آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

اختلاف مجیدی با فتح‌الله‌زاده، خطر اعتصاب دوباره بازیکنان



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,مجیدی وفتح الله زاده

فوتبال ایران روزهای ناخوش‌احوالی را سپری می‌کند و به تبع آن حال فدراسیون فوتبال و دو تیم پرطرفدارش هم اصلا خوب نیست. بعد از اینکه فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد گرفت تا انتخابات ریاست فدراسیون به احتمال زیاد به تعویق بیفتد و البته بعد از اینکه مدیرعامل پرسپولیس از سمت خود استعفا کرد تا به‌زعم برخی رسانه‌ها سرخ‌پوشان در آستانه فروپاشی قرار بگیرند، حالا از استقلال هم اخبار چندان جالبی به گوش نمی‌رسد و این درحالی است که اگر تعطیلی فوتبال کشور در رده‌های مختلف به خاطر شیوع کرونا نبود، مطمئنا حواشی ایجادشده روزهای اخیر در همه مواردی که به آن اشاره کردیم، می‌توانست هرکدام به مثابه یک بمب خبری عمل کند.

 

سرنوشت مبهم فتح‌الله‌زاده

چندی پیش بود که علی فتح‌الله‌زاده بعد از دو بار استعفای اینستاگرامی سرانجام به‌عنوان سرپرست و شخص اول اجرایی باشگاه استقلال انتخاب و عنان کار را بردست گرفت. نکته قابل‌توجه از همان زمان، بدهی‌های سنگین استقلال به بازیکنان و مربیان خارجی این تیم طی سالیان اخیر بود، به‌طوری که در همان زمان در «فرهیختگان» نوشتیم استقلال برای فرار از جرایم سنگین مالی و تبعات و عواقب آن باید ۴۰ میلیارد تا پایان سال و حدود ۲۰۰ میلیارد تا پایان فصل درآمدزایی داشته باشد. اتفاقی که درنهایت محقق نشد و جالب اینکه فتح‌الله‌زاده نیز در گفت‌وگویی اعلام کرد حتی یک ریال هم در باشگاه نیست و هر فردی می‌آید پول می‌خواهد. نکته قابل‌توجه اینکه این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که به خاطر برخی شرایط قرار است در آینده‌ای نزدیک موانع قانونی برای مدیریت فتح‌الله‌زاده در استقلال رفع شده و با این اوضاع و احوال و بی‌پولی مشخص نیست آیا سرپرست جدید استقلال هم به سرنوشت انصاری‌فرد دچار خواهد شد یا اینکه با همه مصیبت‌هایی که وجود دارد به کارش در این تیم ادامه می‌دهد.

 

استمداد کمک از موسوی!

جالب است بدانید فتح‌الله‌زاده با وجود مشکلاتی که اخیرا با موسوی عضو مستعفی هیات‌مدیره داشت، از وی درخواست کمک کرده است. البته موسوی که معتقد است فتح‌الله‌زاده برای رسیدن به قدرت رفتارش را تغییر داده، خیلی تمایلی برای کمک دوباره به این تیم نشان نداده، ضمن اینکه موسوی مطالباتی از استقلال دارد که آنها نیز باید در نوبت پرداختی به وی قرار بگیرد.

 

دوباره اعتصاب؟

با تصمیم فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال تمرینات استقلالی‌ها برای 10 روزی تعطیل شد و قرار است بازیکنان این تیم طی روزهای پایانی سال تمرینات خود برای ادامه فصل را از سر بگیرند و این درحالی است که اوضاع مالی در این باشگاه به اندازه‌ای خراب است که با توجه به دیرکرد در پرداخت مطالبات و معوقات استقلالی‌ها شاید بازیکنان این تیم حاضر به از سر‌گیری مجدد تمرینات نشده و کار آبی‌پوشان در دوره جدید تمرینات این تیم با اعتصاب آغاز شود.  بازیکنان این تیم طبق قرارداد باید اسفندماه بخشی از طلب خود را دریافت کنند که با توجه به مشکلات مالی و صف طلبکارانی که این روزها پاشنه در اتاق فتح‌الله‌زاده را از جا درآورده‌اند، به نظر نمی‌رسد دیگر ریالی برای بازیکنان و کادرفنی باقی بماند و همین موضوع مباحث فنی استقلال را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

 

رابطه فرهاد– فتح‌الله هم شکرآب شد

در همه این اوضاع و احوال و بی‌پولی‌ها و نتیجه نگرفتن‌ها و خون به دل کردن هواداران؛ حالا خبر می‌رسد که رابطه فتح‌الله‌زاده و فرهاد مجیدی نیز اخیرا شکرآب شده و مجیدی زیاد دل خوشی از سرپرست جدید استقلال و وعده‌هایی که این روزها می‌دهد، ندارد. البته طرفین چند روز پیش ملاقاتی را در دفتر باشگاه ترتیب دادند که فتح‌الله‌زاده سعی کرد این جلسه را به یادآوری خاطرات گذشته ربط بدهد، اما مجیدی بیشتر به خاطر دنبال کردن مطالبات کادرفنی و بازیکنان سرپرست جدید را ملاقات کرد، چراکه در غیر این صورت حاضر نشدن فتح‌الله‌زاده برای مراسم معارفه‌اش در تمرینات استقلال و بعضا برخی گلایه‌های مجیدی در فضای مجازی از زمان حضور سرپرست جدید در این باشگاه از همان زمان هم می‌توانست رسانه‌ها و هواداران را به اوضاع فعلی استقلال مشکوک کند.  چندی پیش در فضای مجازی شایعه‌ای مطرح شد که اگر فتح‌الله‌زاده ماندنی شود، برای فصل بعد سراغ یک مربی خارجی می‌رود و با مجیدی قطع همکاری خواهد کرد!

 

پشت‌پرده اختلاف با موسوی

فرهاد مجیدی اخیرا با عبدالرضا موسوی نیز به اختلاف خورد. نکته قابل‌توجه در این بین آنجا بود که طرفین در ابتدای کار در استقلال رابطه بسیار صمیمانه‌ای با هم داشتند، اما در ادامه انتقادات موسوی علیه مجیدی باعث شد آتش زیر خاکستر اختلافات در این زمینه در استقلال زبانه کشیده و ابعاد جدیدی از آن بروز و ظهور کند.  در این خصوص پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد بعد از سفر دوم خارجی استقلال در آسیا و صعود این تیم به مرحله گروهی، برخی اختلافات درخصوص نحوه پرداخت پاداش به بازیکنان، فرهاد را عصبانی کرد تا جایی که باعث شد رابطه دوستانه سرمربی و عضو هیات‌مدیره در ادامه جای خود را به نفاق و اختلاف بدهد.

 

خارجی‌ها رفتند، فقط شیخ ماند

تعطیلی پیش‌آمده باعث شد بعضا بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم از این فرصت استفاده کرده و مسافرت‌های خارجی را در دستور کار قرار دهند. در همین زمینه شنیده می‌شود به جز خارجی‌ها یعنی بورودوف و میلیچ که به کشورهای خود بازگشته‌اند، بعضی دیگر نیز از فرصت تعطیلات استفاده کرده و راهی سفرهای خارجی شده‌اند.  البته شیخ دیاباته که پیش از این برای استراحت و ریکاوری و البته پیگیری امور درمانی راهی زادگاهش شده بود، در ایران مانده تا با رفع مصدومیتش برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده شده و بتواند یک‌بار دیگر استقلال را همراهی کند. این نگرانی نیز وجود دارد که خارجی‌ها به خاطر بحث کرونا در موعد مقرر به ایران برنگردند!

 

انصاری‌فرد هم فرار کرد

نکته آخر اینکه یکی از مسئولان استقلال درخصوص مشکلات مالی استقلالی‌ها به «فرهیختگان» گفت: «واقعا شرایط باشگاه وخیم است و آهی در بساط نیست. حتی انصاری‌فرد هم به خاطر شرایط مشابهی که در پرسپولیس وجود داشت، با یک فرار روبه‌جلو سعی کرد از این شرایط خلاصی پیدا کند.»

 

 روزنامه فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------