علیپور: پرسپولیسی‌ها را دوست دارم و جبران می‌کنم



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,علی علیپور
علیپور به عنوان متهم اصلی ناکامی پرسپولیس در خط هجومی به دفاع از خود می‌پر‌دازد و مدعی است به زودی شرایط متفاوت پیش خواهد رفت.

به گزارش “ورزش سه”، مهاجم پرسپولیس فصل نوزدهم را برخلاف گذشته با بدشانسی بزرگی استارت زده و شش هفته ناکامی در گلزنی باعث شده حتی هوادارانش نیز بزرگترین هجمه را به او وارد کنند. مهاجمی که بعد از دو فصل رویایی در این تیم، در نقل و انتقالات عزم حضور در فوتبال اروپا را داشت اما این روزها در بدترین وضعیت با توجه به فشار هواداران و هجمه و مسائل دیگر قرار دارد. علیپور اما مدعی است خیلی زود همه چیز تغییر خواهد کرد و او به اولین گلش نیاز دارد تا بار دیگر در مسیر آقای گلی قرار گیرد.

* از شرایط در فصل جدید بگو و اینکه چرا پرسپولیس مثل چند سال اخیر خوب نتیجه نمی‌گیرد؟
به نظرم ما شرایط خوبی داریم و نمایش خوبی هم در زمین نشان می‌دهیم ولی از طرفی بدشانسی و از طرفی تغییرات در کادرفنی باعث شده نتایج دلخواه را کسب نکنیم ولی رفته رفته بهتر خواهیم شد. سرمربی تیم ما عوض شده و هر تیمی که تغییر سرمربی می‌دهد مدتی زمان لازم دارد تا با تاکتیک‌ها و طرز تفکر جدید هماهنگ شود و کم کم به شرایط خوب خودمان برمی‌گردیم.

* ولی پرسپولیس تا اینجا 3 بازی مهم مقابل سه تیم مدعی قهرمانی را واگذار کرده و همین موضوع نا امیدی هواداران را به همراه داشته است.
همانطور که گفتم شرایط به مرور بهتر خواهد شد ولی همین بازی‌هایی که گفتید را نگاه کنید ما چقدر خوب بازی کردیم و حق‌مان به هیچ وجه شکست نبود. در بازی با سپاهان توپ‌هایمان وارد دروازه نشد و حریف به گل رسید و ورق بازی برگشت یا در بازی با شهر خودرو چند توپ روی دروازه آنها بردیم ولی از فرصت‌ها استفاده نکردیم و یک توپ اتفاقی آمد و وارد دروازه ما شد و نتیجه را واگذار کردیم. می‌خواهم بگویم بازی ما به اندازه نتایجمان بد نبوده و بدشانسی هم در آن دخیل بوده است ولی به امید خدا در ادامه بهتر عمل خواهیم کرد.

* قبول داری نتیجه گرفتن پرسپولیس به عملکرد بازیکنی مثل تو هم بستگی زیادی دارد؟ مثل فصل هفدهم که عملکرد درخشانی داشتی یا فصل قبل گل‌های حساس زیادی زدی ولی در این فصل نتوانستی تا اینجا مثل همیشه باشی.
دلیلش به همان حرفی که قبلاً زدم برمی‌گردد. تغییر سرمربی و پیرو آن تغییر تفکرات فنی تیم و تاکتیک‌ها و روش بازی باعث می‌شود نیاز به زمان داشته باشیم تا در شیوه جدید خودمان را با یکدیگر هماهنگ کنیم و اگر دقت کرده باشید هر بازی از بازی قبل بهتر می‌شویم. خود من هم تلاشم را می‌کنم از این هفته و از اولین بازی عملکرد بهتری از خودم به نمایش بگذارم و بتوانم برای تیم مفید باشم.

* این روزها از جانب هواداران هم خیلی تحت فشار هستی و تحت شدید‌ترین انتقادات قرار می‌گیری. مشابه وضعیتی که حسین ماهینی هم دارد.
به هر حال ما بازیکن تیم بزرگی مثل پرسپولیس هستیم و طبیعی است که انتظارات از ما بالا باشد و همه توقع داشته باشند که همیشه بهترین باشیم. هواداران پرسپولیس هم تعصب و علاقه زیادی روی تیمشان دارند و وقتی نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود ممکن است اعتراض کنند و این حقشان است. حسین ماهینی هم بازیکن بزرگی است و خیلی به پرسپولیس کمک کرده و مطمئن باشید او هم همانطور که گفتم رفته رفته بهتر خواهد شد و نتایج خوبی که بگیریم باعث می‌شود این انتقادات از ما کم شود.

* این فشارها همیشه در مرحله انتقاد نیست و گاهی به فحاشی هم کشیده می‌شود.
من همیشه گفته‌ام که انتقاد حق هواداران است ولی فحاشی را نمی‌پسندم و با آن مخالفم. اگر بازیکن بد بازی می‌کند نباید به او و خانواده‌اش فحاشی شود. همانطور که گفتم طرفداران پرسپولیس متعصب به تیم‌شان هستند و ممکن است از شرایط تیم عصبی شوند و در عصبانیت واکنشی نشان دهند ولی اگر شرایط تیم بهتر شود آرامش هم بر می‌گردد و دیگر شاهد این مسائل نیستیم.

* عده‌ای هم می‌گویند به خاطر اینکه قصد جدایی داشتی و یا مبلغ قراردادت پایین است تمرکز کافی در زمین نداری.
اصلاً اینطور نیست. مگر من بازیکن آماتور هستم که تمرکزم را به خاطر این مسائل از دست بدهم. من در فصل نقل و انتقالات مثل هر بازیکن دیگری مشغول سنجیدن شرایط و پیشنهاداتم بودم و در آن مقطع بازی‌ها تعطیل بود و باید به فکر نقل و انتقالات می‌بودیم ولی از وقتی مشخص شد در پرسپولیس می‌مانم همه فکر و ذکرم کمک به این تیم و موفقیت این تیم و خوشحالی هواداران است.

* این فشاری که روی تیم است روی شخص تو بیشتر از بقیه است. یک جوری شده اگر بازیکنان پست‌های دیگر گل بزنند و با هر نتیجه‌ای برنده شوید ولی اگر علیپور گل نزند انگار یک جای کار ایراد دارد و انتقاد می‌کنند.
این نظر لطف هواداران است که از من انتظار بالایی دارند و می‌خواهند همیشه گل بزنم و این برایم خیلی ارزشمند است و نشان از توجه ویژه آنها به من دارد. بازهم می‌گویم تیم نیاز به زمان برای هماهنگ شدن با تفکرات جدید دارد و من هم امیدوارم از هفته جدید پایم به گلزنی باز شود و بتوانم گل‌های زیادی برای تیم بزنم.

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,علی علیپور


* خودت هم انگار برای شکستن این طلسم بی‌تابی می‌کنی و همه راه‌ها را برای رسیدن به دروازه حریف امتحان می‌کنی. ضربه پا، سر، ایستگاهی و حتی پنالتی؟
خب من مهاجم هستم و همانطور که گفتید از من انتظار بیشتری برای گل زدن نسبت به سایرین می‌رود و تلاشم هم باید بیشتر از بقیه برای این موضوع باشد و امیدوارم خیلی زود این اتفاق بیافتد. من به تیم و بازیکنان و خط هافبک تیم ایمان دارم و مثل همیشه بهترین پاس‌ها برایم ارسال می‌شود و امیدوارم بتوانم به زودی اولین گل فصل جدید را بزنم.

* این روزها از جونیور هم حسابی انتقاد می‌شود. خیلی‌ها می‌گویند علیپور راست می‌گفت که به بازیکنان خارجی بیشتر بها داده می‌شود و پول زیادی خرج خارجی‌هایی می‌شود که کیفیت بالایی ندارند.
بله من این حرف را زدم ولی هیچ وقت علیه هم بازی خودم موضع نمی‌گیرم. جونیور هم بازیکن جدید تیم ماست و نیاز به زمان دارد تا با فوتبال ما آشنا شود. او بازیکن خوبی است و در تمرینات کیفیت بالای خودش را نشان می‌دهد و هر چقدر هم بگیرد حقش است. به او فرصت داده شود می‌تواند توانایی‌هایش را نشان دهد. این صحبت‌ها که مطرح می‌شود داستان‌هایی هم پشتش دارد که نمی‌خواهم آن را باز کنم.

* اگر فرصت گلزنی پیدا کنی و بتوانی به جونیور هم پاس بدهی کدام را انتخاب می‌کنی؟ با توجه به اینکه هر دوی شما تا به حال گل نزدید و تحت فشار هستید.
من همیشه اولویتم برتری پرسپولیس است و در درجه اول به خودم هرگز فکر نمی‌کنم. همیشه گفته‌ام و در بازی‌هایم در سال‌های اخیر دیده‌اید هرجا بازیکن هم پستی من موقعیت بهتری نسبت به من داشته با وجود اینکه خودم هم شانس گلزنی بالایی داشتم توپ را پاس دادم و الان هم چنین چیزی پیش بیاید بدون توجه به شرایط خودم پاس می‌دهم تا پرسپولیس شانس بیشتری برای گلزنی داشته باشد.

* در مورد تیم ملی هم صحبت کن. بدشانسی تو این است که بد موقعی درگیر چنین شرایطی شدی و شاید اگر در بازی با کامبوج در زمین بودی می‌توانستی گلزنی کنی
به هر حال سلیقه سرمربی تیم ملی است و من تلاش می‌کنم از این به بعد نظرش را جلب کنم. ویلموتس مربی خوب و بزرگی است و در اولین اردوها من را دعوت کرده و نشان داده به من اعتقاد دارد و از اینجا به بعدش که بتوانم دوباره در تیم ملی حضور داشته باشم یا نه بستگی به خودم دارد و همه تلاشم را می‌کنم.

* و در آخر صحبتت با هواداران پرسپولیس چیست؟
از آنها می‌خواهم کمی صبر کنند و شرایط تیم صد در صد بهتر می‌شود. آنها همیشه در سرما و گرما پشت ما بودند و از ما در سخت‌ترین شرایط حمایت کردند و مزدش را هم خواهند گرفت. اگر هم گاهی تعدادی از این نفرات از کوره در می‌روند و حرفی می‌زنند اتفاق خوشایندی نیست و امیدوارم انتقاد جایش را به فحاشی ندهد.


 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------