کمپین برای برکناری اسکوچیچ؟ | سعید آذری: اگر جای اسکوچیچ بودم می‌رفتم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
یک سایت اسپانیایی به بررسی شرایط پیچیده تیم ملی فوتبال ایران چند ماه مانده تا شروع جام جهانی اشاره کرد.

 به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اسپانیایی tintaamarilla، دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم لاس پالماس اسپانیا را به عنوان بازیکن دارد با صدور بیانیه ای از قصدش برای ماندن در تیم ملی ایران خبر داده است. 

 

دراگان اسکوچیچ، سرمربی فعلی تیم ملی ایران با یک کمپین رسانه ای مبنی بر مبنی بر برکناری او و بازگشت کارلوس کی‌روش پرتغالی روبرو شده است. اسکوچیچ باج‌خواهی‌هایی را که برای ترک پست سرمربی تیم انجام شده است، نمی پذیرد.

 

رسانه‌های مهم ایران در خط مقدم این جنگ مقابل دراگان اسکوچیچ قرار گرفتند که تقریباً به تنهایی این هجوم را تحمل کرده است اما کنار نمی‌رود. او توانست با ایران جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد و می خواهد روی نیمکت ایران بماند. اسکوچیچ این شنبه از طریق حساب‌های شخصی خود سکوت خود را شکست و پاسخ منتقدان خود را داد و عنوان کرد می خواهد روی نیمکت ایران بماند.

 

سعید آذری: میرشاد ماجدی حریف این حواشی نمی‌شود/ اگر جای اسکوچیچ بودم می‌رفتم

 مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان می‌گوید برگزاری دیرهنگام مجمع فدراسیون فوتبال در شهریور یک خودزنی بزرگ است و میرشاد ماجدی اکنون با حکم سرپرستی حریف این آوردگاه نخواهد شد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سعید آذری در گفت‌وگو با ایسنا درباره دو دستگی تیم ملی و حواشی اخیر فدراسیون فوتبال اظهار کرد: این مسائل در فوتبال ما جدید نیست. هر وقت فدراسیون فوتبال ایران دارای ساختار ضعیفی بوده و مدیریت قدرتمندی در فدراسیون حضور نداشته، چنین حاشیه‌هایی را بیش‌تر شاهد بودیم. در زمان ایویچ جوری رفتار شد که این مربی با سابقه کنار گذاشته شد یا در انتخابی جام جهانی ۹۸، پس از بازی با استرالیا بلافاصله ویرا را کنار گذاشتند. با این حال حواشی امروز بیش از پیش به تیم ملی ضربه خواهد زد چون در گذشته ساز و کار در فدراسیون وجود داشت.

 

او ادامه داد: جامعه مدیریتی فوتبالی ما علاوه بر این‌که بسیار ضعیف است، نظرات تخصصی را هم گوش نمی‌کند. به عنوان کسی که ۱۸ سال در سطح اول فوتبال ایران مدیریت کرده می‌گویم پس از عزل آقای عزیزی‌خادم باید یک مجمع فوق‌العاده با موضوعیت انتخاب رییس فدراسیون جدید برگزار و به سرعت رییس فدراسیون انتخاب می‌شد. مجمع ما متوجه نیست که با سرپرست نمی‌شود فدراسیون را در شرایط پیش از جام جهانی اداره کرد. با وجود تمام تلاش میرشاد ماجدی، حتی بازیکنان تیم ملی هم می‌دانند کسی در فوتبال ما وجود ندارد که با قدرت حرف اول را بزند.

 

 

 

این عضو پیشین مجمع فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این وضعیت از قبل از انتخابات آقای عزیزی خادم شروع شد و متاسفانه تا امروز ادامه پیدا کرده است. این مسائل یکی دو روزه اتفاق نیفتاده است و مطمئنم کار از این هم بدتر خواهد شد. برگزاری مجمع در شهریور یک خودزنی بزرگ است و همین امروز اعضای مجمع می‌توانند درخواست دهند تا مجمع انتخاب رییس فدراسیون فوتبال برگزار شود. میرشاد ماجدی با حکم سرپرستی حریف این آوردگاه نخواهد شد.

 

او با بیان این‌که اگر فدراسیون فوتبال رییس داشت دیگر چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد، گفت: تعجب می‌کنم چرا وزارت ورزش اهمیت این موضوع را متوجه نشدند و تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال را مشخص نمی‌کنند. در حوزه باشگاهی هم دارید می‌بینید که با چه قیمت‌های نجومی بازیکنان دارند منتقل می‌شوند. کسانی می‌خواهند کاندیدا شوند که حضورشان در فوتبال فاجعه بار بوده است. نمی‌دانم با پشتوانه کدام تخصص و عملکرد می‌خواهند وارد فدراسیون فوتبال شوند.  

 

آذری در پاسخ به این سوال که آیا نامزد ریاست فدراسیون فوتبال خواهید شد یا خیر؟ عنوان کرد: نمی‌خواهم خودم را جدا کنم اما حاضر نیستم تخصص و تعهدم را بگذارم تا برخی از آدم‌های غیرمتخصص بخواهند مرا قضاوت کنند. در مجمع با چنین آدم‌هایی سه سال مبارزه کردم و بسیاری از این افراد را قبول ندارم. نه من حاضرم خودم را در معرض رای آن‌ها قرار دهم و نه آن‌ها به من رای می‌دهند. باتوجه به این شرایط به این مساله فکر نمی‌کنم اما از طرفی هم دلم برای این فوتبال می‌سوزد و متاسفانه راه را داریم اشتباه می‌رویم.

 

او ادامه داد: اگر ساز و کار محکمی را درست نکنیم، وضعیت از این بدتر می‌شود. این مسائل متاثر از باشگاه‌های ما است. مثلا بیانیه نویسی‌ها مشکلی از فوتبال ما حل نمی‌کرد و این رویارویی رسانه‌ای به این شدت بسیار به فوتبال ما آسیب خواهد زد. دو دستگی‌ها در فوتبال ما قبلا بوده است اما به این شدت هیچوقت اتفاق نیفتاده بود که بخواهند از مربی قابل اعتماد خودشان حمایت کنند. این نشان می‌دهد ساختار فدراسیون فوتبال دارای قدرت کافی نیست.

 

مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان درباره صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران گفت: سوال پیش می‌آید که آیا خود کی‌روش می‌پذیرد سرمربی تیم ملی باشد؟ سوال دوم این است که با هر سرمربی که روی نیمکت تیم ملی بنشیند، هدف‌مان در جام جهانی چه خواهد بود؟ ما حتی نتوانستیم یک بازی دوستانه برای تیم ملی تدارک ببینیم تا عیار تیم ملی در ابعاد بین‌المللی را مشخص کنیم. به هر حال در این شرایط آقای اسکوچیچ هنر خودش را نشان داد و در ۱۳ بازی ۱۲ برد و یک باخت را در کارنامه خود ثبت کرد.

 

او ادامه داد: با این کارنامه نمی‌شود به راحتی از اسکوچیچ و عزیزی خادم گذشت چون یکی از بهترین دوره‌های ما در صعود به جام جهانی بود. چه تضمینی وجود دارد مربی بعدی نتایج خیلی خوبی با ایران می‌آورد؟ در این مدت باقی مانده مربی جایگزین چگونه می‌تواند ایران را آماده کند؟ یک فیفای دی باقی مانده است و مربی چگونه می خواهد تیم ملی را به آمادگی و هماهنگی کامل برساند؟ اگر جای اسکوچیچ بودم می‌رفتم چون در این شرایط اردوی تیم ملی بدون تنش نخواهد بود. حتی مربی جایگزین هم در جام جهانی موفق نخواهد بود.

 

آذری در پایان با بیان این‌که اظهارنظر بازیکنان در تاریخ فوتبال دنیا اتفاق نیفتاده است، بیان کرد: بازیکنانی مثل اریک کانتونا درباره  سرمربی خود به صورت شخصی اظهارنظر کردند اما این دو دستگی قبل از جام جهانی بی سابقه و فاجعه است. حتی نقش روابط عمومی در چند وقت اخیر بسیار تعیین کننده است و دارید می‌بینید خانه از پای بست ویران است. این‌که می‌گوییم مشکل داخل خانواده است درست نیست چون خانواده یک پدر دارد و باید به درستی کنترل کند نه این‌که باعث چنین حواشی شود. مسائل خیلی بدتری را هم در تیم ملی می‌بینید و حتی ممکن است درگیری‌های فیزیکی در تمرینات تیم ملی اتفاق بیفتد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------