استعفای مهدوی‌کیا از تیم امید تکذیب شد/ پیشنهاد باور نکردنی سرپرست کمیته جوانان درباره تیم ملی امید!



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
فدراسیون فوتبال کناره گیری مهدی مهدوی کیا از سرمربیگری تیم امید را تکذیب کرد.

 به گزارش ورزش سه، در حالی که پس از انصراف ایران از بازیهای کشورهای اسلامی شایعات زیادی پیرامون آینده این تیم مطرح می‌شد، فدراسیون فوتبال به این شایعات واکنش نشان داد.

 

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است:

«یکی از خبرگزاری ها ساعتی پیش در خبری بی پایه و اساس، اعلام کرده که مهدی مهدوی کیا از هدایت تیم امید ایران استعفا کرده است.

 

این خبر از پایه کذب و بی اساس بوده و مهدی مهدوی کیا هیچ گونه استعفایی نداده و همچنان سرمربی تیم امید ایران است.

 

لطفا همکاران رسانه ای در خبرگزاری ها و سایتها و روزنامه های ورزشی در انتشار اخبار دقت کنند و به شنیده ها و شایعات اکتفا نکنند. مدیران تیم امید همواره برای رسانه های محترم در دسترس و پاسخگوی هر سوال و ابهامی هستند تا شایعات بی اساس در فضای رسانه ای و افکار عمومی فوتبال ایران منتشر نشود.»

 

به این ترتیب تیم ایران با هدایت مهدوی‌کیا کار خود برای رقابتهای مقدماتی المپیک پاریس را ادامه می‌دهد.

 

پیشنهاد باور نکردنی سرپرست کمیته جوانان درباره تیم ملی امید!

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی امید داد و در بازی باشگاهی خود شکست خورد، یک امتیاز به آن تیم بدهند!

 

غلامرضا جباری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرنوشت تیم ملی امید و انصراف مهدوی‌کیا از حضور در مسابقات همبستگی کشورهای‌ اسلامی به میزبانی ترکیه گفت: شرایط این تیم در حال بررسی است. یک‌سری از بازیکنان و مربیان ما درگیر کرونا هستند و تعدادی بازیکن مصدوم داریم. اگر چه تست این بازیکن‌ها منفی شده اما اثرات منفی خود را روی آن‌ها گذاشته و امکان شیوع این ویروس هم وجود دارد. ۳، ۴ بازیکن هم به تیم ملی نیامدند. مسابقات یک روز در میان برگزار می‌شود و نمی‌توانیم با ۱۴، ۱۵ بازیکن ناآماده به این بازی‌ها برویم. سطح مسابقات بالاست و جنبه حیثیتی هم دارد. مجبوریم در هر بازی با یک ترکیب متفاوت به میدان برویم.

 

سرپرست کمیته جوانان با بیان اینکه تیم ملی امید شرایط پزشکی مساعدی ندارد، گفت: باید با ۲۳ نفر به این مسابقات برویم. در حال بررسی هستیم و اگر شرایط لازم وجود داشت به بازی‌ها می‌رویم اما با شرایطی که می‌بینیم، امکان اعزام تیم وجود ندارد.

 

او در واکنش به اینکه اصغر رحیمی، رئیس کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی گفته باید دلیل منطقی برای این تصمیم وجود داشته باشد، اظهار کرد: دلیل منطقی ما وضعیت پزشکی بازیکنان است که به کرونا مبتلا شده بودند و بدن‌هایشان در شرایط خوبی نیست. اگر تیم را به این بازی‌ها بفرستیم، شرایطمان خوب نخواهد بود.

 

سرپرست کمیته جوانان در پاسخ به این سوال که چرا با مصوبه هیات رئیسه برای برخورد با تیم‌هایی که بازیکنان خود را به تیم ملی داده‌اند، استفاده نشده است، گفت: ما با این مساله برخورد می‌کنیم. بعضی وقت‌ها تیم‌ها حاضرند جریمه و محروم شوند اما بازیکن خود را ندهند. ما در صورت نیاز برخورد می‌کنیم. با این حال بحث اول ما کرونا و مصدومیت است و اگر باشگاه‌ها هم بازیکنان خود را بدهند، مصدوم‌هایمان را چه خواهیم کرد؟

 

او ادامه داد: ما بررسی نهایی را انجام نداده‌ایم و اگر با این اوصاف به مسابقات برویم، تیم نصفه و نیمه‌ای خواهیم داشت. سطح تیم‌ها هم بالا است و باید تیم کاملی داشته باشیم. کرونا کار ما را خراب کرده است.

 

جباری در پاسخ به این سوال که روز گذشته بازیکنان مبتلا به کرونا هم بعد از منفی شدن آزمایش‌های خود مقابل پرسپولیس بازی کردند، گفت: شرایط بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی متفاوت است. عربستان قهرمان آسیا است. مراکش از قدرت‌های آفریقا به شمار می‌رود. از طرفی ما باید یک روز در میان به میدان برویم.

 

وی با بیان اینکه برای تعامل با تیم‌ها باید از برخورد تنبیهی به سمت برخوردهای تشویقی رفت گفت: ما باید راه حل‌ها را پیدا کنیم. کرونا که دست من و شما نیست. مصدومیت هم همینطور است. عدم همکاری باشگاه‌ها مشکلی است که باید یک راهکار برای آن پیدا کنیم. ما می‌گوییم باید باشگاه را تشویق کرد. مثلا اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی داد و در بازی باشگاهی خود شکست خورد، یک امتیاز به این تیم بدهند!

 

جباری در پاسخ به این سوال که این طرح غیر ممکن است و در جایی اجرا نشده است گفت: اگر باشگاه‌ها را جمع کنیم و مصوبه داشته باشیم، امکان پذیر است. به هر حال تیم ملی را می‌خواهید یا نه. کسی نیست بگوید نمی‌خواهیم. اگر بگوید تیم ملی را نمی‌خواهیم، پس با ایران عناد دارد. همه قبول می‌کنیم که منافع ملی مهم است. در طول ۳۰ هفته بازی‌های لیگ، سه، چهار هفته درگیر هستند. اگر کسی بازی خود را برد، که برده است اما اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی داده بود، به ازای هر بازیکن نیم یا یک امتیاز بدهیم. به این شکل همه تشویق می‌شوند. امتیازی که از این طریق اهدا می‌شود در جدول تاثیرگذار نیست اما باعث تشویق تیم‌ها می‌شود. ما تنبیهی گذاشتیم که اگر دو بازیکن را به تیم ملی ندهی جریمه می‌شوی اما تیمی مانند سپاهان از چهار ملی پوش خود دو بازیکن غیر اصلی خود را داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------