کولاکو «هیس»!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات, کولاکوویچ

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با کسب سهمیه المپیک، دومین صعود خود را به بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان جشن بگیرد. اتفاقی تاریخی که چهار سال پیش با جشن‌های خیابانی مردم همراه بود، اما امسال در سوت‌وکوری کامل رخ داد. بدون شک همه مردم می‌دانستند که سطح والیبال ایران در سال‌های اخیر فراتر از آسیاست و بعید بود این تیم نتواند سهمیه المپیک بگیرد. با این حال شاگردان ایگور کولاکوویچ در مقابل کره‌جنوبی به سختی و با تیزهوشی سعید معروف که در دقایق پایانی وانمود کرد مصدوم است و با کاهش فشار بازی، مانع کسب امتیاز پیاپی کره‌ای‌ها شد، پیروزی را به دست آورد.چینی‌ها هم حریف قدرتمندی برای ایران نبودند و شکست، سهم آنها از تلاش برای پیروزی بود. به هر ترتیب پس از کسب سهمیه المپیک، کولاکوویچ در حرکتی عجیب که آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، به کارشناسان و منتقدان خود «هیس» نشان داد. حرکتی که خشم کارشناسان را در پی داشت. کولاکوویچ در فرودگاه امام خمینی(ره) پیرامون حرکت عجیبش عنوان کرد: «من بعد از سه سال حضور در ایران هیچ حرفی درمورد مشکلات و شرایط نزدم. همه ما زیر فشار قرار داشتیم. بعد از سه سال جوابی به افراد خاصی دادم که خودشان می‌دانند چه کسانی هستند و مطمئن هستم که آنها هم جواب می‌دهند.» وی ادامه داد: «هیچ وقت نسبت به اتفاقات واکنشی نداشتم. حالا هم به کاری که کردم و واکنشی که نشان دادم افتخار نمی‌کنم، اما این حرکت درونم بود و در یک لحظه آن را بروز دادم.»

 

در انتظار واکنش فدراسیون

هرچند مسئولان فدراسیون والیبال اجازه ندادند او بیشتر در این باره توضیح بدهد، اما شنیده‌ایم کولاکوویچ مورد غضب محمدرضا داورزنی قرار گرفته و به‌زودی با او برخورد خواهد شد. در این باره گفته می‌شود معاون پیشین وزیر ورزش و جوانان به اطرافیانش گفته این موضوع را به دقت بررسی کنند تا در جلسه‌ای که بعد از عید نوروز و در حضور کولاکوویچ برگزار خواهد شد، زمینه آشتی او و منتقدانش را فراهم کنند. در این باره با احسان شیرکوند، ملی‌پوش پیشین والیبال و کاپیتان تیم ورامین تماس گرفتیم که او ضمن انتقاد از این حرکت کولاکوویچ به «فرهیختگان» گفت: «من همواره از این مربی حمایت کرده‌ام، اما توقع نداشتم او درست در روزهایی که نتایج خوبی گرفت و راهی المپیک شد، چنین واکنشی را نشان دهد. بد نیست کولاکوویچ بگوید آخرین اقدام تاثیرگذارش در والیبال چه بوده که هیچ‌کس به خاطر ندارد. ما مربیانی بهتر از او در کشورمان داریم و نیازی به او نیست، بنابراین امیدوارم کولاکوویچ به ایران و ایرانی احترام بگذارد و چنین واکنش‌هایی از خود نشان ندهد.»

 

کولاکوویچ هم می‌رود؟

این روزها مربیان خارجی فوتبال یکی پس از دیگری از کشورمان می‌روند و مربیان ایرانی جانشین آنها می‌شوند. اتفاقی که نگرانی هواداران والیبال را هم در پی داشته و آنها امیدوارند چنین سرنوشتی دامنگیر کولاکوویچ نشود. از راهروهای فدراسیون خبر می‌رسد که از وزارت ورزش دستور رسیده هرطور شده زمینه فراهم کردن و پرداخت دستمزد کولاکوویچ مهیا شود تا او در والیبال ماندگار شود. قرارداد کولاکوویچ با فدراسیون ایران تا پس از المپیک است و گفته می‌شود تمدید قرارداد منوط به نتایجی است که تیم ملی والیبال در المپیک 2020 می‌گیرد.

 

روزنامه فرهیختگان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------