آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

ایتالیا قهرمان جهان شد | معرفی تیم رویایی رقابت های والیبال قهرمانی جهان



تیم ملی والیبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
تیم ملی والیبال ایتالیا با شکست لهستان به عنوان قهرمان مردان جهان ۲۰۲۲ معرفی شد تا لاجوردی‌پوشان این کشور پس از ۲۴ سال انتظار، بار دیگر به مدال طلای ارزشمند جهان دست یابند.

به گزارش ایرنا؛ مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از چهارم شهریور به میزبانی اسلوونی و لهستان آغاز شده بود، یکشنبه شب ۲۰ شهریور با برگزاری دو دیدار مرحله نهایی در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان به پایان رسید.

 

تیم ملی والیبال ایتالیا در دیدار نهایی این رقابت‌ها که نخستین فینال این مسابقات با حضور دو تیم اروپایی در قرن ۲۱ بود، به مصاف لهستان میزبان رفت و سه بر یک به پیروزی رسید تا برای چهارمین بار بر روی سکو نخست جهان قرار گیرد. (در پنج دوره قبلی تیم برزیل پایه ثابت فینال بوده است)

 

لهستان در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را به ایتالیا واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی جهان اکتفا کند.

 

تیم ملی والیبال ایتالیا با کسب هفت برد متوالی برابر تیم‌های کانادا، ترکیه، چین، کوبا، فرانسه، اسلوونی و لهستان به مدال طلای قهرمانی جهان دست یافت.

 

نماینده سرزمین چکمه‌ها در سال ۲۰۲۲ هجدهمین دوره حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد. تیم ملی والیبال ایتالیا در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ در سه دوره متوالی به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود و امسال پس از ۲۴ سال به دوران اوج خود بازگشت تا چهارمین قهرمانی جهان را جشن بگیرد.

 

لهستان نیز که در سال‌های ۱۹۷۴، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود، به رغم میزبانی در مسابقات امسال به مقام نایب قهرمانی اکتفا کرد تا جام را به ایتالیا تقدیم کند.

 

لهستان نیز در مسیر نایب قهرمانی شش برد متوالی برابر تیم‌های بلغارستان، مکزیک، آمریکا (دوبار)، تونس و برزیل به دست آورد و در آخرین مسابقه مغلوب ایتالیا شد.

 

در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز برزیل سه بر یک اسلوونی را شکست داد و به مدال برنز و مقام سومی دست یافت.

 

برزیل که در سال ۲۰۲۲ هفدهمین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد، سه مدال طلا و قهرمانی متوالی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ را در پرونده افتخارات خود در این رقابت‌ها دارد. زردپوشان همچنین سه مدال نقره جهان را در اختیار دارند.

 

تیم ملی والیبال اسلوونی نیز امسال دومین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد و با استفاده از امتیاز میزبانی به جمع چهار تیم برتر راه یافت و در نهایت رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داد.

 

 مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از چهارم شهریور به میزبانی اسلوونی و لهستان آغاز شده بود، یکشنبه شب ۲۰ شهریور با برگزاری دو دیدار مرحله نهایی در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان به پایان رسید و ایتالیا جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

تیم ملی والیبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

تیم‌های لهستان، برزیل و اسلوونی نیز در رتبه‌های دوم تا چهارم این رقابت‌ها قرار گرفتند. تیم ملی والیبال ایران نیز با دو برد برابر مصر و آرژانتین و تجربه دو شکست مقابل هلند و برزیل در رتبه سیزدهم مسابقات قرار گرفت.

 

در پایان این مسابقه بازیکنان منتخب تیم رویایی معرفی شدند که اسامی آنها به شرح زیر است:

 

بهترین دریافت کننده قدرتی: یوآندی رئال از برزیل و کامیل سیمونیک از لهستان

 

بهترین قطر پاسور: بارتوش کورک از لهستان

بهترین مدافع وسط: جیانلوکا گالاسی از ایتالیا و متئوش بینیک از لهستان

بهترین پاسور: سیمونه جیانلی از ایتالیا

بهترین لیبرو: فابیو بالاسو از ایتالیا 

 

ارزشمندترین بازیکن: سیمونه جیانلی از ایتالیا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------