستاره -با کنایه- نیز مقصر این انتخاب لقب گرفت و تمام. این گزارش‌های شبیه به هم اما از کجا پیدامی‌شوند؟


درباره اینکه فرهاد مجیدی بهترین انتخاب برای تیم امید نبود، می‌توان به نقد‌های غیرسفارشی گوش کرد و البته با بسیاری از انتقادات همراه شد اما فرهاد مجیدی چه خوب و چه بد برای تیم امید انتخاب شد و دخالت‌های بعدی در کار او از جلوه‌های زشت در اداره یک تیم ملی است. مجیدی آنطور که خودش گفته هنوز به انتخاب بازیکن به سلیقه خود نرسیده و این یعنی بازی‌های اخیر تیم امید هدر رفته‌اند. مجیدی اگر بدترین مربی برای تیم امید باشد اما باز هم دخالت‌های گسترده در کار او به معنای بی‌تدبیری در مدیریت تیم امید از سوی همه نهادهای مسئول در تیم امید است. در اعتراض به این دخالت‌های عجیب اما خبری از موج رسانه‌ای نیست.


۴- فرهاد مجیدی سرمربی کجاست؟ این را خودش هم احتمالاً هنوز نمی‌داند. وقتی یک مربی نمی‌تواند دستیارانش را انتخاب کند، حتی نمی‌تواند بازیکنانش را انتخاب کند و فدراسیون فوتبال این رویه غلط را اصلاح نمی‌کند، چرا باید به کارش ادامه دهد؟ فرهاد مجیدی دخالت‌ها را فریاد زده اما کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و حتی حمید استیلی یک جمله نپرسیده‌اند که چرا سرمربی باید تحت چنین فشارهایی کار کند؟

 

 روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------