درباره خریدهای پرسپولیس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درباره خریدهای پرسپولیس

محمد رویانیان این روزها در پرسپولیس از چند جهت گرفتار است. رویانیان از یکسو از بازیکنان پرسپولیس گله دارد که چرا بعد از باخت به الاتحاد با بی خیالی می خندیدند و از سوی دیگر با انتقادات پیدا و پنهان پروین و کریمی و دنیزلی مواجه است.

چنانکه از شواهد امر برمی آید، رویانیان با ادامه حضور برخی از بازیکنان پرسپولیس در این تیم موافق نیست. تلاش برای خرید مدافعان اصلی سپاهان، معنایی جز رفتن برخی از مدافعان فعلی پرسپولیس ندارد.

رویانیان حاضر است مبالغ سنگینی بابت خرید بازیکنان کارآمد خرج کند و پرسپولیس را از بحران کنونی بیرون بیاورد اما با توجه به نامعلوم بودن ادامه حضور دنیزلی در پرسپولیس، سوال اساسی این است که خریدهای رویانیان در بازار نقل و انتقالات با توصیه چه کسی صورت می گیرد؟

مصطفی دنیزلی صریحاً اعلام کرده است که حضور در بشیکتاش را به ماندن در پرسپولیس ترجیح می دهد. او پیش از این هم با غیبت های مکررش در ترمینات پرسپولیس، نشان داده بود که رغبتی به ادامه حضور در تیم ستاره سالار پرسپولیس ندارد.

ظاهراً دنیزلی و رویانیان در موضوع کنار گذاشتن علی کریمی از پسپولیس با یکدیگر به توافق نرسیده اند که دنیزلی این روزها دیگر به صراحت درباره رفتن از پرسپولیس حرف می زند.

به هر حال در شرایطی که چنانکه باید و شاید به امور پرسپولیس اهتمام نمی ورزد و یک پایش در ایان است و یک پایش در ترکیه، سوال قابل طرح این است که آیا خریدهای کنونی پرسپولیس، با توصیه دنیزلی صوت می گیرد یا نه؟

شاید گفته شود که در پرسپولیس کسان دیگری هم حصور دارند که می دانند کدام بازیکن به کار این تیم می آید و آنها می توانن به جای دنیزلی در بازار نقل و انتقالات تصمیم گیری کنند.

مهمترین کسی که در جمع سرخپوشان می تواند در این باره نظر دهد، ظاهراً علی پروین است. اما پروین هم از بی توجهی به نظراتش در بازار نقل و انتقالات چنان گله مند است که حتی رویانیان را به خروج از پرسپولیس تهدید کرده است.

در چنین شرایطی، به نظر می رسد که خریدهای پرسپولیس با نظارت خود رویانیان و احتمالاً برخی از مشاورانش صورت می گیرد. اما آیا رویانیان در این زمینه تخصصی دارد؟

تیم سال قبل پرسپولیس را حمید استیلی بست و بعدها همه دیدند که آن تیم چقدر بد بسته شده بود. تازه استیلی سال ها جزو بازیکنان طراز اول فوتبال ایران بود و یکی دو سالی هم مربیگری کرده بود. کسانی که در غیاب دنیزلی و پروین مشغول بستن تیم پرسپولیس برای سال آینده هستند، چنین سابقه ای هم ندارند.

حالا فرض کنیم که خریدهای رویانیان و مشاورانش برای پرسپولیس در مجموع قابل قبول از آب درآیند. اگر دنیزلی رفت و مربی دیگری به جای رویانیان آمد که این بازیکنان به سیستم و تاکتیک مد نظرش جایی نداشتند، چه کار باید بکند؟

در این صورت به نظر می رسد که مشکلات پرسپولیس در فصل آینده هم ادامه خواهد یافت و مربی تیم، در صورت به جا گذاشتن عملکرد ضعیف از خودش، خیلی راحت می تواند بگوید من این تیم را نبسته بودم.

بنابراین، محمد رویانیان منطقاً اول باید تکلیف سرمربی تیمش را روشن کند، بعد به خرید بازیکنان جدید برای پرسپولیس مبادرت ورزد.

البته شاید گفته شود که بازار نقل و انتقالات بازار دیرپایی نیست و اگر رویانیان نجنبد، بازیکنان خوب از تیم های دیگر سر درمی آورند.

در این صورت به نظر می رسد رویانیان باید رضایت دنیزلی را هر طور که شده جلب کند تا خریدهای پرسپولیس با نظارت و مسئولیت دنیزلی صورت گیرد.  

مخلص کلام اینکه سرمربی فصل آینده پرسپولیس، باید در قبال خریدهای این تیم مسئولیت داشته باشد تا قصه امسال پرسپولیس، سال آینده نیز تکرار نشود./عصر ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------