عالیجناب تاج مچکریم!



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 مهدی تاج پدیده جالبی است. فکرش را بکنید که فاجعه‌های زیادی را رقم بزنید تا حدی که اهل فوتبال و رسانه و نماینده مجلس و... خواستار محاکمه شما شوند و بعد برگردید که دوباره رئیس فوتبال شوید و بدون اینکه خنده‌تان بگیرد هدف از بازگشت را نجات فوتبال مطرح کنید!

 

بی‌تردید یکی از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال ما مربوط به قراردادی است که همین آقای تاج با ویلموتس بلژیکی بست و هنوز هم تبعاتش دامن فوتبال ما را رها نکرده ولی استاد همچنان می‌گوید که آن قرارداد مشکلی نداشته و فسادی هم در کار نبوده و اگر کسی مدعی فساد است برود شکایت کند و تاکید کرده که حیا به خرج داده که در این مدت درباره این قرارداد و اتهامات مربوط به آن صحبت نکرده است! قراردادی که حدود 200 میلیارد تومان برای فوتبال ما هزینه داشته، آن هم به‌خاطر فعالیت کمتر از 5 ماه یک مربی بلژیکی که ماحصلش دو شکست برابر عراق و بحرین در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی بود.

 

بد نیست نگاهی بیندازیم به اظهارات اخیر آقای باحیا و ببینیم چقدر به حقیقت نزدیک است: «ویلموتس آن زمان که با ما قرارداد بست، مربی نهم دنیا بود.»  استاد البته نگفته منبع این خبر کجا بوده؛ چراکه بررسی رنکینگ برترین مربیان جهان خلاف این گفته را نشان می‌دهد و جالب است بدانید در لیست ۵۰ مربی برتر فوتبال سال 2019-2018 اثری از نام ویلموتس نیست!

 

«او در سال ۲۰۱۶، ۱.۲ میلیون یورو از بلژیک گرفت. ما سال ۲۰۱۹ با او قرارداد بستیم به ارزش ۲.۲ میلیون یورو.» معلوم نیست استاد ما را چه فرض کرده، چون این مربی بلژیکی قبل از عقد قرارداد ترکمانچای با فدراسیون ایران، سرمربی ساحل‌عاج بود آن هم با یک قرارداد ۷۲۰ هزار یورویی که به‌دلیل کسب نتایج ضعیف از این تیم اخراج شد. حالا باید از تاج پرسید چرا برای توجیه قرارداد سنگین با ویلموتس به قراردادش با بلژیک اشاره کرده و حرفی از ساحل‌عاج نزده؟

 

«اگر قرار به محاکمه است باید کسی محاکمه بشود که ویلموتس را به ما معرفی کرده است.» اینکه تاج در همین مصاحبه تاکید کرده که هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال کاملا در جریان قرارداد ویلموتس بوده و حتی بعد از اینکه پرونده به دادگاه رفت، باز هم اعضای هیات‌رئیسه اعلام کرده‌اند با علم این قرارداد را امضا کردند و همزمان سعی دارد توپ را به زمین دولت بیندازد و وزیر وقت ورزش را مقصر قلمداد کند به‌جای خود. سوال اینجاست که چرا همان زمان به این نکته اشاره نکرد؟ اگر واقعا ایشان نقشی در این قرارداد نداشته و بله‌قربان‌گو بوده، چرا دوباره آمده و مدعی نجات فوتبال شده؟ چه تضمینی هست که دوباره قراردادی با فشار از بالا را امضا نکند؟

 

«پول اضافه به ویلموتس ندادیم. طبق قرارداد دادیم.» استاد در پاسخ به این بحث که ویلموتس بیش از ۵ میلیون یورو گرفته که اضافه است، این جواب را داده. مبلغی که بیش از 3 میلیون یورو از آن مربوط به غرامت قرارداد است، اما تاج قبلا در این‌باره چه گفته بود؟ بد نیست به عقب برگردیم: «اصلا غرامتی تعلق نمی‌گیرد و غرامت سه‌ماه است. اگر ما فسخ کنیم باید سه ماه پرداخت کنیم و اگر طرف‌مان هم فسخ کند، باید سه ماه پرداخت شود. ما فسخ نکردیم و بحث اینکه سه میلیون غرامت بدهیم، اصلا نیست.» لازم است درباره این تناقض چیز بیشتری بگوییم؟ چقدر باید یک نفر باحیا باشد که با این حجم از تناقض بگوید: «وکلای ما کار عجیب‌وغریبی کردند که رای را شکستند! باید ۱۰ میلیون می‌دادیم اگر رای شکسته نمی‌شد!»

 

تاج طوری می‌گوید که پول غرامت را فیفا می‌دهد و جای نگرانی نیست انگار که این پول از جیب فیفا قرار است هزینه شود و البته به این سوال هم پاسخ نداده که اگر می‌توان از پول‌های بلوکه‌شده استفاده کرد، چرا تا الان تیم‌های ملی و باشگاهی این کار را نکرده‌اند و هزینه‌های گزافی داده‌اند. حالا خالق شاهکار قرارداد ویلموتس برگشته و می‌گوید برای نجات فوتبال آمده؛ فوتبالی که البته غرق در بحران است اما قطعا ناجی آن نمی‌تواند مشخصاتی شبیه به مهدی تاج داشته باشد.

 

 فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------