پیروزی مصر مقابل سنگال و تساوی نیجریه و غنا / کی روش در آستانه رسیدن به قطر



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
در دور رفت مسابقه پلی آف جام جهانی در آفریقا، تیم ملی مصر مقابل سنگال به برتری رسید تا قدمی مهم برای رسیدن به جام جهانی بردارد.

به گزارش تسنیم، در دور رفت سومین و آخرین مرحله از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، شب گذشته و بامداد امروز (شنبه) پنج بازی برگزار شد که در پایان مهمترین آنها، تیم‌های مصر، تونس و الجزایر برابر رقبای خود موفق به کسب پیروزی شدند.

 

در شهر قاهره، تیم ملی فوتبال مصر میزبان سنگال بود، تیمی که دو ماه پیش در فینال جام ملت‌های آفریقا به آن باخت، اما این بار موفق شد آن را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تنها گل این بازی روی حرکت محمد صلاح رقم خورد که سبب شد سالیو سیس دفاع چپ تیم سنگال در دقیقه ۴ به اشتباه دروازه خودی را باز کند.

 

در ورزشگاه بابایارا اسپورتس شهر کوماسی نیز تیم ملی غنا پذیرای تیم ملی نیجریه بود که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

 

تیم ملی الجزایر اما موفق به کسب یک پیروزی ارزشمند شد و میزبان خود کامرون را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. اسلام سلیمانی در دقیقه ۴۰ تنها گل این بازی را زد تا کار الجزایری‌ها در بازی خانگی دور برگشت آسان‌تر شود.

 

تیم ملی تونس نیز میزبان خود مالی را که از دقیقه ۴۰ با اخراج یکی از بازیکنانش ۱۰ نفره شده بود، با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشت. تنها گل این بازی را هم موسی سیسوکو مدافع میانی تیم مالی زد که در دقیقه ۳۶ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

 

همچنین تیم ملی کنگو در مصاف خانگی با مراکش به تساوی یک - یک بسنده کرد. یوانه ویسا در دقیقه ۱۲ گل نخست بازی را برای کنگویی‌ها به ثمر رساند و طارق تیسودالی در دقیقه ۷۶ گل تساوی را برای مراکشی‌ها زد. کنگو در دقیقه ۸۵ با اخراج یکی از مدافعانش ۱۰ نفره شد.

 

بازی‌های دور برگشت سومین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آفریقا، سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه برگزار می‌شوند تا چهره پنج نماینده قاره آفریقا در جام جهانی مشخص شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------