فتح الله زاده: استقلال به لحاظ فنی از پرسپولیس قوی تر است / رحمتی قلب استقلال است طاری ستاره پرسپولیس



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,فتح الله زاده

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: «این دربی شرایطی دارد که تساوی در آن هم به ضرر استقلال و پرسپولیس است و هم به سود رقبا. پس یک تیم باید برنده شود.»

 علی فتح الله زاده درباره دربی 82 و شرایط دو تیم پیش از بازی حساس روز جمعه اظهار داشت: «نتایج رقم خورده در مسابقات قبل از دربی هرگز تاثیری در نتیجه دربی نداشته است. گاهی گفته می شد استقلال در دربی پنج گل می زند اما به زور مساوی کرده یا برعکس. خیلی ها می گفتند پرسپولیس سرتر از حریفش است ولی در آخر بازنده دربی را ترک می کرد.»
 
وی افزود: «به اعتقاد من هر تیمی در دربی به لحاظ روحی روانی و تمرکز تیمی تسلط بیشتری بر خودش داشته باشد امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد. به خصوص در این بازی که شرایط جدول و هم امتیاز بودن دو تیم کار را برای آنها حساس کرده است. از این رو قطعا دربی جذاب تری را هم شاهد خواهیم بود. چون به همان اندازه که دو تیم نمی خواهند امتیاز از دست بدهند به همان اندازه دنبال کسب امتیاز هستند.»
 
مدیرعامل سابق استقلال اضافه کرد: «به اعتقاد من تیم استقلال به لحاظ فنی از پرسپولیس قوی تر است. تیمی که توانسته با حضور این همه رقیب سرسخت هفته ها در صدر جدول بماند و به رقبایش باج ندهد یعنی تیمی قدرتمندتر است که آنجا ایستاده که البته پرسپولیس هم تیمش نسبت به اوایل فصل بهتر کار می کند که توانسته تا رده سوم جدول بالا بیاید.»

فتح الله زاده در این باره که کدام بازیکنان در دربی ستاره های دو تیم خواهند بود بیان داشت: «به اعتقاد من رحمتی در استقلال وزنه بسیار قابل اعتنا و علت برتری محسوس این تیم نسبت به پرسپولیس خواهد بود. بازیکنی که به نوعی قوت قلب تیم استقلال است و اگر در دربی روز خوبش باشد خیال همه را راحت می کند. البته شهباززاده هم می تواند یک یار خطرناک برای پرسپولیسی ها باشد. در نقطه مقابل من طارمی را ستاره تیم پرسپولیس می دانم.»

وی درباره نتیجه این دیدار گفت: «هیچ کدام از دو تیم دوست ندارند امتیاز از دست بدهند و به نظرم این یک بازی شش امتیازی است. یک فوتبال سنگین و البته کاملا جدی که امیدوارم برنده اش استقلال باشد. برد در این دیدار هم برای استقلال با تفاضل گل کم خواهد بود.»

این مدیر فوتبالی درباره وضعیت بالای جدول و تاثیر نتیجه دربی در این شرایط خاطرنشان کرد: «گاهی اوقات به شرایطی در جدول می رسیم که حتی یک امتیاز هم به درد این دو تیم می خورد اما حالا استقلال و پرسپولیس بین تیم های بالا و پایین خود فقط به سه امتیاز نیاز دارند و اتفاقا تساوی به درد رقبایشان می خورد. پس نمی توانند به تساوی فکر کنند. اگر نتیجه مساوی در این بازی رقم بخورد تراکتور و استقلال خوزستان خوشحال خواهند شد.»

وی درباره بهترین و بدترین دربی که در خاطرش مانده گفت: »لذتبخش ترین دربی که به یاد دارم همان برد سه بر صفر تیم مان بود و بدترین خاطرات مان از دربی مسابقاتی بوده که متاسفانه دربی را با شکست ترک کردیم.»

فتح الله زاده خطاب به هواداران تیم استقلال تاکید کرد: «خواهشم این است که در حساس ترین برهه لیگ تیم شان را تنها نگذارند البته مطمئن هستم که آنها تماشای دربی و حمایت از تیم شان را از دست نمی دهند ولی باز هم از آنها می خواهم که مثل همیشه با حضور در ورزشگاه آزادی یار دوازدهم استقلال باشند.»

عضو اسبق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین درباره گروه بندی مسابقات مقدماتی مرحله نهایی جام جهانی اذعان داشت: «همه تیم هایی که به این مرحله رسیده اند ثابت کرده اند که تیم های قدری هستند. سهل انگاری و ساده انگاری نسبت به رقبا کار دست مان می دهد. گرچه شاید به نظر برسد که نسبت به گروه مقابل ما در گروه بهتری قرار داریم اما نباید تعلل کرد و با قدرت باید به مصاف تمام رقبا رفت.»

فتح الله زاده درباره نوع حمایت از تیم ملی در چنین برهه ای تاکید کرد: «استانداردهایی که کی روش برای تیم خواسته همه جزو ملزومات ابتدایی کار است. من خواسته های او را به حق می دانم. البته دست فدراسیون فوتبال در این زمینه باز نیست و نیاز به یاری وزارت ورزش دارد. خوشحالم که در ایام نوروز حسن روحانی رئیس جمهوری محترم حمایت خود را از تیم ملی اعلام کرد و پس از آن وزیر ورزش این حمایت را به نوعی دیگر ابراز داشت. قطعا اگر همه دست به دست هم دهیم تیم ملی باقدرت به جام جهانی راه خواهد یافت چون الان زمان حمایت کردن است.»

 

اخبار ورزشی - کاپ

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------