یورگن لوکادیا: یک هفته قهرمان می‌شوم یک هفته ضدقهرمان



 یورگن لوکادیا ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 

یورگن لوکادیا یکی از خریدهای مهم لیگ ایران در فصل نقل و انتقالات تابستانی بود. مهاجم مشهور هلندی با سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگا و اردی‌ویزه هلند که حالا به‌عنوان مهاجم هدف در خط حمله پرسپولیس بازی می‌کند و البته خیلی زود به مهره‌ای کلیدی در این تیم و محبوب میان هواداران سرخ تبدیل شده است.

 

لوکادیا که در این مدت کمتر صحبت کرده و تمام سعی‌اش تمرکز روی درخشش در پرسپولیس بوده، در مصاحبه اختصاصی با ایران ورزشی از اتفاقاتی که طی دو سه هفته اخیر برایش رخ داده، حرف‌های جالبی به زبان آورده. گل صحبت‌های او جایی است که می‌گوید انتقادها روی عملکرد او تأثیری نمی‌گذارد و تمرکزش فقط روی کار خودش است.

 

دوست دارم اول در مورد پرسپولیس صحبت کنید. قبل از نقل و انتقالات و حالا که برای این تیم بازی کردید چه برداشتی داشتید؟ آیا همه چیز طبق تصورات شما پیش رفته است؟

من پیش‌زمینه‌ای نداشتم. به این دلیل که می‌خواهم همیشه با یک ذهنیت خوب وارد تیم جدیدم شوم. چون انتظارات و توقعات گاهی اوقات می‌تواند شما را ناامید کند. بنابراین من با یک ذهن کاملاً باز و متمرکز بر عملکردم کارم را شروع کردم. الان که دو سه هفته است اینجا هستم، می‌توانم بگویم اوضاع واقعاً خوب است. بازیکنان خوبی در اختیار داریم. یک ترکیب ایده‌آل از بازیکنان جوان و باتجربه. کادر پزشکی هم کاملاً در دسترس ما است و همه روزه بازیکنان را پشتیبانی می‌کند.

 

همیشه تبلیغات منفی برای بازیکنان و مربیان خارجی که می‌خواهند به ایران بیایند وجود دارد. مثلاً برای جلوگیری از آمدن بازیکنان به ایران یا دلسرد کردن آنها از آمدن، درباره کشور ما صحبت‌هایی غیرواقعی انجام می‌شود. برای شما هم این اتفاق افتاد؟

البته که این اتفاق برای من هم افتاد اما زیاد توجهی به آنها نکردم و نمی‌کنم. من به حرفی که برخی‌ها می‌زنند فکر نمی‌کنم، چون همیشه کاری را که دوست دارم انجام می‌دهم. من گزینه‌های دیگری با دستمزد بالاتر هم داشتم اما احساس کردم اینجا را می‌خواهم چون از چالش و ماجراجویی خوشم می‌آید. علاقه‌مندم از منطقه امن خودم خارج بشوم. چون معتقدم بدون اینکه به دردسر بیفتی، نمی‌توانی پیشرفت کنی. در شبکه‌های اجتماعی هم مردم خیلی چیزها می‌گفتند و فکر می‌کردند من به کامنت‌ها و نظرات اهمیت می‌دهم اما این‌طور نیست. چون من ذهنیتی قوی دارم و کاملاً روی کارم متمرکز هستم.

 

کمی هم از تهران صحبت کنید. شهر چطور است؟ آیا با شرایط کنار آمده‌اید؟

تهران شهر زیبایی است. البته شلوغ هم هست اما من به آن عادت کرده‌ام. مردم برخورد دوستانه‌ای با من دارند و غذاهای ایرانی هم خوب است. هنوز زمان نداشته‌ام تا خیلی بگردم اما شنیدم که مکان‌های فرهنگی و موزه‌های زیبایی در تهران وجود دارد. به طور کلی می‌توانم بگویم تا الان تهران را دوست داشتم.

 

ایران  ورزشی 

 

چه چیزهایی در تهران شما را خوشحال می‌کند و کدام مسائل آزارتان می‌دهد؟

من آدم سختگیری نیستم. وقتی مک بوکم را همراه داشته باشم، هر جایی می‌توانم زندگی کنم. تنها چیزی که یک مقدار بد است، ترافیک است که باید با آن کنار بیایم.

 

رفتار مردم با شما چگونه است؟ به‌عنوان مثال وقتی به یک رستوران یا یک منطقه تفریحی می‌روید راحت هستید؟

من تا امروز هنوز به آن صورت که فکرش را بکنید بیرون نبوده‌ام. کلاً خیلی دوست ندارم بیرون بروم و بگردم اما زمانی هم که چنین اتفاقی برایم پیش آمد، افرادی بودند که آمدند و به من درخواست عکس و امضا دادند. اینها برایم جالب بود.

 

وقتی در بازی اول وارد زمین شدید، منتقدان زیادی شروع به انتقاد کردند. بخصوص در مورد وضعیت بدنی شما. با این حال در 2 بازی 2 گل به ثمر رساندید اما همچنان منتقدان از وضعیت بدنی شما ناراضی هستند. به نظر شما در این زمینه مشکلی وجود دارد؟ بخصوص که الان جزو بهترین گلزنان لیگ ایران هستید.

 

همانطور که گفتم به حرفی که مردم و منتقدان می‌گویند و می‌نویسند اهمیت نمی‌دهم. آنها می‌توانند هر چیزی که دل‌شان بخواهد، بگویند. اگر قرار بود تحت تأثیر این حرف‌ها قرار بگیرم، رزومه و کارنامه من مثل حالا نبود. من در بهترین لیگ جهان بازی کرده‌ام. در لیگ برتر، بوندس‌لیگا و اردی‌ویزه هلند گل زده‌ام. با این حال مردم می‌توانند هر چیزی که دوست دارند به زبان بیاورند اما اینها تأثیر مثبت و منفی روی من نمی‌گذارد. یک هفته تبدیل به قهرمان می‌شوم و هفته بعد نه. همه اینها برایم خوب است و مشکلی از این بابت ندارم.

 

آیا آقای گلی هدف شما در ایران است؟

اهداف من برای خودم هستند و نزد خودم محفوظ. عددی در ذهنم دارم که دوست دارم به آن برسم. البته شخصی است و نمی‌توانم تعداد آن را به زبان بیاورم.

 

 ایران ورزشی 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------