آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

از پا گذاشتن روی جام تا تقلب با تلفن همراه



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,از پا گذاشتن روی جام تا تقلب با تلفن همراه
این روزها که بساط انتخاب برترین ورزشکاران سال 2019 داغ است، روزنامه گاردین ضدقهرمان‌های ورزش در سالی که گذشت را معرفی کرده است

 جهت‌یاب‌های چینی که قطب‌نمای اخلاقی خود را گم کردند
بازی‌های نظامی جهانی با توجه گسترده رسانه‌ها روبه‌رو نشد اما در این مسابقات 140 کشور، از آلبانی تا زیمبابوه شرکت کردند. این بازی‌ها یکی از مسابقات بزرگ امسال بود و تقریباً 10هزار نفر در این بازی‌ها که در ووهان چین برگزار شد شرکت کردند. در این مسابقات، علاوه بر ورزش‌های معمول مانند دو و میدانی، والیبال، قایقرانی، ژیمناستیک و امثال اینها، چهار نوع ورزش پنج‌گانه هم انجام می‌شود (دریایی، نظامی، مدرن و هوایی). همچنین رویدادهای مرتبط با مسائل نظامی مانند چتربازی و جهت‌یابی هم برگزار می‌شود. جهت‌یابی ورزشی است که در آن، افراد باید راه خود را با استفاده از نقشه و قطب‌نما پیدا کنند. در مسابقات جهت‌یابی بود که اتفاق عجیبی روی داد. در اولین بازی جهت‌یابی که در فاصله متوسط برگزار شد، زنان چینی اول، دوم و چهارم شدند. همچنین یکی از مردان چینی هم دوم شد اما رقبا حس کردند که مشکلی وجود دارد. تحقیق فدراسیون بین‌المللی جهت‌یابی نشان داد که تیم چین دست به تقلب گسترده زده است و علائمی خاص را بر سر راه قرار داده و مسیرهای کوچکی را ایجاد کرده است که تنها خود آنها از این موضوع خبر داشتند. آنها همچنین در صورتی که گم می‌شدند، از سوی تماشاگران راهنمایی می‌شدند. چین از حضور در ادامه مسابقات جهت‌یابی محروم شد و روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست به طعنه نوشت: «تیم چین قطب‌نمای اخلاقی خود را گم کرده است».
 
 نیک کریوس، آدم بد شماره یک ورزش دنیا
این تنیسور استرالیایی بار دیگر سالی را پشت سر گذاشت که در آن بارها تیتر رسانه‌ها شد. او مانند آهن‌ربا، جنجال را به سمت خود جذب می‌کند. در فوریه بود که رافائل نادال گفت: «او کمی نسبت به مردم، رقیبش و همچنین خودش بی‌احترامی می‌کند.» نادال در مسابقه مقابل کریوس در آکاپولکو شکست خورده بود و این تنیسور استرالیایی گفته بود که نادال قطب مخالف او است و دچار ناامیدی محض شده است. رقابت آنها در ویمبلدون ادامه پیدا کرد. کریوس شب قبل را در یک کافه گذراند و در جریان بازی هم به داور طعنه زد: «عجب، تو آن بالا خیلی قدرت داری‌ ها!» او با سرویس‌های خاصش و با ضربات پرخاشگرانه و شدیدش تلاش می‌کرد نادال را ببرد. کریوس گفت: «این یارو کلی اسلم برده است. چقدر پول در حساب بانکی‌ات داری؟ به نظرم اگر توپ را به سینه او هم بکوبم مشکلی پیش نمی‌آید.» کریوس همچنین در اوپن ایتالیا یک صندلی را پرت کرد و زمین را ترک کرد. او به دلیل مسخره کردن فرگوس مورفی، داور مسابقات 14هزار پوند جریمه شد و چند ماه بعد در سینسیناتی 100هزار پوند دیگر جریمه شد، چرا که از داور خواسته بود به دستشویی برود و داور مخالفت کرده بود و او هم دو راکت را شکسته بود. او به دستشویی رفت و وقتی برگشت، داور بازی (که باز هم مورفی بود!) را «آلت دست دیگران» خواند.
 
 تیم فوتبال زیر 18 سال کره جنوبی
 مسابقات جام پاندا از سال 2014 هر سال در شهر چنگدو چین برگزار می‌شود. تیم‌های فوتبال جوانان در این مسابقات حضور می‌یابند. انگلیس در سال 2018 در این بازی‌ها حضور یافت و پس از چین دوم شد. امسال چین توانست به شکلی باورنکردنی جام را حفظ کند. باورنکردنی، چون آنها هر سه بازی خود را باختند و حتی یک گل هم نزدند.  کره جنوبی هر سه بازی خود را برد و در دیدار آخرشان هم چین را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و جام را موقتاً دریافت کرد. اما در جریان جشن آنها بود که یکی از بازیکنانشان به نام پارک کیو-هیون، پایش را روی جام گذاشت و ژستی گرفت، انگار که جام را شکار کرده است. در شبکه‌های اجتماعی چین، غوغایی به پا شد و برگزارکنندگان این جام، آن را از کره جنوبی پس گرفتند. به اعتقاد آنها، رفتار کره‌ای‌ها نه‌تنها توهین به کل تورنمنت بود، که آنها به تیم‌های شرکت‌کننده، کارکنان و تماشاگران هم توهین کرده بودند. کره‌ای‌ها به اتحادیه فوتبال چین رفتند و مقابل دوربین‌های تلویزیونی بارها عذرخواهی کردند. آنها گفتند که از کل مردم چین معذرت می‌خواهند که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند اما در هر حال آنها رقابت‌ها را بدون جام ترک کردند و چینی‌ها جام را نگه داشتند!
 
 ایگورس روسیس و تلفن همراهش
نتایج عجیب ایگورس روسیس در مسابقات شطرنج باعث شد که مقامات بازی‌های او را از نزدیک دنبال کنند. روسیس 58 ساله توانسته بود در شطرنج به شکل حیرت‌انگیزی پیشرفت کند، آن هم در سنی که اکثر شطرنج‌بازها دچار افت می‌شوند. تحقیقات در ماه تیر به اوج رسید، زمانی که مچ این استاد بزرگ که نژادش به لتونی و چک برمی‌گردد، گرفته شد. او در مسابقات اوپن استراسبورگ به دستشویی رفته بود، در حالی که تلفن همراهی را به صورت غیرمجاز به همراه داشت. از او عکس هم گرفته شد. او در آن هنگام نفر 53ام دنیا بود، در حالی که شش سال پیش، در رده 2518 قرار داشت. امیل سوتوفسکی، مدیر فدراسیون بین‌المللی شطرنج گفت: «روسیس را در هنگام ارتکاب جرم دستگیر کردیم». روسیس از این رویداد کناره‌گیری کرد و گفت که کنترلش را از دست داده بود. او بلافاصله شطرنج را هم کنار گذاشت. افراد دیگری هم در سال 2019 دست به تقلب زدند. یک بازیکن بولینگ پس از مثبت شدن جواب آزمایش دوپینگش، محروم شد و طلای مسابقات پان آمریکن از او پس گرفته شد. یک بازیکن 17ساله مسابقات فورتنایت هم به دلیل اینکه از نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای شلیک کردن استفاده کرده بود برای همیشه از این مسابقات محروم شد.
 
 ماجرای جاسوسی دربی کانتی
فوتبال انگلیس همیشه پر از جنجال بوده است و بخش قابل توجهی از این جنجال‌ها مربوط به تیم دربی کانتی است. این تیم در روزهای اول سال 2019 بود که متوجه اتفاقی عجیب شد. آنها در آن هنگام در رده ششم جدول مسابقات چمپیونشیپ حضور داشتند و دریافتند که یک نفر با لباس ورزشی لیدز یونایتد، دارد با دوربین دوچشمی تمرینات آنها را نگاه می‌کند. دربی چند روز بعد بازی حساسی با لیدز یونایتد که در آن هنگام صدرنشین بود، داشت.


باشگاه لیدز عذرخواهی نامتعارفی انجام داد: «ما می‌پذیریم که از استاندارد مورد انتظار لیگ فوتبال تخطی کرده‌ایم اما هیچ قانون خاصی را زیر پا نگذاشتیم». آنها 200هزار پوند هم جریمه شدند. جالب آنکه وجهه آنها خراب نشد و فیفا در ماه سپتامبر به آنها جایزه بازی جوانمردانه را داد که البته به دلیل این ماجرا نبود، بلکه به دلیل اتفاقی بود که در بازی با استون ویلا روی داد. فرانک لمپارد که در آن هنگام مربی دربی بود، گفت: «اول فکر کردم برای مسخره کردن لیدز این جایزه را به آنها داده‌اند. این تصمیم عجیبی بود.» در نهایت هر دو تیم در پلی‌آف باختند. سال برای دربی در حالی آغاز شد که بازیکنانش به ‌شدت زیر نظر قرار گرفته بودند اما در شهریور، آنها از اینکه بازیکنانشان زیر نظر نباشند ضربه خوردند. بازیکنان در میهمانی شام باشگاه حضور یافتند و اکثر آنها مسئولانه رفتار کردند و ساعت 8 میهمانی را ترک کردند اما گروه کوچکی از بازیکنان به میهمانی ادامه دادند. آنها حاضر نشدند سوار بر خودروهایی شوند که باشگاه با راننده در اختیارشان قرار داده بود و ترجیح دادند بیرون بمانند. زمانی که آنها سرانجام به این نتیجه رسیدند که به خانه برگردند، تام لارنس با خودرو رنج‌ روور خود با مرسدس میسون بنت تصادف کرد. در صندلی عقب هم ریچارد کیو، کاپیتان تیم نشسته بود و دچار مصدومیت شدید زانو شد. قرارداد کیو فسخ شد. باشگاه دربی هم که در تقویم‌ سال 2020اش از تصویر او نیز استفاده کرده بود، این تقویم‌ها را خمیر کرد و آنها را دوباره، بدون تصویر او چاپ کرد.
 
 جیمز مدیسون در لستر
چندی پیش بود رسانه‌های زرد انگلیس او را زیر سؤال بردند، چرا که از یک کوله پشتی 6500 پوندی لویی ویتون با طرح عجیب استفاده کرده بود. او هم در پاسخ گفت: «حالت بدتر این بود در حالی از من عکس بگیرند که روزنامه سان را در دست داشته باشم.» او به دلیل بیماری از لیست تیم انگلیس برای بازی با جمهوری چک کنار گذاشته شد. او اما شب را در قمارخانه گذراند. برندان راجرز، مربی او در لستر گفت: «او خودش به آنجا رفت و نیمه دوم بازی را از آنجا تماشا کرد. می‌گویند که او اردوی تیم ملی را ترک کرده و به قمارخانه رفته اما این موضوع به این شکل نیست.»
 
 اتفاقات عجیب در گلف
سرخیو گارسیا در مسابقات گلف عربستان به دلیل آسیب زدن به چمن از بازی‌ها کنار گذاشته شد. او گفت: «من واقعاً چنین آدمی نیستم. من بازیکنی احساساتی هستم و بر این باورم که این یکی از نقاط قوت پررنگ من است اما یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف من هم به شمار می‌رود.» ادی پپرل هم از مسابقات اوپن ترکیش ایرلاینز کنار گذاشته شد، چرا که توپ گلف به اندازه کافی نداشت!

 

روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------