رونالدو: اگر قهرمان جهان نشوم تا ۴۰ سالگی فوتبال بازی می‌کنم



  رونالدو,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
در فاصله چند روز مانده به جام جهانی ۲۰۲۲، کریستیانو رونالدو به طرح نظرات و برنامه‌هایش از جمله برای کناره‌گیری از دنیای فوتبال در مصاحبه با یک مجری مشهور انگلیسی سخن گفت. 

به گزارش ایسنا، کریستیانو رونالدو در مصاحبه با پیرس مورگان، مجری مشهور انگلیسی سکوتش را در مورد وضعیتش در منچستریونایتد - با توجه به انتشار گزارش‌هایی درباره اینکه ظاهراً به دنبال قطع رابطه با این باشگاه است - شکست. رونالدوی ۳۷ ساله هر چند در تابستان مشتاق ترک اولدترافورد بود اما نتوانست خروجش را عملی کند و به سختی تلاش کرد که رابطه خوبی با اریک تن هاگ، سرمربی جدید منچستریونایتد برقرار کند.

 

به گزارش پایگاه اسپورتینگ نیوز، رونالدو در مصاحبه جدیدش نشان داد که از مواضع خود کوتاه نیامده است؛ مصاحبه‌ای که در آن این ستاره پرتغالی درباره شیاطین سرخ، تن هاگ، لیونل مسی، جام جهانی، بازنشستگی و موارد دیگر صحبت کرد.

 

باشگاه منچستر یونایتد در واکنش به این مصاحبه جنجالی رونالدو در بیانیه‌ای گفت: "منچستریونایتد در واکنش به مصاحبه رسانه‌ای اخیر کریستیانو رونالدو اقدامات مناسبی را اتخاذ کرده است. تا زمانی که این روند به نتیجه نرسد، اظهار نظر بیشتری نخواهیم کرد."

 

به نوشته اسپورتینگ نیوز، در این مقطع هنوز مشخص نیست که رونالدو با چه عواقبی روبرو خواهد شد.

 

تمرکز اولیه این مصاحبه روی تیم فعلی رونالدو یعنی منچستر یونایتد قرارگرفته و او در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر مورد "شیاطین سرخ" از زمان بازگشتش در سال ۲۰۲۱ به این تیم به تندی حرف زد.

 

رونالدو گفت: "در منچستر یونایتد پیشرفت صفر وجود داشت. قابل مقایسه با رئال مادرید و حتی یوونتوس نیستند و عقب‌تر  از بقیه دنیا هستند بنابراین فناوری‌های آنها، به ویژه از جنبه تمرینات ورزشی، تغذیه و کسب آمادگی، غذای مناسب و ریکاوری بهتر من را متعجب کرد. منچستر یونایتد در حال حاضر در مقایسه با آن باشگاه‌ها،  فکر می کنم از نظر من عقب مانده است و این چیزی است که من را شگفت زده کرد. باشگاهی در این ابعاد به نظر من باید در صدر همه‌چیز باشد و آنها متأسفانه نیستند. آنها در آن سطح نیستند اما امیدوارم سال‌های آینده بتوانند به سطح بالایی برسند. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما از زمانی که آلکس فرگوسن از منچستر یونایتد رفت، من هیچ تحولی در این باشگاه ندیدم، و پیشرفت در آن به صفر رسید.

 

رونالدو در این مصاحبه نشان داد که احساس می‌کند، اریک تن هاگ، سرمربی منچستریونایتد در این فصل احترام مناسبی به او نشان نداده و از محرومیتش در اوایل این فصل ناراضی بود.

 

رونالدو به پیرس مورگان گفت: "مربی برای من احترام قائل نبود. به همین دلیل است که رابطه ما در این وضعیت است. او مدام به مطبوعات می‌گوید که او پیش من می‌آید، او از من خوشش می‌آید و از این دست حرف‌های بی ربط اما این حرف‌ها صد درصد فقط برای مطبوعات است. اگر برای من احترام قائل نباشید، من هرگز نمی‌خواهم به شما احترام بگذارم."

 

رونالدو در ادامه این مصاحبه به سراغ اظهار نظر درباره لیونل مسی رفت. رونالدو در مورد این رقیب دیرینه‌اش حرف‌های خوبی برای گفتن داشت اما اعتراف کرد که آنها با هم دوست نیستند.

 

رونالدو گفت: "او بازیکن شگفت انگیزی است. یک بازیکن جادویی و برتر. ما ۱۶ سال در صحنه فوتبال، مشترک بودیم. ۱۶ سال را تصور کنید. بنابراین، من رابطه خوبی با او دارم. من دوست او نیستم، منظورم این است که دوست صمیمی یکدیگر که به خانه هم برویم و به هم تلفن کنیم نیستم اما رابطه ما مثل هم‌تیمی است. او مردی است که من واقعاً به طرز صحبت او در مورد خودم احترام می‌گذارم. حتی همسرهای ما هم همیشه برای هم احترام قائل هستند و اهل آرژانتین هستند. چه می خواهم در مورد مسی بگویم؟ این که او مرد بزرگی است که کارهای بزرگی برای فوتبال انجام می‌دهد."

 

ستاره سابق رئال مادرید در صحبت درباره پنجمین تجربه حضورش در بازی‌های جام جهانی تایید کرد که اگر پرتغال قهرمان این دوره شود، قطعا این آخرین جام جهانی او خواهد بود. او در پاسخ به این سوال که آیا در صورت کسب جام جهانی توسط پرتغال بازنشسته خواهد شد گفت: "بله! بازنشسته می شوم. ۱۰۰ درصد."

 

او در تحلیل وضعیت پیش روی تیم پرتغال گفت: "من بسیار خوشبین هستم. ما [پرتغال] مربی فوق العاده ای داریم و نسل خوبی از بازیکنان فوتبال داریم. مشتاقانه منتظرم که وارد این جام جهانی شگفت انگیز شویم. این رقابت سخت و بسیار دشوار است اما همه چیز ممکن است. مطمئناً ما به رقابت خواهیم پرداخت."

 

مهاجم تیم ملی پرتغال ادامه داد: "همه تیم های ملی، همه مردم، باید در قطر مورد استقبال قرار گیرند و من صادقانه یک تورنمنت خوب را پیش بینی می کنم. فکر می کنم قطر آماده است. آنها برای جام جهانی آماده هستند و بازی در ابتدای فصل تجربه عجیبی است اما همچنین یک چالش خواهد بود. من صادقانه فکر می کنم رقابت خوبی است. احساس و انرژی خوبی دارم."

 

رونالدو هر چند از احتمالی خداحافظی اش با فوتبال در صورت قهرمانی پرتغال در جام جهانی صحبت کرده اما بر تمایل خود برای بازی تا سن ۴۰ سالگی هم تاکید کرده است.

 

او بیان کرد: "من می خواهم دو، سه سال دیگر بازی کنم. می خواهم در ۴۰ سالگی فوتبالم را تمام کنم. فکر می کنم ۴۰ سالگی سن خوبی برای این کار باشد اما از آینده هم خبر ندارم. گاهی اوقات شما یک چیز را برای زندگی خود برنامه ریزی می کنید ولی همانطور که بارها گفتم، زندگی پویاست و هرگز نمی دانید که قرار است چه اتفاقی بیفتد."

 

رونالدو درباره آینده فوتبالش در منچستریونایتد هم صحبت کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا او همچنان در اول ژانویه پیش رو بازیکن منچستر یونایتد خواهد بود؟ پاسخ داد: "در حال حاضر گفتن این موضوع دشوار است زیرا حس و حال من در حال حاضر روی جام جهانی متمرکز شده است. البته این پنجمین و احتمالا آخرین جام جهانی من است. نمی دانم بعد از جام جهانی چه اتفاقی قرار است بیفتد اما همانطور که قبلاً به شما گفتم و باز هم می گویم، هواداران همیشه در قلب من خواهند بود و امیدوارم آنها در کنار من باشند چه من برگردم یا برنگردم یا بمانم یا هر اتفاق دیگری."

 

 رونالدو گفت:‌ "زمانی که به منچستریونایتد وارد شدم، همیشه می‌خواستم برای کمک به تیم و انجام کارهای خوب، قرار دادن آنها در جایگاه‌های مناسب و رقابت با بهترین تیم‌ها در دسترس باشم اما وقتی آنها جلوی تو را می‌گیرند و دوست ندارند تو بدرخشی و به نصیحتت گوش نمی‌دهند این سخت است."

 

رونالدو در اتفاقی عجیب در حالی که هنوز امیدوار است شیاطین سرخ بتوانند عنوان قهرمانی لیگ را در این فصل کسب کنند، فاش کرد که اگر آرسنال قهرمان شود خوشحال خواهد شد.

 

او گفت: "اول منچستر یونایتد و اگر قهرمان نشود، آرسنال تیمی است که من دوست دارم بازی هایش را ببینم. این تیم را دوست دارم. مربی اش را دوست دارم. فکر می کنم آنها تیم خوبی دارند و اگر منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر نشود، خوشحال خواهم شد که آرسنال قهرمان شود."

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------