سکوت معنادار کمیته استیناف بعد از ابقای راه‌آهن در لیگ برتر



اخبار,اخبار ورزشی, راه‌آهن

بالاخره باشگاه راه‌آهن لیگ برتری ماند و مدیران این تیم در رای تخلف مارتین موتومبا، کمیته استیناف را قانع کردند که تخلفی انجام نداده‌اند. اما این رای به قیمت یک دنیا ابهام در بین اهالی فوتبال صادر شد. جالب اینکه در این موقعیت حساس اعضای کمیته استیناف هم خودشان را ممنوع‌المصاحبه کرده‌اند. این سکوت نمی‌تواند عادی باشد و بی‌تردید شائبه‌های این پرونده را بیشتر از قبل می‌کند..

این سکوت می‌تواند بیش از پیش ثابت کند این پرونده روال طبیعی خود را طی نکرده؛ هرچند احتمالا در روزهای آینده بازهم مدیران فدراسیون فوتبال دست به تکذیب این واقعیت می‌زنند و سعی می‌کنند در اذهان عمومی همه‌چیز عادلانه و البته طبیعی جلوه بدهند. «نسیم» در این گزارش به بررسی چگونگی تغییر حکم استیناف و البته تبعاتی که این رای دیر هنگام برای دو تیم و البته فوتبال ایران دارد پرداخته است.

 

چه کسی باعث شروع شدن تمرینات راه‌آهن شد؟

اخبار,اخبار ورزشی, راه‌آهن

 

هفته پیش بود که خبر عجیب شروع تمرینات راه‌آهن در رسانه‌های مختلف منتشر شد. این اتفاق در حالی افتاد که تقریبا هیچکس در آن روزها حدس نمی‌زد باشگاه راه‌آهن برنده پرونده موتومبا شود. جالب است بدانید فرهاد کاظمی در گفتگوی خصوصی با اطرفیان خود دلیل شروع مشکوک تمرینات راه‌آهن را درخواست دادستانی اعلام کرده بود.

 

کاظمی به نزدیکان خود گفته بود دادستانی به مدیران راه‌آهن اعلام کرده تمرینات را شروع کنند، چون این تیم در لیگ برتر خواهد ماند. این نقل و قول‌ها در حالی بین اهالی فوتبال رد و بدل می‌شود که تقریبا هیچکس تردیدی ندارد که دادستانی در رای کمیته استیناف تاثیر مستقیم داشته است.

 

هرچند مدیران فدراسیون برای اینکه اقتدارشان زیر سوال نرود، مدام این موضوع را تکذیب می‌کنند اما کمتر کسی پیدا می‌شود که صحبت های آنها را باور کند. دادستانی برای این که بتواند امتیاز راه‌آهن را به بالا ترین قیمت ممکن بفروشد، تمام تلاش خود را کرد که این باشگاه در لیگ برتر بماند که البته موفق هم شد.

 

چطور حکم استنیاف درعرض چند دقیقه تکذیب شد

اخبار,اخبار ورزشی, راه‌آهن

 

در مورد آن دسته از مدیران فدراسیون که ادعا می‌کنند کمیته استیناف هیچ فشاری برای اعلام رای حس نکرده، می‌توان دلایل مختلفی آورد که مشخص شود آنها تمام حقیقت را به مردم نمی‌گویند. شاید اصلی‌ترین دلیل، رایی باشد که روز دوشنبه اعلام شد و البته بلافاصله هم تکذیب شد.

 

اواخر وقت اداری روز دوشنبه بود که از قول کمیته استیناف اعلام شد پیکان در لیگ برتر ماندنی است و راه‌آهن به لیگ یک سقوط کرده. این رای تنها چند دقیقه بعد از این که روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت، از طرف روابط عمومی فدراسیون فوتبال تکذیب شد تا یک بار دیگر حداقل به خود مدیران فدراسیون فوتبال یادآوری شود که رای پرونده مارتین موتومبا یک رای معمولی نبوده است.

 

بعد از این تکذیب عجیب تقریبا تمام گمانه‌زنی‌ها از این موضوع حکایت می‌کرد که فشار دادستانی باعث این موضوع شده است. ظاهرا این موضوع آن‌قدر برای دادستانی مهم بوده که فدراسیون را مجبور به تکذیب رای خود کند.

بی‌تردید عجیب ترین بخش ماجرا اینجا اتفاق می‌افتد که در طول کمتر از 2 روز رای کمیته استیناف 180 درصد تغییر کرد و آنها اعلام کردند راه آهن درلیگ برتر ماندنی است. تقریبا محال است که باشگاه راه‌آهن در این دو روز مدارک جدیدی به استیناف ارائه کرده باشد و تمام این‌ها باعث ایجاد شائبه در پرونده تخلف موتومبا است.

 

واکنش پیکانی‌ها به حکم

اخبار,اخبار ورزشی, راه‌آهن

 

تا قبل ازاعلام رای نهایی کمیته استیناف تقریبا تمام مدیران و البته اعضای کادرفنی پیکان اطمینان داشتند در لیگ برتر خواهند ماند. بعد از پایان بازی دوستانه استقلال زمانی که پرویز مظلومی از مرزبان پرسید وقتی تکلیف تیمش مشخص نیست چطور بازیکنان را تمرین می‌دهد، او در جواب گفت: به ما گفته‌اند در لیگ برتر می‌مانیم و به همین دلیل داریم با قدرت کارمان را انجام می‌دهیم.

اما این تمام ماجرا نیست. چند روز پیش از اعلام رای یکی از مدیران پیکان ادعا کرد که صالحی به آنها اعلام کرده راه‌آهن هیچ مدرک جدیدی دال بر بی گناهی‌اش ارائه نداده است. همه این‌ها می‌تواند ثابت شود که تا چند ساعت قبل از اعلام رای همه چیز به نفع باشگاه پیکان بوده اما اتفاق‌های مشکوک باعث شده رای برگردد.

 

سکوت معنادار اعضای کمیته استیناف

اخبار,اخبار ورزشی, راه‌آهن

 

آن چیزی که حکم استیناف را پیچیده‌تر از گذشته می کند، سکوت این کمیته در مورد جزئیات این حکم است. در روزهایی که فوتبال ایران به خاطر چرخش نگهانی پرونده موتومبا در شوک به سر می‌برد، شاید بهتر باشد یکی از مدیران کمیته استیناف در مورد دلیل تغییر رای صحبتی انجام بدهد اما آنها خودشان را ممنوع‌المصاحبه کرده‌اند بدون این که حتی دلیل روشنی بیاورند!

صالحی که رئیس کمیته استیناف است، روز گذشته میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود. وقتی از او سوال شد آیا رای پرونده عادلانه بوده یا نه این پاسخ عجیب را داد:«اجازه بدهید دراین مورد سکوت کنم. چرا که اعتقادات ما در خصوص این پرونده موجود است.»

اما پیگیری‌های ما در مورد این پرونده هم نتیجه بیشتری نداشت. زمانی که با مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف در مورد رای پرونده تماس گرفتیم او ترجیح داد جواب سربالا بدهد:«من اطلاع دقیقی از پرونده ندارم. رای همان چیزی است که روز چهارشنبه اعلام شده و من هم توضیح بیشتری ندارم. ترجیح می‌دهم سکوت کنم.»

اما علی فرشاد سپهر، دبیر کمیته استیناف هم پاسخی مشابه دادرس و البته صالحی می‌دهد: «من حرفی ندارم. چند روز است با هیچ رسانه‌ای صحبت نکرده‌ام و دوست ندارم  در مورد دلیل تغییر رای‌‌مان اظهار نظری کنم.»

 

پیکان در آستانه انحلال

اخبار,اخبار ورزشی, راه‌آهن

 

رای عجیب استنیاف باعث شده عده‌ای گمانه‌زنی‌هایی در مورد انحلال باشگاه پیکان انجام بدهند. هرچند روز گذشته یکی از مدیران پیکان این خبر را تکذیب کرد اما گفته می‌شود شرایطی وجود دارد که احتمالا این باشگاه نتواند به فعالیت خود ادامه بدهد. این تیم با بازیکنانی مثل مهدی نظری، محمد غلامی و احمد آل‌نعمه قرارداد مشروط امضا کرده و آنها با سقوط پیکان می‌توانند این تیم را ترک کنند. ضمن اینکه با سقوط این تیم، خیلی از بازیکنان دیگر این تیم هم ساز جدایی خواهند زد و با این شرایط ادامه فعالیت این باشگاه کمی سخت است.

 

راه‌آهن کاندیدای اول سقوط

اخبار,اخبار ورزشی, راه‌آهن

 

راه‌آهن در حالی ماندنش در لیگ برتر را جشن می‌گیرد که  فردا فصل نقل و انتقالات تمام می‌شود و بعید است این تیم فرصتی برای تقویت خود داشته باشد. این تیم رامین رضائیان و مارتین موتومبا را از دست داده و هیچ بازیکنی هم جذب نکرده. راه‌آهن فرصتی برای آماده‌سازی هم نداشته و از حالا می توان این تیم را مدعی جدی سقوط دانست؛ هرچند احتمال دارد اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی همه‌چیز را تغییر بدهد.

اخبار ورزشی - نسیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------