جانواریو: آرزویم مربیگری در استقلال است



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

آرزوی مربیگری در استقلال از سر فابیو جانواریو نمی‌افتد. بازیکنی که همواره یکی از محبوب‌ترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود. جانواریو اکنون در برزیل دوره‌های مربیگری را پشت سر می‌گذارد تا شاید روزی به خواسته‌اش برسد و به عنوان مربی روی نیمکت استقلال بنشیند. جانواریو برای رسیدن به این هدف خیلی امیدوار است.

 

استقلال اخیراً به دلیل نتایج نه چندان ایده‌آل در لیگ با حاشیه‌هایی مواجه شد. البته برد مقابل تراکتور تا حدی فضای این باشگاه را آرام کرد. می‌دانیم که در جریان نتایج استقلال هستی و تیم سابقت را دنبال می‌کنی. نظرت درباره آینده استقلال چیست. آیا آبی‌های ایران می‌توانند دوباره به صدر جدول برسند؟

من از ساپینتو خوشم می‌آید. او به تیمش خیلی عشق می‌ورزد که اینطور کنار زمین به هیجان می‌افتد. اینطور مربیان گاهی بد قضاوت می‌شوند اما رفتارشان نشان دهنده علاقه شدید آنها است. ساپینتو مربی خوبی است. من سوابق او را می‌دانم. حضورش در استقلال باعث خوشحالی من شد چون می‌دانستم یک مربی پرهیجان قرار است در استقلال مربیگری کند. به همین دلیل به آینده استقلال با ساپینتو خوشبینم. او کارش را بلد است و در نیم فصل دوم استقلال را به صدر جدول برمی‌گرداند.

 

با این تعاریفی که می‌کنی اما همچنان جایگاه ساپینتو در استقلال محکم نیست.

بله، این را شنیدم که به ساپینتو اولتیماتوم داده شده است. این کار درستی نیست. ساپینتو مربی خوبی است و به نظر من آنقدر کیفیت دارد که بتواند از پس مربیگری در استقلال برآید. برکناری ساپینتو کاری صد درصد اشتباه است و به استقلال صدمه می‌زند. مدیران استقلال باید از این مربی حمایت کنند. اگر ساپینتو حمایت شود قطعاً در نیم فصل دوم استقلال را به خواسته‌اش می‌رساند. بحث برکناری ساپینتو اصلاً مورد تأیید من نیست.

 

جایی گفته بودی که استقلال در خط میانی مشکل دارد. اینطور به نظر می‌رسد که استقلال در خط میانی یکی مثل خودت می‌خواهد که هم خوب پاس گل بدهد، هم خوب گل بزند.

(می‌خندد) من آنقدرها هم مثال زدنی نبودم. اما بله، من این حرف را زدم و گفتم استقلال در جایی که باید توپ‌ها را به دقت به مهاجمان برساند قدری مشکل دارد. البته مشکل بزرگی نیست و در میان همین بازیکنان فعلی استقلال هستند بازیکنانی که بتوانند چنین مأموریتی را در خط میانی انجام دهند. استقلال بازیکنان با ظرفیتی دارد که در هفته‌های گذشته به دلیل حاشیه‌هایی که ایجاد شده اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند. خیلی مهم است که یک فوتبالیست با انرژی فوتبال بازی کند. این انرژی به خاطر حاشیه‌ها از استقلال گرفته شده اما ساپینتو کارش را بلد است و او تیم را برمی‌گرداند.

 

اگر استقلال به تو پیشنهاد مربیگری بدهد، قبول می‌کنی؟

آرزوی من مربیگری در استقلال است و روزی به آن می‌رسم. در حال گذراندن کلاس‌های پیشرفته مربیگری هستم. من عاشق استقلال هستم و دوست دارم تجربه مربیگری در این باشگاه بزرگ را پشت سر بگذارم. البته الان استقلال در کادر فنی خود مربیان با کلاسی دارد. ساپینتو و همکارانش مربیان بسیار خوبی هستند که می‌توانند از عهده کارهای بزرگ برآیند. به نظر من اگر ساپینتو استقلال را قهرمان کند، تا سال‌های طولانی مربی این تیم باقی خواهد ماند و مدیران باشگاه استقلال باید این فرصت را به او بدهند.

 

درباره وضعیت تیم ملی ایران چه نظری داری؟ اتفاقات اخیر را رصد کردی؟

بله، در جریان اتفاقات اخیر هستم. در جام جهانی تیم شما حذف شد. تیم خوبی بود که اعتماد به نفس کمی داشت و در جریان مسابقات درگیر برخی حواشی شد که به آن لطمه خورد. تیم ملی ایران نباید شش گل از انگلیس می‌خورد. مثل حذف تیم ملی برزیل که شگفتی جام بود. به نظر من حذف برزیل شوک بزرگ به جام بود. اما درباره تیم ملی ایران باید بگویم که الان در حال پوست‌اندازی است و من نمی‌دانم سران فوتبال ایران چه برنامه‌ای برای آینده دارند. هر چه هست باید به سرعت تصمیم‌گیری شود تا تیم ملی ایران با قدرت بیشتری به جام ملت‌های آسیا برود. امیدوارم بهترین اتفاقات برای فوتبال ایران رخ دهد.

 

 ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------