آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد(هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار امروز با صنعت نفت آبادان مشخص شد که طبق پیش بینی ها سرمربی برزیلی تغییری در ترکیب…

یامگا و آمانوف می‌مانند، سیلوا متمایل به ماندن



 یامگا و آمانوف,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
تنها 24ساعت پس از برگزاری جشن قهرمانی استقلال در استادیوم آزادی و بر گردن آویختن مدال قهرمانی این رقابت‌ها، رودی ژستد ایران را به مقصد فرانسه ترک کرده و شواهد نشان می‌دهد که دیگر بازگشتی در کار نخواهد بود،

 تنها 24ساعت پس از برگزاری جشن قهرمانی استقلال در استادیوم آزادی و بر گردن آویختن مدال قهرمانی این رقابت‌ها، رودی ژستد ایران را به مقصد فرانسه ترک کرده و شواهد نشان می‌دهد که دیگر بازگشتی در کار نخواهد بود، هرچند این موضوع قابل پیش‌بینی بود و از چند روز قبل در گمانه‌زنی‌ها این خبر به‌وفور یافت می‌شد که مهاجم 33ساله فرانسوی با وجود داشتن قرارداد به مدت یک سال دیگر در تفکرات کادرفنی جایی نداشته و خبری از ادامه همکاری طرفین نخواهد بود؛ امری که درنهایت محقق شد و سه‌شنبه‌شب این مهاجم به‌همراه خانواده‌اش تهران را به مقصد کشور خود ترک کرد.

 

این مهاجم فرانسوی که در فصل جاری برای استقلال 3 گل به ثمر رساند که بدون‌شک مهم‌ترین آن در دیدار دربی برگشت بود تا جلوی شکست آبی‌ها را بگیرد، درحالی تهران را ترک کرد که همه وسایل خود را جمع کرده و آپارتمانش را نیز تحویل باشگاه داد تا دیگر خبری از بازگشت این بازیکن به ایران نباشد.

 

طبق شنیده‌ها این مهاجم که با قراردادی یک به‌علاوه یک سال به جمع آبی‌ها پیوسته بود برای جدایی از جمع استقلالی‌ها مشکلی نداشت و با اطلاع باشگاه اتوماتیک‌وار قرارداد سال دوم این بازیکن فسخ شد تا او به‌همراه خانواده‌اش تهران را ترک کنند.

 

طی روزهای گذشته در «فرهیختگان» نوشتیم درصورتی‌که استقلالی‌ها بخواهند در فاز تهاجمی تغییراتی را ایجاد کنند، این موضوع را منوط به تحولات و جدایی احتمالی یکی از مهاجمان نوک خود خواهند کرد که حالا با جدایی قطعی ژستد جا برای یک مهاجم تمام‌کننده و گلزن باز شده تا شایعات درخصوص اضافه شدن برخی گزینه‌های داخلی و خارجی به استقلال شدت بگیرد.

 

این درحالی است که هنوز تکلیف ادامه همکاری آرمان رمضانی با استقلال مشخص نیست و از سوی دیگر با وجود آنکه مطهری نیز یک سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد هم اخبار متفاوتی درباره گیتاریست آبی‌ها به گوش می‌رسد.

 

بااین‌حال نخستین جداشده قطعی آبی‌ها ژستد است و باید در ادامه منتظر لیست خروجی و خارج شدن سایر نفرات دیگر که مدنظر کادرفنی نیستند، باشیم.

 

همه اینها درحالی هستند که ژستد که با بچه‌های خود در جشن قهرمانی شرکت کرده و اتفاقا چهره شادمانی هم داشت از مدت‌ها قبل خبر داشت که در اندیشه‌های کادرفنی برای فصل آینده جایی ندارد. در این خصوص و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از حدود 2 هفته قبل باشگاه استقلال در نامه‌ای به این مهاجم عدم نیاز خود را اعلام کرده و گفته بود برای فصل بعدی نیازی به وی ندارد.

 

در این بین نیز ژستد که از زندگی در تهران رضایتمندی خاصی داشت به این دلیل با ناراحتی پایتخت کشورمان را ترک کرد چون در هر صورت توقع داشت در فوتبال ایران مانده و به کارش با استقلال ادامه بدهد. اما عملکرد ضعیف این بازیکن در امر گلزنی و بالا رفتن سن وی باعث شد علی‌رغم آنکه او تلاش زیادی را در بازی‌های استقلال از خود نشان می‌داد و درمجموع بازیکن مثمرثمری بود، از جمع آبی‌ها جدا شود.

 

نکته جالب‌توجه اینکه این مهاجم هنگام ترک ایران با ذکر این نکته که: فوتبال است دیگر و بالا و پایین زیاد دارد؛ سعی می‌کرد به خود دلداری بدهد تا به این ترتیب با این غم و ناراحتی جدایی از استقلال کنار بیاید.

 

این بازیکن همچنین نام خود را به‌عنوان اولین خارجی زننده گل دربی برای استقلال به ثبت رساند.

 

 یامگا برمی‌گردد

بعد از جدایی رودی ژستد حالا استقلالی‌ها نگران جدایی دیگر بازیکن فرانسوی خود یعنی کوین یامگا هستند که حتی پیش از ژستد هم شایعه جدایی او مطرح شده بود.

براساس همین روز گذشته و با قطعی شدن جدایی ژستد از استقلال برخی رسانه‌ها خبر از جدایی یامگا داده و مدعی شدند او در این‌باره با فرهاد مجیدی هم صحبت کرده است.

اما درباره مرد همه‌کاره استقلالی‌ها نیز شنیده می‌شود این بازیکن شرایطی متفاوت با ژستد دارد؛ چراکه یامگا مورد تایید کادرفنی قرار داشته و چون یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد همچنان به فعالیت خود با آبی‌پوشان برای سال آینده ادامه خواهد داد. طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» این بازیکن برای ادامه همکاری ابراز تمایل کرده و بعد از تعطیلات به احتمال زیاد به تهران بازخواهد گشت.

 

نکته جالب اینکه یامگا بعد از حسین‌زاده و مهدی‌پور به‌عنوان سومین بازیکن تاثیرگذار استقلال در فصل جاری انتخاب شد، هرچند این بازیکن سیه‌چرده با گل‌های خود کمک زیادی به قهرمانی استقلال کرد.

 

هافبک– مهاجم فرانسوی که سابقه بازی در خط دفاعی را هم دارد با 10 گل زده بهترین گلزن آبی‌ها محسوب می‌شود. به نقل از یکی از سایت‌های تحلیل آمار بازیکنان داخلی، او 3 بار هم برای هم‌تیمی‌هایش پاس گل ارسال کرد تا به آمار خوبش اضافه کند. یامگا در طول لیگ برتر بیست‌ویکم 38بار اقدام به شوت‌زنی به‌سمت دروازه حریفان کرد که 20 شوت او درون چهارچوب بود. او همچنین 16 پاس کلیدی داشت و 30 دریبل موفق در کارنامه‌اش ثبت شد.

 

 از عزیز چه خبر؟

درست در زمانی که دست مجیدی در میانه میدان خالی مانده بود، عزیزبک آمانوف بهمن‌ماه سال گذشته با حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجرلو، مدیرعامل این باشگاه، قرارداد نهایی و رسمی خود را به مدت 2 سال و نیم به امضا رساند و حالا با سپری شدن نیم‌فصل از این قرارداد، این بازیکن ازبکستانی نیز دو فصل دیگر با استقلالی‌ها همچنان قرارداد دارد.

 

آمانوف 24ساله که در سال 2017 و دیدار برابر بخارا، اولین بازی رسمی خود در لیگ ازبکستان را با لباس لوکوموتیو تاشکند انجام داد، رکورد جالبی را به ثبت رسانده؛ چراکه در زمان حضور در تیم سابق خود، به جز پست دروازه‌بانی در تمامی پست‌های دیگر به میدان رفت. این بازیکن 173 سانتی‌متری و چپ ‌پای ازبکی، فوتبالش را از رده‌های پایه لوکوموتیو تاشکند آغاز کرد و به جز یک مدت کوتاه که به‌صورت قرضی راهی بخارا شده بود، تنها لباس لوکوموتیو و سپس استقلال را بر تن کرده است.

 

آمانوف که به‌همراه لوکوموتیو تاشکند 2 قهرمانی لیگ ازبکستان را به دست آورده، در رده‌های پایه کشورش ازجمله تیم‌های ملی زیر 20 و زیر 23 سال حضور داشته و 5 بار نیز برای تیم ملی بزرگسالان ازبکستان ازجمله دیدار با سوئد به میدان رفته و یک گل هم مقابل تیم ملی مالزی به ثمر رسانده است. او در تورنمنت نوروزکاپ که عید امسال در ازبکستان برگزار شد عنوان قهرمانی را به دست آورد و مقابل اوگاندا نیز یک پاس گل را با پیراهن ملی به ثبت رساند.

 

با همه این تفاسیر درخصوص این بازیکن نیز شنیده می‌شود آمانوف هم برای ادامه همکاری با استقلالی‌ها مشکل خاصی نداشته و از آنجا که دو سال دیگر با آبی‌ها قرارداد دارد، او هم به فعالیت با استقلال ادامه خواهد داد.

 

آمانوف ازبک در فصل جاری درمجموع رقابت‌های لیگ و حذفی درمجموع 464 دقیقه برای شاگردان مجیدی به میدان رفت اما از زدن گل و دادن پاس گل عاجز ماند. این بازیکن بعد از خراب کردن پنالتی در دیدار مقابل نساجی از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی مورد غضب مجیدی قرار گرفت و سرمربی آبی‌پوشان در ادامه کمتر از این بازیکن استفاده کرد.

 

 سیلوا عاشق ایران شد!

با جدایی یزدانی و مرادمند از استقلال، هواداران این تیم به‌شدت نگران وضعیت تیم خود شده‌اند، بااین‌حال یک خرید برزیلی باعث شد اقتدار و انسجام خط دفاعی آبی‌ها حفظ شده تا این تیم در یک فصل رویایی با جابه‌جا کردن بیشتر رکوردها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص بدهند. بااین‌حال از آنجا که سیلوای برزیلی با قراردادی به مدت نیم‌فصل به جمع آبی‌ها اضافه شده بود، با توجه به عملکرد خوب وی، این توقع به وجود آمده است تا این بازیکن در جمع استقلالی‌ها برای فصل آینده ماندگار شود. براساس همین، روز گذشته پرویز مظلومی درخصوص آخرین وضعیت نقل‌وانتقالات استقلال و احتمال تمدید قرارداد سیلوا مدافع برزیلی گفت: «آقای آجرلو با سیلوا صحبت کرده است. قرار شد جواب بدهد تا روی مبلغی که او و باشگاه پیشنهاد داده‌اند، به توافق برسند. این مبلغ نزدیک است. مهم است که بازیکنان دوست داشته باشند بمانند.»

 

این درحالی است که طبق شنیده‌ها این بازیکن تا پیش از این خیلی احساس رضایتمندی از زندگی در ایران نداشت و همین موضوع باعث شده بود در انتظار پایان رقابت‌ها و ترک کشورمان باشد. اما طبق اطلاعات جدید رسیده به خبرنگار «فرهیختگان»، گویا این بازیکن در روزهای اخیر و بعد از مسجل شدن قهرمانی استقلال و بعد از دیدن تمایل استقلالی‌ها برای ماندن وی در این تیم، احساساتش نسبت به استقلال و کشور ایران 180درجه تغییر پیدا کرده و فعلا قبول کرده است تا مذاکرات برای تمدید قراردادش آغاز شود.

 

همه اینها درحالی است که دو عامل یعنی بازگشت احتمالی دو مدافع سرباز استقلال از یک‌سو و قیمت بالای این بازیکن برزیلی از سوی دیگر چالش جدی را در ادامه همکاری باشگاه استقلال با این مدافع ایجاد کرده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که با وجود قیمت بالای این مدافع، باشگاه استقلال به هر ترتیبی سعی دارد سیلوا را نگه دارد، چون او نیز در محافل خصوصی اعلام کرده که دوست دارد در این باشگاه بماند. همچنین با وجود احتمال بازگشت یزدانی و مرادمند، همچنان مدافع 30ساله برزیلی در لیست آبی‌ها برای تمدید قرارداد قرار دارد.

 

مظلومی عضو هیات‌مدیره استقلال درباره وضعیت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو مدافع سرباز این تیم هم مدعی شده بود: «یزدانی در مقطع دکتری قبول شد و باید ادامه تحصیل بدهد و مسلما به باشگاه برمی‌گردد. مرادمند هم معافیت کفالت گرفته است و ان‌شاءالله این دو عزیز که تلاش زیادی کردند سال بعد تیم از وجودشان استفاده کند.»

بااین‌حال طبق شنیده‌ها احتمال بازگشت یزدانی کمتر از مرادمند است و به همین دلیل رایزنی‌ها برای باقی‌ماندن رافائل سیلوا آغاز شده است.

 

 تمایل باشگاه برای ادامه همکاری با مربی ایتالیایی

«درحال‌حاضر مشغول جشن هستم و البته بعد از آن احتیاج به سفر و البته گذراندن تعطیلات دارم؛ سپس درباره ادامه کارم با استقلال تصمیم خواهم گرفت.» این تمام صحبت‌های گابریل پین، مربی ایتالیایی استقلال بود. درحالی‌که این چهره در روز بازی پایانی استقلال در ورزشگاه آزادی ازجمله کسانی بود که بسیار مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

درخصوص آخرین شرایط پین نیز شنیده می‌شود این مربی همچنان مورد اقبال باشگاه استقلال قرار دارد و استقلالی‌ها قصد دارند تحت هر شرایطی این چهره را با وجود اینکه دیگر با این باشگاه قرارداد ندارد، حفظ کنند.

 

 موقعیت مجیدی موثر است

البته شایان ذکر است که تمامی این نفرات و به‌خصوص گابریل پین برای ادامه همکاری با استقلال به‌طور قطع سرنوشت فرهاد مجیدی برایشان بیشترین اهمیت را دارد، بنابراین قاعدتا باید صبر کرد ابتدا وضعیت ادامه همکاری سرمربی محبوب آبی‌ها با استقلال مشخص شود تا درباره وضعیت خارجی‌ها با قطعیت بیشتری به صحبت پرداخت.

 

 خارجی‌ها تسویه کردند

باشگاه استقلال مثل سایر باشگاه‌های ایران در سال‌های اخیر به‌خاطر پرونده‌های خارجی خود کم مورد تهدید و دردسر واقع نشده، این درحالی است که در فصل جاری این باشگاه از 4 بازیکن و یک مربی خارجی بهره برده تا دوباره نگرانی‌ها از بابت باز شدن پرونده‌های مالی جدید در محافل قضایی بین‌المللی افزایش پیدا کند اما طبق شنیده‌ها تسویه‌حساب مالی با این 5 چهره حتی زودتر از موعد مقرر انجام شده و کوچک‌ترین مشکل خاصی از این بابت آبی‌ها را تهدید نمی‌کند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------