ساپینتو این قابلیت را در خودش دید که وعده 4 جام داد



ساپینتو ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
تیم فوتبال استقلال موفق شد با شکست یک بر صفر نساجی، سوپرجام باشگاه‌های ایران را از آن خود کند تا جای خالی این جام در ویترین افتخارات آبی‌ها پرشده و کاروان استقلال نیز با دست پر به تهران بازگردد. ساپینتو گفته بود در یک فصل چهار جام می‌گیرد و حالا اولین جام را کسب کرده است. مربی پیشین آبی‌ها هم معتقد است که حتما ساپینتو این قابلیت را در خودش دیده که چنین وعده بزرگی داده است. 

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ستار همدانی را در ادامه می‌خوانید.

 

استقلال موفق شد قهرمان سوپرجام شود. تحلیل شما چیست؟

بازی خوبی بود. این دیدار تک بازی بود و به ریسکش نمی‌ارزید که دو تیم بخواهند بازی ریسکی را انجام بدهند هرچند نساجی بعد از گلی که دریافت کرد برای اینکه کار را به تساوی بکشاند، بازی این‌شکلی را در دستور کار قرار داد. در هرصورت بحث یک جام وسط بود و استقلال به اهدافی که از قبل برای خود تعریف کرده بود رسید. این قهرمانی را به همه استقلالی‌ها و به‌خصوص ساپینتو و حاج‌آقا فتح‌الله‌زاده تبریک می‌گویم. خدا را شکر این جام به مجموعه استقلال اضافه شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا در لیگ و جام حذفی نیز این تیم با قهرمانی به کار خود پایان بدهد. 

 

در این دیدار هم استقلال روال رقابت‌های لیگ برتر را به‌نوعی تکرار کرد مبنی‌بر اینکه با وجود دارا بودن مالکیت و موقعیت‌های فراوان موفق نشد بیشتر از یک گل به‌ثمر برساند. 

همیشه گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم اگر استقلال می‌خواهد به آن اهداف بهینه و سبک بازی که از این تیم سراغ داریم برسد باید سرعت بازی در خط هافبک خود را افزایش بدهد. ما در این فصل در خط هافبک مشکل داشتیم و هنوز هم این مشکل را داریم. خط هافبک ما آن‌طور که باید و شاید نبض بازی را نمی‌تواند دراختیار بگیرد. یعنی هافبک‌های ما نمی‌دانند کی باید بازی تند را در دستورکار قرار بدهند و چه زمانی بازی را آرام کرده و کند کنند یا کی سرعت بدهند و چه زمانی بازی را بخوابانند. اینها موضوعاتی هستند که خیلی مهم به‌شمار می‌روند و باید هرچه سریع‌تر این ضعف برطرف شود. 

 

به‌نظر می‌رسد تعطیلی پیش‌رو به سود استقلال باشد. 

درست است. این فرصت پیش‌ آمده که استقلال بتواند روی ضعف‌هایش کار کند. ساپینتو فرصت دارد آنچه را که مدنظر دارد و فرامین تاکتیکی‌اش را به بچه‌های استقلال اضافه و دیکته کند. برای این کارها فرصت خوبی است و فکر نمی‌کنم اگر بعد از این مدت این اتفاق نیفتاد دیگر جای بحثی باقی بماند و باید این اتفاق بیفتد. هرچند اعتقاد دارم بعد از تعطیلات باید استقلال متفاوتی را ببینیم که احساس من این است که بعد از تعطیلات این امر محقق خواهد شد. 

 

به‌نظر می‌رسد اگر این روند تداوم داشته باشد و فکری برای حل آن نشود، استقلال در لیگ برتر و جام حذفی به مشکل می‌خورد. 

قطعا همین‌طور است. زمان‌بندی بازی هافبک‌ها و اینکه هافبک‌های تیم نمی‌توانند نبض بازی را دردست بگیرند می‌تواند دردسرساز باشد. ما مهاجم‌های بدی نداریم. آنها سرزن و شوتزن هستند و برخی دیگر سرعت و تکنیک لازم را دارند و توانایی برداشتن بازیکن مقابل را دارند. درواقع تنوعی از مهاجمان را داریم و فقط برای آنها باید در موقعیت‌های مناسب، خلق موقعیت صورت بگیرد. با این‌حال معتقدم که تایمینگ پاس‌دهی هافبک‌های تیم باید فوق‌العاده قوی باشد. من احساس می‌کنم این تایمینگ رعایت نمی‌شود و سرعت لازم نیز در خط هافبک استقلال دیده نمی‌شود. 

 

ساپینتو بعد از دادن وعده 4 جام به هواداران استقلال، به اولین جام خود رسید. او توانایی گرفتن جام‌های بیشتر با استقلال را دارد؟ 

ان‌شاءالله که این اتفاق بیفتد و بتواند جام‌های بعدی که مدنظرش هستند را هم کسب کند. در هرصورت خواستن توانستن است، چرا نتواند؟ حتما این قابلیت را در خودش دیده که این وعده را داده و روی هوا قول نداده است. حالا این موضوع را به فال نیک می‌گیریم که جام اولش را گرفت، خدا را شکر.  امیدوارم جام‌های بعدی را هم بگیرد تا العهدومن‌الوفای ساپینتو محقق شود. 

 

از این تیم استقلال چند بازیکن این تیم مستحق حضور در فهرست نهایی کی‌روش برای حضور در جام‌جهانی هستند؟

فکر می‌کنم استقلال امسال بازیکنانی دارد که حق‌شان است در جام‌جهانی حضور پیدا کنند. به هرصورت بازیکنانی داریم که نمونه بارز آنها سیدحسین حسینی هست. او واقعا خوب عمل می‌کند و یک رقیب جدی برای بیرانوند در درون دروازه تیم ملی محسوب می‌شود. چهار پنج بازیکن دیگر هم داریم که اسمی از آنها نمی‌برم اما از آنجایی که دوست دارم حسینی به حقش برسد از او نام بردم اما جز گلر استقلال، چند بازیکن دیگر هم داریم که مستحق حضور در جام‌جهانی هستند. 

 

به‌ نظر شما چطور می‌شود بازیکنانی مانند حردانی و جلالی که در تفکرات کی‌روش هستند، توسط ساپینتو نیمکت‌نشین می‌شوند؟

این که بازیکنی در باشگاه بازی نکند این موضوع در تیم ملی هم بازیکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به هرحال این مورد می‌تواند مشکل‌ساز شود اما چون ساپینتو دارد با تیم نتیجه می‌گیرد استراتژی‌ای که انتخاب کرده برای تیم مناسب است و نمی‌توان نقدی را به آن وارد کرد. ضمن اینکه یامگا در سمت راست خط دفاعی استقلال جواب داده و تیم دارد با حضور این بازیکن در این منطقه نتیجه می‌گیرد و اگر بخواهیم نسبت به این موضوع جانبدارانه و منتقدانه صحبت کنیم، مطمئنا این موضوع حاشیه ایجاد می‌کند.

 

در هرصورت تیم دارد با این ترکیب نتیجه می‌گیرد و جای نقدی باقی نمی‌ماند این درحالی است که اگر نمی‌توانست نتیجه بگیرد خودش هم به این نتیجه می‌رسید که استراتژی و ترکیبش اشتباه است. البته حردانی هم بازیکنی نیست که بتوان به‌راحتی از نام وی گذشت و می‌تواند مکمل خوبی برای یامگا باشد، در صورتی‌که این بازیکن در جلوی زمین بازی کند. این دو می‌توانند زوج بسیار خوبی را در سمت راست زمین برای استقلال ایجاد کنند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------