آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

سعید علی حسینی:کادر فنی زندگی ورزشی ام را نابود کرد



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,سعیدعلی حسینی

مسابقات وزنه‌برداری جهان در تایلند با حضور ایران در جایگاه چهارمی (یک طلا، 2 نقره و 3 برنز) به پایان رسید و حالا وزنه‌برداران کشورمان برای کسب سهمیه المپیک مسابقات گزینشی سوئیس را در پیش دارند. لیست نفرات اعزامی به سوئیس در حالی ارسال شد که نام سعیدعلی حسینی در میان نفرات اعزامی نیست. این در حالی است که وزنه‌برداری ایران پس از خداحافظی بهداد سلیمی برخلاف دو دوره گذشته المپیک در فوق سنگین وزن (105+) شرایط خوبی ندارد. علی داوودی و محسن دادرس، فوق سنگین وزن‌های ایران با عناوین هفتمی و دهمی در تایلند به کار خود پایان دادند و حالا با اعزام نشدن علی حسینی به مسابقات انتخابی، این وزنه‌بردار شانس حضور در المپیک 2020 توکیو را از دست می‌دهد و چه بسا یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در کاروان ایران هم از بین برود.


سعیدعلی حسینی درخصوص از دست رفتن شانس حضور در المپیک 2020 به خبرنگار «ایران» گفت: «متأسفانه فدراسیون برای مسابقات گزینشی سوئیس نام من را در بین نفرات اعزامی قرار نداد، به این دلیل المپیک را از دست دادم. 4 روز پیش از رکوردگیری مسابقات جهانی تایلند از ناحیه کشاله ران آسیب دیدگی داشتم و کادر فنی من را در شرایطی قرار داد که نتوانم به مسابقات جهانی بروم.»


وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان ادامه داد: «من نمی‌توانستم در رکوردگیری شرکت کنم چرا که پزشکان تشخیص داده بودند حضورم در رکوردگیری باعث تشدید مصدومیتم می‌شود. البته مصدومیتم تا زمان اعزام به مسابقات جهانی تایلند برطرف می‌شد اما کادر فنی اسمم را از حضور در این مسابقات خط زد. متأسفانه کادر فنی با پزشکانم صحبتی نداشت و هیچ تدبیر و دلسوزی‌ای هم نکردند. آنها می‌توانستند با پزشکم مشورت کنند و از شرایطم برای حضور در تایلند باخبر شوند. من مدال نقره مسابقات جهانی 2017 امریکا را دارم و جزو سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوم. من کسی نیستم که کادر فنی بی تفاوت از کنارم رد شود اما آنها کاملاً بی تفاوت بودند و نگذاشتند شانسم را در مسابقات جهانی تایلند امتحان کنم. عدم حضورم در رکوردگیری بی‌سابقه نبود و من در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 هم به دلیل مصدومیت رکوردگیری را از دست دادم اما در آنجا نقره گرفتم.»


علی حسینی با اشاره به عملکرد نفرات جایگزینش، علاوه بر انتقاد از کادر فنی افشاگری هم کرد: «محسن دادرس جایگزین من بود، او 27 سال دارد و وزنه‌بردار جوانی نیست که بگوییم کادر فنی به فکر جوانگرایی بوده است. دادرس در رکوردگیری اوت کرد و در مسابقات جهانی هم همین طور. این گونه نبود که با نرفتن من به فکر پشتوانه‌سازی باشند. کادر فنی کسی را جای من برد که نه رزومه دارد و نه در مسابقات جهانی در جایگاه خوبی قرار گرفته است. کادر فنی باید پاسخگویی این مسائل باشد. آنها اسم من را خط زدند اما اعلام کردند که علی حسینی از حضور در مسابقات جهانی انصراف داده. من بعد از 8 سال محرومیت به وزنه‌برداری برگشتم و در طول این سال‌ها خیلی سختی کشیدم و هدفم این بود که در توکیو مدال بگیرم. چگونه می‌شود که من 11 ماه پیش از آغاز المپیک از حضور در توکیو انصراف دهم؟ کادر فنی کم کاری خودش را به گردن سایرین می‌اندازد. آقای سرمربی! شما اگر دلسوز من بودی، می‌گفتی که برای جهانی خط خوردی اما برای المپیک شما را می‌خواهیم. کادر فنی خیلی بی تفاوت از کنار من گذشت و زندگی ورزشی ام را نابود کرد. الان هم به دلیل عدم ارسال نامم به مسابقات گزینشی سوئیس، المپیک را از دست دادم. در این شرایط باید از حالا طلای سنگین وزن المپیک را برای تالاخادزه گرجستانی کنار گذاشت. او در مسابقات جهانی رکورد رضازاده را زد. من تنها کسی هستم که می‌توانستم در توکیو با تالاخادزه رقابت کنم.»


با تمام این اوصاف، او هنوز برای حضور در المپیک توکیو ناامید نیست: «مدال گرفتن برای من در توکیو خیلی راحت‌تر از سایر وزنه‌برداران سنگین وزن است چرا که  رکورددار سنگین وزن هستم و تکرار رکوردها از رسیدن به آن آسان‌تر است. بهترین و آماده‌ترین سنگین وزن ایرانم و به خاطر سرافرازی کشورم و مردم می‌خواهم در المپیک حضور یابم و هدف دیگری ندارم. من رکورددار جوانان جهان بودم و رکوردهایی زده‌ام که در صورت تکرار آنها، مدال می‌گیرم. مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید به این موضوع ورود کنند. نمی‌دانم گناه من چیست که کادر فنی این گونه من را حذف کرد. تیم ملی در مسابقات جهانی تایلند در اوزان غیرالمپیکی مدال گرفت و این اوزان برای کشورها اهمیت چندانی ندارد. کادر فنی پشت این مدال‌ها پنهان شده است.»

 

روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------